2018-08-22, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, det finns sannolikt ett enormt stort mörkertal av SD-röstande kvinnor i det här valet. När jag pejlade läget hos kvinnor på min arbetsplats nyligen, så framgår en sak väldigt tydligt: de börjar bli rädda över utvecklingen. Rädda på riktigt.

Jag har sett och hört detta hos så många kvinnor nu. Alla har en berättelse om släkting, eller en vän, eller en vän till en vän som drabbats av mångkulturens brottslighet. Sedan alla skjutningar, våldtäkter och bränder...

De som tidigare försvarat vansinnespolitiken mumlar och ser ner i golvet då de konfronteras med fakta. De tror inte ens på sina egna lögner längre.

Lägg till detta att det är ännu mer stigmatiserande för en kvinna att erkänna att hon ämnar rösta på SD. Bradleyeffekten är betydande.

Bli därför inte förvånade om SD får närmare 30 % än 25 %. Kanske även över 30 %...

En förutsättning för att SD ska kunna få över 30 procent är att man måste öka betydligt mer än 100 procent i Stockholms och Göteborgs kommun. Vilket jag starkt betvivlar.

Dessa kommuner har runt 1,5 miljoner innevånare tillsammans. Som en jämförelse har hela Norrland runt 1,2 miljoner.

2014 fick SD 6,64 och 9,64 procent i Sthlm resp. GBG.
2018-08-22, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag tror förvisso att deras uppgivenhet snarare är ett tecken på hur energikrävande handlingsförlamning kan vara. S tappar till SD och MP/V samtidigt, M till SD och C samtidigt - allt de kan göra är att sitta stilla i båten och uthärda frågor om regeringsbildning och SD-samarbete för sextusende gången den aktuella veckan.

Nåja, man kan i alla fall inte anklaga Uppdrag Granskning för att stryka PK medhårs. Mitt i valrörelsens slutspurt klämmer de till med en special om våldtäkt och etnicitet:

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ny-kartlaggning-av-valdtaktsdomar-58-procent-av-de-domda-fodda-utomlands

https://www.expressen.se/nyheter/utlandsfodda-en-majoritet-bland-domda-i-valdtaktsfall/

Nu kmr Flashback maffian bli rasande.
2018-08-22, 07:07
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Jag kan nog sägas tillhöra FB-maffian, men rasande blir jag inte, mest förvånad. Säger bara: ”En svala gör ingen sommar”. SVT, internet never forgets. Nyhetsförmedlingen som i slutet av varje artikel ser sig föranledd att skriva: ”SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant.”
Visa det i praktiken istället!😈
2018-08-22, 07:44
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Jag tror förvisso att deras uppgivenhet snarare är ett tecken på hur energikrävande handlingsförlamning kan vara. S tappar till SD och MP/V samtidigt, M till SD och C samtidigt - allt de kan göra är att sitta stilla i båten och uthärda frågor om regeringsbildning och SD-samarbete för sextusende gången den aktuella veckan.

Nåja, man kan i alla fall inte anklaga Uppdrag Granskning för att stryka PK medhårs. Mitt i valrörelsens slutspurt klämmer de till med en special om våldtäkt och etnicitet:

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ny-kartlaggning-av-valdtaktsdomar-58-procent-av-de-domda-fodda-utomlands

https://www.expressen.se/nyheter/utlandsfodda-en-majoritet-bland-domda-i-valdtaktsfall/

Haha. Våldtäkts- och etnicitetsvecka på SVT för att gynna SD?

Nu blir det svårt att urskilja mellan bilbränders- vs våldtäktsveckaeffekterna! SAD!
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Och oyto kommer att påstå att 'även SVT ligger till höger om SD vad det gäller etnicitet. JÅ tycker ju att etniska svenskar inte existerar!'
2018-08-22, 07:52
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
En förutsättning för att SD ska kunna få över 30 procent är att man måste öka betydligt mer än 100 procent i Stockholms och Göteborgs kommun. Vilket jag starkt betvivlar.

Dessa kommuner har runt 1,5 miljoner innevånare tillsammans. Som en jämförelse har hela Norrland runt 1,2 miljoner.

2014 fick SD 6,64 och 9,64 procent i Sthlm resp. GBG.
(det fetade)
Om du inte tror SD kan öka till 13% i Stockholm eller 19% i Göteborg tror jag du killgissar big time. Dessutom ökar SD starkast i Norrland numera (från 10% till 17%), och minst i Skåne faktiskt (med "bara" +6%, men i Skåne innebär det en bra bit över 30%). Att siffrorna kommer från Inizio - ett OI som agendamässigt underskattar SD i sina OU - understryker styrkan.

