Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av entangler
Därför att globalisterna tog alla pengarna och nu skyller dom på de vita folken som på den tiden led under slaveri. Och det idiotiska är att dessa 4:e generationens livegna backstugesittare, småbönder, torpare och luffare tar på sej skulden för att en klick globalister använde dem som kanonmat att kolonisera allt som gick.

Allt vad vi vanligt folk har, det har vi arbetat för själva här hemma!
Vilka var globalisterna under koloniseringen? Led de vita folken under slaveriet? Är du helt sjuk i huvudet eller?

Det som invandrarna har till mångt och mycket ha de också jobbat för!

Det är svårt att vara invandrare än en infödd person av den etniska befolkningen!
Citera
2018-09-08, 01:52
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
AFS samlade fler än 1000 i Kungsträdgården
Publicerad 8 september 2018 kl 00.01

Inrikes. Uppskattningsvis mellan 1.000 och 1.500 personer samlades i Kungsträdgården när Alternativ för Sverige höll sin valfinal under fredags*eftermiddagen. Partiledaren Gustav Kasselstrand lovade i sitt tal att AFS aldrig kommer att anpassa sig till den politiska korrektheten, utan att partiet istället ska arbeta för att successivt vidga den så kallade "åsiktskorridoren".
...
http://www.friatider.se/afs-samlade-fler-n-1000-i-kungstr-dg-rden
Citera
2018-09-08, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Stora ord från en person som verkar sakna läsförståelse. När du skriver att Jessica "verkar för att fler ska få flyktingstatusförklaring" menar jag att du insinuerar att hon är engagerad i att öka antalet. Hela din demagogi är ohederlig med kraftiga överdrifter om Jessicas motiv till sitt handlande.

(Min fetstil.)
https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/

Hon har alltså inget engagemang för att öka antalet flyktingar till Sverige utan gör bara det som lagen föreskriver.
Alla asyljurister verkar per se för att fler utlänningar (i enskilda fall) ska få flyktingstatusförklaring i Sverige, det är liksom själva uppdragets kärna.

Jessica Ohlsons motiv är såklart pengar och inget annat. Som sagt, "plånboken först, svenskarna sen"
Citera
2018-09-08, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Svenskar har inte mer skuld än afrikaner. Lägg ner ditt skuldbeläggande mot svenskar om du inte också anklagar afrikaner.
Anledningen till att vi kom in på detta var ju just för att Sverige har en stor roll inom vapenindustrin! Speciellt från dessa områden som nu dessa människor flyr ifrån. En annan anledning var också att du tog upp somalier.
Senast redigerad av Aftonbladen 2018-09-08 kl. 01:57.
Citera
2018-09-08, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Vad då? Skulle AfS inte vilja ge rätt till försvar?
Jag ger upp, din dumhet är större än Stilla Havet.

anteri17, den enda som kan föra en argumentation av er Ohlson-försvarare, har nu medgett att hennes agerande inte är optimalt. Det får räcka så.

Jag vidhåller att hon är en hycklare som väljer att göra pengar som asyljurist.
Citera
2018-09-08, 01:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Alla asyljurister verkar per se för att fler utlänningar (i enskilda fall) ska få flyktingstatusförklaring i Sverige, det är liksom själva uppdragets kärna.

Jessica Ohlsons motiv är såklart pengar och inget annat. Som sagt, "plånboken först, svenskarna sen"

Ohlson är renhårig och en stor tillgång för AfS. Om hon som jurist ville tjäna pengar på asylärenden, så skulle hon tillhöra multikulti-vänstern, och slicka Anne Ramberg där solen inte skiner.
Citera
2018-09-08, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Anledningen till att vi kom in på detta var ju just för att Sverige har en stor roll inom vapenindustrin! Speciellt från dessa områden som nu dessa människor flyr ifrån. En annan anledning var också att du tog upp somalier.

Nu är det inte du, jag eller någon annan på flashback som säljer vapen till Saudi-Arabien. Det är för helvete globalisterna som gör det och om du inte har märkt det så motsätter sig AFS denna globalistiska elit. Skäll ut Wallenberg och Stefan Löfven.

