Citat:
Hur växte den här gossen Björn upp?
Enligt Sveriges befolkning från 1980 så bodde Björn med sin pappa medan systern bodde med sin mamma. Föräldrarna gick alltså isär och delade inte bara bohaget utan även barnen mellan sig som om de vore ägodelar. Halva Björns familj togs ifrån honom. Inte för att det betyder att man per automatik blir förstörd som människa men nog sätter sånt sina spår. Håller med dig om att det hade varit intressant att ta del av en psykologisk profil på Björn.
Enligt Sveriges befolkning från 1980 så bodde Björn med sin pappa medan systern bodde med sin mamma. Föräldrarna gick alltså isär och delade inte bara bohaget utan även barnen mellan sig som om de vore ägodelar. Halva Björns familj togs ifrån honom. Inte för att det betyder att man per automatik blir förstörd som människa men nog sätter sånt sina spår. Håller med dig om att det hade varit intressant att ta del av en psykologisk profil på Björn.
Bra fråga, föräldrarna skilde sig 1981 när BW var 12-13 år och som du tog upp så bodde han ensam med sin far redan året innan (1980). Mamman bröt förmodligen upp och flyttade ut redan -80 med tanke på att skilsmässan verkar ha dröjt? Jag är ganska säker på att mamman och BWs yngre syster lämnade Mariestad under 1980 och att mamman då valde att flyttade hem till Nässjö där hennes föräldrar bodde och där hon själv växte upp på 1940-50-talet. Här har vi också kopplingen till småland. BWs syster gick förmodligen i skolan i Nässjö-trakten från 1980 och framåt det är förklaringen till varför hon idag bor i Eksjö som ligger endast 2 mil från Nässjö.
BWs mormor och morfar bodde alltså i Nässjö i Småland, systern bor i Eksjö och sedan maj 2001 bor alltså även BW i Småland. 2001 var året då dom omtalade polisförhören hölls varpå BW valde att lämna Mariestad för gott och skaffa sig ett helt nytt liv...
BW bor alltså sedan 2001 i Alvesta som ligger ca 10 mil från hans mormor och morfars (hus?) i Nässjö och 12 mil från systern AW som bor i Eksjö. BW lär känna till dessa trakter väl då han bör ha hälsat på både mamman och systern samt mormor och morfar många gånger under dom senare uppväxtåren, kanske att han även vistades där längre perioder som t.ex. under sommarloven osv.
Det är nog ingen slump iaf att han har valde att flytta till just Småland när han lämnade Mariestad för gott, han upplever nog att han har sina rötter där och att han känner sig trygg och hemma i dessa trakter.
Men den mest skrämmande orsaken som jag kan tänka mig till att BW flyttade ner till småland är att Helenas kvarlevor kanske finns där någonstans. Om vi utgår ifrån att hans mormor och morfar ägde ett hus, en stuga eller en gård i Nässjö, där mamman och hennes yngre syster växte upp under 50-talet så kan man tänka sig att huset stod tomt sen när morföräldrarna blev gamla. Kanske flyttade dom in på ett äldreboende i Nässjö i början på 90-talet? Ett annat alternativ är att mormor och morfar, vare sig dom bodde i villa eller i lägenhet hade ett litet sommarhus eller en jaktstuga i Nässjö-trakten. BW är jägare, kan han har lärt upp sig av morfar? kanske fick han ibland följa med honom under jaktsäsongen under uppväxt åren eller som tonåring, vem vet? Annars kan han ju ha fått jaktintresset från pappan CW, det vet jag inget om men någon annan i tråden kanske sitter på mer info om detta emler om BW?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-22 kl. 13:41.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-22 kl. 13:41.
Om du vill så kan jag skicka dig ett PM om varför jag är tveksam angående "brovittnet" ?! Skall göra en officiell sammanfattning av denna tanke om ca 1 vecka. Sams nu med Pudelfrillan !!
Det jag avser skriva är långt samt viktigt att det inte missuppfattas, därför vill jag lugnt gå igenom detta innan jag lägger ut.