Folk är förbannade, och du lär bli förvånad i valet av hur jävla förbannade vi är.....
2018-08-22, 08:43
Medlem
Separatistens avatar
Citat:

Ja, flera har fått en chock till morgonfikat det är for sure.

Det här kommer givetvis att gynna de partier som har varit ärliga, dvs. endast ett parti (om vi för enkelhetens skull ser till Riksdagspartier).

En vän beskrev det rätt bra och jag citerar henne för att jag tycker att det visar på hur folk känner sig.

"Känner mig faktiskt lite lurad som inte fått reda på detta tidigare (alt media är ju lite svår att lita på). Tyvärr spär det på misstroendet mot de politiker som är ansvariga för de senaste årens stora invandring"
2018-08-22, 08:46
Medlem
Ingen YouGov än idag?
2018-08-22, 08:51
Medlem
snigel1s avatar
Di publicerar krönika av Per Gahrton där han anser sig ha den självklara lösningen på hur man ska tackla det parlamentariska kaos som hotar följa efter valet:
”MP BÖR SJÄLVA TA MAKTEN”
Ja herre jesus va dessa muppar supportar SD😂
2018-08-22, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
(det fetade)
Om du inte tror SD kan öka till 13% i Stockholm eller 19% i Göteborg tror jag du killgissar big time. Dessutom ökar SD starkast i Norrland numera (från 10% till 17%), och minst i Skåne faktiskt (med "bara" +6%, men i Skåne innebär det en bra bit över 30%). Att siffrorna kommer från Inizio - ett OI som agendamässigt underskattar SD i sina OU - understryker styrkan.

Folk är förbannade, och du lär bli förvånad i valet av hur jävla förbannade vi är.....

Jag tror du missförstod mig. Jag är själv förbannad sedan början av 80-talet. Och SDare redan innan partiet bildades 1988. Liksom idag.

Men ilska och önsketänkande kan aldrig ersätta fakta och logiskt tänkande. Jag kan inte se några tecken på att SD tokrusar i landets 2 största kommuner utöver en dubblering. Vilket är en förutsättning för att SD ska komma över 30 procent i valet.

Att resonera och överdriva som en direkt motsats till de vänsterblivna powergirl, Greta och Rosa är ingen höjdare rent intellektuellt. Sans, sanningssägande och eftertänksamhet vinner i längden. Liksom SD.

SD säger det du tänker. Fler och fler tänker som SD. Men det innebär inte att alla tänker som SD. Inte ens Sentio eller Yougov visar glädjesiffror eftersom man är seriösa.
Senast redigerad av Mentapesola 2018-08-22 kl. 09:05.
2018-08-22, 09:02
Medlem
Andrew Martins avatar
SD klart näst störst bland chefer:

https://chef.se/har-ar-partiet-flest-chefer-sverige-rostar-pa/
2018-08-22, 09:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew Martin
SD klart näst störst bland chefer:

https://chef.se/har-ar-partiet-flest-chefer-sverige-rostar-pa/

Och bland fotbollsfansen

https://www.metro.se/artikel/fotbollssupportrarna-s%C3%A5-kommer-vi-r%C3%B6sta-i-valet
Citat:
Supportersajten Svenska Fans har, på uppdrag av Unibet, genomfört en undersökning om hur supportrarna kommer rösta. Enligt den är Moderaterna det klart största partiet, med 23 procent.

Partiet som kommer få näst flest röster av fansen är Sverigedemokraterna, med 17 procent – tätt följt Socialdemokraterna som får 15 procent.
2018-08-22, 09:11
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Ja, flera har fått en chock till morgonfikat det är for sure.

Det här kommer givetvis att gynna de partier som har varit ärliga, dvs. endast ett parti (om vi för enkelhetens skull ser till Riksdagspartier).

En vän beskrev det rätt bra och jag citerar henne för att jag tycker att det visar på hur folk känner sig.

"Känner mig faktiskt lite lurad som inte fått reda på detta tidigare (alt media är ju lite svår att lita på). Tyvärr spär det på misstroendet mot de politiker som är ansvariga för de senaste årens stora invandring"

Extra roligt var det att Löfven förekom i en videoannons som visades i samband med artikeln i Expressen. Där stod skojaren och bad om röster när man samtidigt kunde läsa vad en röst på honom egentligen innebär! Karma!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in