Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Jag håller delvis med att det kan vara på det viset. Det blir för nära.
Men jag tänker på alla uttalanden och hans utmärkande beteende vid vissa lägen genom åren även har nått UA. Hon har väl reagerat på snacket om att han har erkänt på fyllan tex...sedan kommer det ytterligare fler saker genom åren. Tror du inte hon vid tiden tog ett snack och frågade vad allt kom ifrån och kanske fick höra hans version eller..? Menar att även om det gäller en nära vän och man får till sej tillräckligt många indicier och rykten så blir ett ifrågasättande naturligt.
Det är här jag inte får ihop det...om det skulle vara så att BW är inblandad så är det svårt att se hans koppling till UA i de tidiga åren.
Sedan har jag även försökt att få Freja att svara på hur tongångarna gick då PR blev huvudmisstänkt.
Även här skulle det vara av intresse hur det disskuterades då i kretsen.
Visst kan det vara som du säger, men jag tror ändå att syster U kanske inte ställt honom mot väggen och "grillat" honom. Men måste tänka på att U flyttade ganska omgående från Mariestad (året efter Helenas försvinnande?), och man inte vet hur nära kontakt de har haft efter det. Jag har för mig att U sade vid något tillfälle att hon inte orakade/kunde bo kvar i stan, se skogsdungen dagligen o s v.
Inledningsvis så kanske det inte var aktuellt med tankar på BW som inblandad. I och med att BW drog igång den första skallgångskedjan, tog initiativ till insamlingen m.m., så kanske han inte kom på tal angående detta. Jag vet inte.