Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-16, 19:26
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Det kan vara en avvägd kombo av att å ena sidan har det arbetslösa soicalbidragssugande och loppbefästa vänsterpatrasket inte orkat kliva ur sängen då samtidigt som normala svenskar har lunch/slutar tidigt och kanske passar på att dra dit en sväng.

Okej. Ingen kännare av göteborg.
Citera
2018-08-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Men så är det ju. Du har inga argument och bara tramsar bort dina egan dumheter. Du förstår dig inte på dessa företeelser jag nämner och du förstår dig inte på taktik, strategi och ren list. Hur skall ni kunna matcha er mot näsorna någonsin? De utmanövrerar er hur enkelt som helst. Skall man konkurrera med näsfolket, så måste man spela efter deras spel och gör det bättre än vad de gör. Att göra samma dumheter om och om igen, lär ni inte komma långt med.

Matcha er mot näsorna? Vafan dillar du om? Är du ytterligare en i raden av stollar som har jude-noja?

Säg mig, vad är det för dumheter AfS gör? Ska de gå SD's väg kanske och bli PK och inte driva återvandring? Så att Sverige kan fortsätta på den banan som sjuklövern inlett? Är det det du vill?

Citat:
Det är ingen naturlag, det håller jag med om. Men det är ett faktum, att folk tar till sig information och bearbetar och accepterar förändringar efter väldigt lång tid. Inget som händer på ett halvår som med fallet AFS. Att NyD kom in har ingen som helst betydelse när vi nu jämför fallet vi har idag. Folk har redan SD och är nöjda med detta. Enbart några fåtal hardcore-folk som är insatta i politiken ch dagligen debatterar vet vem AFS är. Vanligt folk vet inte och skiter i vilket. De har SD och de är trogna SD. Bara läs kommentarerna från vanliga SD-väljare. Ofta vanliga korkade människor som behöver något att klänga sig fast vid. De gillar inte att byta partier bara så där.

Är du någon talesman för befolkningen i stort? Eller talesman för alla fd SD-röstare och blivande SD-röstare? Det verkar ju onekligen så när du uttalar dig om att SD redan finns och att folk är nöjda med detta.

Det är nog många på högerkanten som känner till AfS, och det är ju därifrån AfS kommer få sina röster. Det räcker med att läsa på flashback för att inse att du har fel. Finns gott om folk som var vanliga SD-väljare men som tröttnat på att partiet har liberaliserat bort sina kärnfrågor. Att folk i regel inte gillar att byta parti är korrekt, men folk som byter från SD har ju redan bytt parti ganska nyligen så de kommer inte ha lika svårt att byta parti igen.

Citat:
Ja, men detta alternativ är inget alternativ i detta valet, av de anledningar jag tog upp ovan.

Som sagt, jag kan det här och vet mycket väl att AFS är ett bra alternativ som kan hålla koll på att SD inte ((liberaliseras))) ännu mer, men tyvärr inte i detta valet. De är för sent ute.

Lägg av din jävla wanna be-expert, du har noll kunskap och insikt att stödja dina åsikter på.
Citera
2018-08-16, 19:36
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
AFS och NMR kommer aldrig att komma in. Så lägga en röst på dessa, är som att rösta på L eller MP, så näsorna kan gnugga händerna ännu mer.

Låt SD få chansen att visa vad de går för. 4 år har de på sig. Fuckar de upp allt, är SD borta för alltid sen. Då kommer AFS in och tar över.

NEJ. Inte fyra år till med passivitet, rädsla och undfallande.
Citera
2018-08-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
I YouGovs OU hade ''övriga'' 4.7%.
I OU beställda av MED får de ändå bara 0.1-0.4%
PP behöver vi inte prata om
NMR är svåra att uppskatta men absolut inte mer än 1%, troligtvis 0,5-0.8%

Om man är generös med uppskattningen av dem andra småpartierna så ligger AfS ändå över 3%.

Ha då i åtanke att AfS är mitt uppe i sin Återvandringsturné och lockar massvis med nya människor dagligen med deras förnuft och höga energi.
Flytta decimalerna om man ens ska vara i närheten av deras resultat. 0,05-0,08 max. Betänk att Svp fick 0,07 % så under femsiffrigt är nog 100 % säkert. De kan säkert plocka nåt mandat där de ställer upp kommunalt. Men att ställa upp i riks är helt lönlöst, så löjligt när de sprang runt på Afs torgmötet med sina valsedlar.
Citera
2018-08-16, 19:46
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den här "ljugnäsan" är enbart ett skämt. Nordisk Alternativhöger som har tryckt upp den här grejen har absolut noll koll på judefrågan, så de har inte haft någon "judefientlig" avsikt med det hela. Alltså, jag har gnällt på deras totala analfabetism i judefrågan hur länge som helst. De är oseriösa skämtare som såg nån amerikan hålla på med de här memerna och så skulle de göra likadant.

