2018-08-22, 09:54
Medlem
rapiers avatar
För regeringen är Uppdrag Gransknings program lika välkommet som en könssjukdom. De har vägrat låta göra en granskning av våldtäktsmännens etnicitet av rädsla för vad som ska komma fram. Dessutom har de precis drivit igenom att 9000 unga förmodligen sexuellt frustrerade män ska få stanna med hjälp av juristen Annie Lööf.

Den ivrigaste pådrivaren för fri invandring, Mp´s proffsgråterska Maria Ferm borde vara med i pprogrammet och få kommentera statistiken. Istället har de med rikspajasen Jerzy Sanecki vars trovärdighet är lägre än en sjunken båt....

Lär inte ge fler röster till S,V, Mp och C efter programmet bland rationellt tänkande väljare.
Kan för övrigt inte påminna mig att man hörde talas om gruppvåldtäkter för 20 år sedan innan massimigartionen startade.
Citera
2018-08-22, 09:54
Medlem
Men näääääääj, hjälp. Allt var ju den vita CIS mannens fel.

Tror ni det kommer någrs ursäkter snart? :P
Citera
2018-08-22, 09:59
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
https://www.dn.se/nyheter/sverige/do...dda-utomlands/

Fyfan. Där har ni det rakt upp och ner. Det vi alla känt till sedan länge.
Jepp, men mest uppseendeväckande är dock varför det fortfarande ska mörkas och relativiseras in i absurdum av politiker och "kriminologer" som fettsäcken Jerzy.
Citera
2018-08-22, 10:00
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-valdtaktsman

Av de 843 gärningsmän som dömts för våldtäkt eller försök till våldtäkt är 490 personer födda utomlands. Det är 58 procent.

För överfallsvåldtäkterna stiger siffran till 85 procent; 110 av 129 dömda personer de senaste fem åren är födda utomlands. 40 procent har bott här ett år eller mindre.

Granskningen visar även att över hälften av de dömda gärningsmännen är födda utanför Europa. Unga män från Afghanistan pekas ut, 45 av de som dömts för våldtäkter eller försök till våldtäkt kommer därifrån.
Citera
2018-08-22, 10:05
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Skall med spänning se fram emot programmet och bland annat om det finns sifffror på just det du nämner; två utrikesfödda föräldrar, en utrikesfödd förälder respektive två i Sverige födda föräldrar.
Detta har de tyvärr inte haft resurser att titta på, då hade garanterat siffrorna varit ännu högre...men man får vara glad åt det lilla, såhär i valtider.
Citera
2018-08-22, 10:06
Medlem
Bluebeast72s avatar
Då tillsätter vi genast en utredning, bildar ny statlig myndighet o glömmer detta tack. Typ så snackas det hos politikerna nu utan sd, så för fan få slut på eländet o rösta rätt.

tom annie fittan sa igår hon kanske kan se återförenigar införas igen..jippie, ännu mer skit
Citera
2018-08-22, 10:07
Medlem
Jerzy är väldigt tydlig med att det finns en stark koppling till svår socioekonomisk bakgrund. Sådan finns av alla nationaliteter men är givetvis vanligare bland människor med traumatiska upplevelser bakom sig, och i en utsatt situation rent allmänt.
Citera
2018-08-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Jo, visst är det så. Märkligt att de går ut med det såhär tätt inpå valet kan jag däremot tycka... Väldigt märkligt till och med! Nästan så man blir konspiratorisk.

SD = kontrollerad opposition.

Man gör allt nu för att de ska få så mycket röster som möjligt, för att sedan kan man använda det som en pretext för att skapa en "antirasistisk" regering. SD kommer inte ändra någonting.

Man blir verkligen förvånad att Jerzy plötsligt ändrar sig efter alla dessa år, är någon annan förvånad?

Varför har man lagt locket på i tio år? Våran media är kontrollerad. Så simpelt är det.
Citera
2018-08-22, 10:18
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-valdtaktsman

Av de 843 gärningsmän som dömts för våldtäkt eller försök till våldtäkt är 490 personer födda utomlands. Det är 58 procent.

För överfallsvåldtäkterna stiger siffran till 85 procent; 110 av 129 dömda personer de senaste fem åren är födda utomlands. 40 procent har bott här ett år eller mindre.

