2018-08-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Den typen av folder blir knappt läst av de svenskar, vars röster man så gärna vill ha. Som politisk propaganda anser jag den förfelad. Jag vet att det tweetats om foldern, men som vanligt överskattar man tweetens propagandavärde. Liksom lokaltidningarnas vinklade skriverier.

Nej, det är inte alls löjligt att jag tog upp detta med turnén och dagarna. Varför stryka en söndag helt? Och de borde absolut koncentrerat sig på landets södra regioner. Löjlig, är däremot ditt oresonabla försvar av partiet, oavsett vad de gör. Utöver hybris kan du lägga fanatiker till de ord du bör googla.

Jaha, men så sig mig du som är en propaganda-expert, hur skulle du utformat foldern till AfS?

Jag vet inte varför de har strykt en söndag. Det kanske finns något logistiskt skäl till detta. Det är också sunt att ta någon dag ledigt då och då, även ifall det förstås är dumt att göra det på helger. Om AfS bara koncentrerar sig på söder så kommer de inte komma in. De måste nå ut till så många som möjligt över hela landet.
Citera
2018-08-22, 12:38
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag fick mail imorse om en ny YouGov-undersökning. Först fick jag svara på vilket parti jag skulle rösta på idag, där jag valde annat parti, dock utan möjlighet att skriva vilket parti jag menar.
Denna utformning av enkäten påverkar resultatet rejält. Respondenter har en större benägenhet att välja ett specificerat alternativ framför breda 'negativa' alternativ som: vet inte, något annat, annat, inget av ovanstående alternativ, …

Jag tror vi får vänta till den 10:e September innan vi får veta var AfS ligger i mätningarna.
Personligen gissar jag på runt 2%, förhoppningsvis över 2,5%. Detta skulle ge ett utmärkt slagläge för AfS inför det högst sannolika extravalet runt 2019.
Citera
2018-08-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Nya Novus:
Sjuklövern 78.1 (+2.5)
Annat 2.7 (-0.1)
SD 19.2 (-2.4)
Osäkra 6.9

Någon som vet om gruppen osäkra har förändrats sedan tidigare?

Jag vet inte hur det sett ut där innan men intressant att SD tappar i mätningen, -2,4%.
Citera
2018-08-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Denna utformning av enkäten påverkar resultatet rejält. Respondenter har en större benägenhet att välja ett specificerat alternativ framför breda 'negativa' alternativ som: vet inte, något annat, annat, inget av ovanstående alternativ, …

Jag tror vi får vänta till den 10:e September innan vi får veta var AfS ligger i mätningarna.
Personligen gissar jag på runt 2%, förhoppningsvis över 2,5%. Detta skulle ge ett utmärkt slagläge för AfS inför det högst sannolika extravalet runt 2019.

Det är ju inte ens säkert att undersökningen jag gjorde är den som publiceras varje månad. Det skulle ju precis lika gärna kunna vara nån undersökning om typ höger-röstares åsikter om EU. Vilket parti jag skulle rösta på frågade de i början, sedan var det minst 20 andra frågor om olika politiska områden.
Citera
2018-08-22, 12:45
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag vet inte hur det sett ut där innan men intressant att SD tappar i mätningen, -2,4%.

Ja och speciellt hur många av dessa som nu gått över till gruppen osäkra.
Citera
2018-08-22, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det är bra. Mer blir osäkra och det öppnar upp för AFS.
Citera
2018-08-22, 12:48
Bannlyst
Citat:
Nya Novus:
Sjuklövern 78.1 (+2.5)
Annat 2.7 (-0.1)
SD 19.2 (-2.4)
Osäkra 6.9

Vänta är det du som har sorterat partierna så eller har novus gjort det?
Citera
2018-08-22, 12:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nya Novus:
Sjuklövern 78.1 (+2.5)
Annat 2.7 (-0.1)
SD 19.2 (-2.4)
Osäkra 6.9

+1.7
Citera
2018-08-22, 12:52
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Vänta är det du som har sorterat partierna så eller har novus gjort det?

Gissa... I den här tråden är ju fokus AfS, så varför inte? Olikheterna mellan de 7 är ju inte heller enorma så man kan gott slå ihop dem.
Citera
2018-08-22, 12:53
Bannlyst
Citat:
Gissa... I den här tråden är ju fokus AfS, så varför inte? Olikheterna mellan de 7 är ju inte heller enorma så man kan gott slå ihop dem.
Nej jag bara tänkte. Hade varit sjukt om det var novus
Citera
2018-08-22, 12:53
Medlem
Kongruensbojds avatar
Att man tar söndagsledigt kan även bero på att de inte gavs tillstånd för torgmöte i den staden den dagen.

Jag ser fram emot mötena söderöver. Det har varit lite väl tomt på åskådarplats denna norrlandsturné.
Citera
2018-08-22, 12:55
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
+1.7

Intressant! Borde ju vara en del där som inte bestämt sig mellan SD och AfS och en del som inte vill uppge AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in