Nordisk Alternativhöger är en av de mest projudiska organisationerna i Sverige. De ägnar 90% åt sina "podcasts" åt att dyrka judar som Aron Flam. De bjuder in skumma kryptojudar som Boris Benulic till sina konferenser. Så inget som kommer från dem är antisemitiskt, utan enbart menade som skämt. Det är t.o.m. NA:s projudiska inställning som gjorde att jag varnade så starkt för att ha något med dem att göra, så det blir ju jävligt märkligt nu efter den här affären där ett av deras klistermärken ska sätta en "antisemitisk" stämpel på AfS.

AfS har aldrig pratat om judar, aldrig visat någon "antisemitism" någonstans. Jag har accepterat det, trots att antisemitismen är en av mina hjärtefrågor. Hur fan kan det komma sig att jag är beredd att stödja partiet, trots att de inte visar några tecken på att dela min hjärtefråga, men ni håller på och gnäller om ett skämtmärke från en av Sveriges mest projudiska organisationer? Det borde ju vara tvärtom, att det var jag som hade problem med partiet pga deras avsaknad av antisemitism? Men grejen är att ni bryr er egentligen inte, ni vill bara motarbeta dem för att ni vet att de skulle vara bra för Sverige, och att de är ett hot mot SD.
Jag har ingen direkt koll på Nordisk Alternativhöger, men om det är som du säger vilket jag tror, eftersom jag vet att du är en seriös medlem i den här frågan, ja då blev näsgate än mer märklig helt plötsligt.

Personligen skiter jag i näsgate så sett, och jag tror inte att AfS kommer vara bättre för Sverige än SD (jag är inte lika såld på AfS som du är). AfS lovar mycket just nu men det måste de göra för att få en syl i vädret. AfS är verkligen samma parti som SD, mer eller mindre, bara det att AfS inte är lika pro-Israel, och kanske lite mer ungdomliga så att säga, därav klistermärken på tuben och liknande trams.

AfS har inte pratat om judar, nej, men Jeff Ahl har nämnt "globalister" ett antal gånger. Menar du att Jeff Ahl inte vet vad detta betyder och att det bara är något han har snappat upp efter att ha kollat lite för mycket på Alex Jones och Paul Joseph Watson, eller fick Jeff detta kodord från Trump som också använt uttrycket några gånger?

I vilket fall som helst tror jag inte att grabbarna i AfS fattar något som gänget i SD inte fattar. Att SD agerar lite annorlunda i vissa hjärtefrågor beror nog på att SD ändå är med i riksdagen och då är det lite andra bullar som gäller där.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att sitta och kasta ut en massa frågor i den här tråden är ju lite onödigt när det går att vända sig direkt till partiet om man undrar något:

info@alternativforsverige.se
www.twitter.com/AfS_riks
www.facebook.com/altforsverige/

Den som är genuint nyfiken på ett partis åsikter går direkt till det partiet, inte till en söndertrollad tråd på Flashback.
Du verkar ha missförstått syftet med den här tråden. Den här tråden är till exakt för att inte sitta och maila eller diskutera med AfS; vi diskuterar istället AfS, med eller utan deras deltagande.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-16 kl. 19:48.
Citera
2018-08-16, 19:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det där har du skrivit flera gånger. Du verkar väldigt angelägen om att detaljerna i AfS politik inte ska diskuteras. Man frågar sig varför?

Du verkar, precis som Ghana, vara väldigt angelägen om att inte vända dig direkt till partiet med dina frågor trots att det finns kontaktmöjligheter. Det tycker jag är anmärkningsvärt.

Mitt svar på din fråga är att detta är ett dåligt ställe att ställa frågor, som man verkligen vill få besvarade på ett korrekt sätt, på då vem som helst kan framställa sig som något slags talesman för Alternativ för Sverige trots att många av sympatisörerna här i vissa avseenden skiljer sig åsiktsmässigt från partiet. Detta kan skapa missförstånd och onödiga sidospår som förstör tråden. Den enda av partiets officiella företrädare som är medlem på Flashback besöker numera väldigt sällan den här tråden så du behöver inte använda honom som ett argument för att man inte ska behöva kontakta partiet direkt.
Citera
2018-08-16, 19:55
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
AFS och NMR kommer aldrig att komma in. Så lägga en röst på dessa, är som att rösta på L eller MP, så näsorna kan gnugga händerna ännu mer.