Granskningen visar även att över hälften av de dömda gärningsmännen är födda utanför Europa. Unga män från Afghanistan pekas ut, 45 av de som dömts för våldtäkter eller försök till våldtäkt kommer därifrån.
Tänk också på att dessa siffror blir ännu värre om man jämför med utländsk bakgrund.

För några år sedan kunde man höra att svenska män våldtar mest. Det argumentet hörs mindre och mindre nuförtiden.
Citera
2018-08-22, 10:22
Medlem
Andelen utrikes födda var 17,9% är 2016 enligt Wikipedias sammanställning. Räkna bort barn och åldringar och kvinnor, så blir dagens siffror ännu mer groteska. Sen kan man tro!Igen räkna bort lite danskar, norrmän och finnar, tyskar och holländare.
Ja det är förödande, det vi har anat och trott, men nu vet. Sarnetsky (stavningen?) är helt irrelevant i sammanhanget. Fram med modernare forskare. Gärna kvinnliga, eftersom det är ett kvinnoproblem till största delen.
Citera
2018-08-22, 10:28
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Färre. Det medger jag. Men jag var med på den tiden, så jag vet att i det samhället var inte allt frid ochj fröjd. Och medierna var inte lika pigga på att rapportera, sociala medier fanns inte alls. Ett slagsmål blev inte direkt ett "misshandelsfall". Och min känsla är absolut att det på den tiden fanns betydligt fler etniska svenskar i någon form av social misär eller utsatthet. Som också var brottslingar. De är i princip borta nu och har ersatts med invandrare.

Så tron på att samhället skulle vara "perfekt" eller "fritt från våldsbrott" utan invandring är helt enkelt inte sann. Men vi skulle ha haft färre brott. Det jag vänder mig emot är skönmålningen av ett invandringsfritt Sverige. På många sätt var samhället för 50 år sedan faktiskt sämre än vad det är idag.

Vi måste kunna hålla fler förklaringsmodeller i huvudet samtidigt. Nu är allting så polariserat i debatten att det är larvigt och oseriöst. På så sätt löser man inga problem!
Att samhället var sämre för 50 år sedan är väl inte så jävla konstigt? Det var ännu sämre för 100 åt sedan. Att hävda att det skulle ha en koppling till den våldtäktsstatistik som här diskuteras är irrelevant, larvigt och oseriöst.
Senast redigerad av itsurewasntme 2018-08-22 kl. 10:30.
Citera
2018-08-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Färre. Det medger jag. Men jag var med på den tiden, så jag vet att i det samhället var inte allt frid ochj fröjd. Och medierna var inte lika pigga på att rapportera, sociala medier fanns inte alls. Ett slagsmål blev inte direkt ett "misshandelsfall". Och min känsla är absolut att det på den tiden fanns betydligt fler etniska svenskar i någon form av social misär eller utsatthet. Som också var brottslingar. De är i princip borta nu och har ersatts med invandrare.

Så tron på att samhället skulle vara "perfekt" eller "fritt från våldsbrott" utan invandring är helt enkelt inte sann. Men vi skulle ha haft färre brott. Det jag vänder mig emot är skönmålningen av ett invandringsfritt Sverige. På många sätt var samhället för 50 år sedan faktiskt sämre än vad det är idag.

Vi måste kunna hålla fler förklaringsmodeller i huvudet samtidigt. Nu är allting så polariserat i debatten att det är larvigt och oseriöst. På så sätt löser man inga problem!

Der er kun en forklaringsmodel på stigningen i voldtægter og gruppevoldtægter i Sverige, som har haft en voldsom stigning i levestandarden i løbet af 50år, og det er muslimsk indvandring!

Har Japan en stor velstand ligesom Sverige - ja det har de.

Har Japan en stor muslimsk indvandring - nej det har de ikke.

Sådan her er udviklingen gået indenfor antallet af voldtægter i Japan over en årrække:

https://knoema.com/atlas/Japan/topic...Rape/Rape-rate

Har Sverige en stor velstand ligesom Japan - ja det har Sverige.

Har Sverige en stor muslimsk indvandring - ja det har Sverige.

Sådan her er udviklingen gået indenfor antallet af voldtægter i Sverige over en årrække:

https://knoema.com/atlas/Sweden/topi...Rape/Rape-rate
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in