Det är inte den "vite mannen" som har fört krigen, det är denna globalistiska elit. Hur du kan skuldbelägga dig själv och andra svenskar är bortom mig. Röstar du på 8-klövern så vill du ju fortsätta vapenimporten till andra länder och fortsätta föra krig i "demokratins"-namn. Du får nog tänka igenom allt du skrivit och återkomma.
Senast redigerad av dullako 2018-09-08 kl. 02:17.
Citera
2018-09-08, 02:04
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Anledningen till att vi kom in på detta var ju just för att Sverige ha en stor roll inom vapenindustrin! Speciellt från dessa områden som nu dessa människor flyr ifrån. En annan anledning var också att du tog upp somalier.

Jag är fredsvän och vill inte argumentera emot dig i den frågan. Respekterar också somalier så länge de stannar i sitt eget land. AfS kommer att ge mycket stöd till Somalia och arbeta för fred och att alla läkare, ingenjörer och akademiker som kommit till Sverige tillfälligt, ska kunna hjälpa till att återuppbygga landet. Herregud, vi har hela intelligentian i Sverige intakt och de behövs verkligen där nere. Många somaliska vetenskapsmän och kvinnor kommer att och vill bygga upp Somalia igen. Vidrigt med alla krig som NATO ligger bakom.
Citera
2018-09-08, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ohlson är renhårig och en stor tillgång för AfS. Om hon som jurist ville tjäna pengar på asylärenden, så skulle hon tillhöra multikulti-vänstern, och slicka Anne Ramberg där solen inte skiner.
Om Ohlson inte är asylrättsjurist av ekonomiska skäl, utan av ideologiska skäl, är det ju faktiskt än värre...

Tänk att en AfS-topp hjälpt fler individer att få asyl i Sverige än självaste Anne Ramberg. Är inte det lite festligt?
Citera
2018-09-08, 02:06
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag ger upp, din dumhet är större än Stilla Havet.

anteri17, den enda som kan föra en argumentation av er Ohlson-försvarare, har nu medgett att hennes agerande inte är optimalt. Det får räcka så.

Jag vidhåller att hon är en hycklare som väljer att göra pengar som asyljurist.

Hallå! Vakna.. det finns inte en enda advokat eller jurist i Sverige som säger: nej, du är skyldig till våldtäkt så jag åtar mig inte fallet. Du har helt missuppfattat vårt rättsystem.
Citera
2018-09-08, 02:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Om Ohlson inte är asylrättsjurist av ekonomiska skäl, utan av ideologiska skäl, är det ju faktiskt än värre...

Tänk att en AfS-topp hjälpt fler individer att få asyl i Sverige än självaste Anne Ramberg. Är inte det lite festligt?

Att alla i ett rättsligt ärende har rätt till ett juridiskt biträde, är inte samma sak som att Ohlson är en asylrättsaktivist. En asylrättsjurist ska vara neutral, och företräda sin klient. Det är så en rättsstat fungerar. Jag kan tänka mig att Ohlson blir en alldeles utmärkt jurist på det kommande Återvandringsverket... Många avslag blir det...
Citera
2018-09-08, 02:20
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att alla i ett rättsligt ärende har rätt till ett juridiskt biträde, är inte samma sak som att Ohlson är en asylrättsaktivist. En asylrättsjurist ska vara neutral, och företräda sin klient. Det är så en rättsstat fungerar. Jag kan tänka mig att Ohlson blir en alldeles utmärkt jurist på det kommande Återvandringsverket... Många avslag blir det...

Precis...skulle jurister och advokater, döma innan domstol, vore Sveriges stolta tradition av att du är oskyldig tills du är dömd i en domstol, helt fallera. Jag gillar inte våldtäktsmän men principen att de har rätt till försvar är värd att värna om.

Problemet i Sverige är inte att det finns duktiga jurister som hjälper till med försvar utan att domstolarna är korrupta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in