Låt SD få chansen att visa vad de går för. 4 år har de på sig. Fuckar de upp allt, är SD borta för alltid sen. Då kommer AFS in och tar över.
SD kommer ALDRIG nå över 50% och inget av de etablerade partierna kommer samarbeta med SD, någonsin. SD behöver någon som kan fånga upp rösterna från högern, SD behöver AfS. Rösta in AfS i riksdagen nu så att det är bortgjort till nästkommande val, eller se SD förbli evigt maktlösa i svensk politik.

Låta SD få chansen att visa vad de går för? De har fått visa vad de går för i åtta år nu, och de går inte för någonting öht.
Citera
2018-08-16, 19:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Du verkar ha missförstått syftet med den här tråden. Den här tråden är till exakt för att inte sitta och maila eller diskutera med AfS; vi diskuterar istället AfS, med eller utan deras deltagande.

Men om man vill ha svar på frågor riktade till partiet så bör man i första hand vända sig just till partiet om svar inte är möjliga att nå här. Annars riskerar vilken stolle som helst att framstå som något slags talesman för AfS och det har varit ett återkommande problem i den här tråden.
Citera
2018-08-16, 20:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Du verkar, precis som Ghana, vara väldigt angelägen om att inte vända dig direkt till partiet med dina frågor trots att det finns kontaktmöjligheter. Det tycker jag är anmärkningsvärt.

Mitt svar på din fråga är att detta är ett dåligt ställe att ställa frågor, som man verkligen vill få besvarade på ett korrekt sätt, på då vem som helst kan framställa sig som något slags talesman för Alternativ för Sverige trots att många av sympatisörerna här i vissa avseenden skiljer sig åsiktsmässigt från partiet. Detta kan skapa missförstånd och onödiga sidospår som förstör tråden. Den enda av partiets officiella företrädare som är medlem på Flashback besöker numera väldigt sällan den här tråden så du behöver inte använda honom som ett argument för att man inte ska behöva kontakta partiet direkt.

Som EliasAlucard just skrev: du tycks ha missförstått syftet med den här tråden. Här diskuterar vi fakta, rykten och spekulationer kring AfS och deras politik. Vill företrädare för AfS medverka kan de göra det, som Jeff Ahl gjort vid ett par tillfällen.
Citera
2018-08-16, 20:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Som EliasAlucard just skrev: du tycks ha missförstått syftet med den här tråden. Här diskuterar vi fakta, rykten och spekulationer kring AfS och deras politik. Vill företrädare för AfS medverka kan de göra det, som Jeff Ahl gjort vid ett par tillfällen.

Du och din bruscha får diskutera vad fan ni vill men om du har seriösa frågor om AfS så ställ dem direkt till partiet istället för i en tråd där du kanske inte får rätt svar eller något svar överhuvudtaget. Du vill dock inte detta då dina frågor för det mesta är retoriska, du är faktiskt inte ute efter svar överhuvudtaget.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-08-16 kl. 20:11.
Citera
2018-08-16, 20:06
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Men om man vill ha svar på frågor riktade till partiet så bör man i första hand vända sig just till partiet om svar inte är möjliga att nå här. Annars riskerar vilken stolle som helst att framstå som något slags talesman för AfS och det har varit ett återkommande problem i den här tråden.
Om AfS vill nå ut till folk så kan de vara lite folkliga av sig, komma hit till Flashback och diskutera med oss dödliga som både Erik Almqvist gjorde när han var med i SD före SD hade kommit in i riksdagen, och som Anna Troberg gjorde när hon ställde upp som partiledare för Piratpartiet. Jeff Ahl har varit bra på så sätt, att han har deltagit i tråden, men det finns inget som hindrar Kasselstrand och Hahne från att delta i tråden. I övrigt så kör vi som diskuterar i tråden på som vanligt, ingen är liksom intresserad av att maila fram och tillbaka med AfS.
Citera
2018-08-16, 20:08
Medlem
erikp121s avatar
Fråga till er/oss som ska rösta på AfS i riksdagsvalet; Vilka ska ni rösta på i kommun- och landstingsvalet?

Eftersom varken AfS eller NMR ställer upp i Stockholm så finns det inget parti för mig. Det skulle möjligen vara Feministisk Initiativ i och med att de vill fördriva judarna från Jerusalem med omnejd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in