Citat:
Ursprungligen postat av
KokaGroda
(det fetade)
Om du inte tror SD kan öka till 13% i Stockholm eller 19% i Göteborg tror jag du killgissar big time. Dessutom ökar SD starkast i Norrland numera (från 10% till 17%), och minst i Skåne faktiskt (med "bara" +6%, men i Skåne innebär det en bra bit över 30%). Att siffrorna kommer från Inizio - ett OI som agendamässigt underskattar SD i sina OU - understryker styrkan.
Folk är förbannade, och du lär bli förvånad i valet av hur jävla förbannade vi är.....

Jag tror du missförstod mig. Jag är själv förbannad sedan början av 80-talet. Och SDare redan innan partiet bildades 1988. Liksom idag.
Men ilska och önsketänkande kan aldrig ersätta fakta och logiskt tänkande. Jag kan inte se några tecken på att SD tokrusar i landets 2 största kommuner utöver en dubblering. Vilket är en förutsättning för att SD ska komma över 30 procent i valet.
Att resonera och överdriva som en direkt motsats till de vänsterblivna powergirl, Greta och Rosa är ingen höjdare rent intellektuellt. Sans, sanningssägande och eftertänksamhet vinner i längden. Liksom SD.
SD säger det du tänker. Fler och fler tänker som SD. Men det innebär inte att alla tänker som SD. Inte ens Sentio eller Yougov visar glädjesiffror eftersom man är seriösa.