Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 13:18
  #7993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Häxjakten på Mina Dennert går vidare. Hoten den familjen får pga denna häxjakt är inte ens i närheten av vad mågon annan i Sverige får.
Pga en Facebookgrupp????????
Kan det bli värre? Jo, uthängningarna fortsätter på nazisternas sida Nordfront.
Knappt ingen här anser att det inte är okej.

Så jävla tragiskt.

Tysta människor?? Eller varför är det knappt ingen här som reagerar?
Är det om att hänga ut alla i en Facebookgrupp?
Högerfolk har en väldigt tendens att vara anonyma, b´de på Facebook och twitter.
De vågar inte stå för den åsikten de har.

Men hänga ut en grupp har ingen nått emot.

Sen att häxjakten på Mina och hennes familj pågår dygnet runt anser väl ni är ok? Eller?

Är det ”häxjakt” när jag länkar till offentliga artiklar?

Menar du att Mina Dennert är en häxa?

”Dygnet runt”?? Vad menar du? Får Dennert inte sova på grund av ”häxjakten”?

Dramaqueentendenser...
Citera
2018-08-17, 23:54
  #7994
Medlem
Det här var ju "sakligt" som #JÄH vill att det ska vara:

Citat:
Gunnel Gomér Vad är väl Ann Heberlein annat än "en skönande" som sunkat ned sig i ambitionen att beskriva Ondskan som en ung man med invandrade föräldrar?

Gunnel som F.D moderator i gruppen så inte vilken "idiot" som helst.
Gillas även av en hel hög #JÄH medlemmar, inklusive en annan moderator:
Elaine Marklund
Birgitta Ingemarsson
Emma S Nilsson (moderator)
Anette Månsson
Lena Engdahl-Christensson

Eller det kanske är sånt här som är det "sakliga"?

Citat:
Gunnel Gomér Det här med att ett samhälle har "tappat kontrollen"...jag har en fråga: Det här är snabba, dramatiska våldsskeenden. Effektiv skrämsel, fixat på två minuter. Sedan försvinner mordbrännarna in i dimmorna.

Precis som när flyktingboendena brann för två-tre år sedan. 54 av bränderna på asylboenden klassar NOA, polisens nationella operativa enhet, som anlagda utifrån i tomma lokaler som höll på att ställas i ordning för att ta emot asylsökande.

Ingen har åkt fast, fastän rätt många vet vilka det var som tuttade på. En svensk tiger, tjallar inte på grann-huliganen. På mindre orter.

Har de tappat kontrollen? Eller äger de kontrollen?
Återigen gillat av ett antal #JÄH:are så som
Lars-Åke Schneider och Elaine Marklund

Intressant att hon VET att folk känner till vilka som tände på men inte vill berätta.

När andra spekulerar så är det bara dåligt! Men när "vi" (JÄH) spekulerar så är det okej!
Citera
2018-08-18, 12:30
  #7995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Forts. på föregående inlägg

Sedan håller Mattias L Davidsson på att retweeta saker som denna:
https://twitter.com/elilah/status/1025656828183687168



Mina Dennerts egen uppfattning av SD och att man ska "#röstamermänskligt" (dvs öppnare gränser) finns även detta visat tidigare i tråden.

Sedan nästa person på listan är Audrey Lebioda (moderator i #jäh) som även hon "råkade" ha extremt snarlika åsikter som ovanstående människor, vilket kan visas i t.ex denna post:
Man har en bild där det står:
Sedan skriver hon:


Nästa på listan blir sedan Joakim Nörler (moderator i #jäh) som postar och share:ar saker som dessa:

(Dvs flyktingaktivisten Elin Ersson för den oinsatte)
Finns även länkat lite diverse anti-SD posts på dennes sida, länkas dock inte här för då skulle inlägget bli alldeles för spammigt.

Nästa människa att titta på blir Joe Hidén (moderator i #jäh) som även han (likt Mina Dennert) bestämt sig för att sprida propaganda för gruppen #röstamermänskligt


Till sist tar vi en titt på Robert Hedström (admin i #jäh) som sin första post på FB har detta:


Så för att sammanställa samtliga namn i en lista:
Roger Wiklander (Admin i #JÄH)
Mina Dennert (Admin i #JÄH)
Robert Hedström (Admin i #JÄH)

Mattias L Davidsson (Moderator i #JÄH)
Emma S Nilsson (Moderator i #JÄH)
Annika Åberg Darell (Moderator i #JÄH)
Heidi Brandtner (Moderator i #JÄH)
Anders Magnusson Moderator i #JÄH
Jiang Millington (Moderator i #JÄH)
Gunnel Gomér (Moderator i #JÄH)
Audrey Lebioda (Moderator i #JÄH)
Joakim Nörler (Moderator i #JÄH)
Joe Hidén (Moderator i #JÄH)

Denna lista ovan är alltså en fingervisning på att dessa människor listade har extremt snarlika åsikter gällande SD och invandring. (Se mitt föregående inlägg som är länkat längst upp för mer källor vart jag fått detta ifrån)

Alltså 3/4 (Magnus Dennert inte inräknad, har dock svårt att se att hans åsikter skulle skilja sig extremt från Minas) och 10/12 moderatorer (Fredrik Sanz Lerena och Petra Hygrell inte inräknade)
som innehar väldigt snarlikt politiska åsikter.

Detta var ju bara ett sammanträffande att alla verkar ha samma åsikter med tanke på att detta ska vara en "opolitisk" grupp, ELLER?

För att komplettera denna lista så går även Magnus Dennert att räkna in i listan av alla som tycker likadant då hans namn går att hitta på "#röstamermänskligt Sverige" medlemslista.

Finns även att hitta fler namn listade på denna lista så som Nörler, Nilsson, m.m men dessa finns redan med i listan så bortser från dessa.

Roger Wiklander (Admin i #JÄH)
Mina Dennert (Admin i #JÄH)
Robert Hedström (Admin i #JÄH)
Magnus Dennert (Admin i #JÄH)

Mattias L Davidsson (Moderator i #JÄH)
Emma S Nilsson (Moderator i #JÄH)
Annika Åberg Darell (Moderator i #JÄH)
Heidi Brandtner (Moderator i #JÄH)
Anders Magnusson Moderator i #JÄH
Jiang Millington (Moderator i #JÄH)
Gunnel Gomér (Moderator i #JÄH)
Audrey Lebioda (Moderator i #JÄH)
Joakim Nörler (Moderator i #JÄH)
Joe Hidén (Moderator i #JÄH)

För att poängtera ÅTERIGEN att det är fritt för folk att rösta på vad f** dem vill men tycker det är anmärkningsvärt att en "opolitisk grupp" leds av en grupp som har extremt snarlika åsikter.

Och för att bringa upp en gammal sak till dagens ljus då det känns ganska aktuellt ändå är att en grupp som säger sig motverka näthat har haft klappjakt på folk som vågat dela screens från gruppen.
Känns knappast seriöst då, mer som att dem skulle ha något att dölja..
__________________
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-08-18 kl. 12:39.
Citera
2018-08-18, 14:20
  #7996
Medlem
Tycker det är lite intressant ändå hur en admin från #JÄH går ut och försvarar kommunism, tillsammans med flera andra #JÄH användare i detta kommentarsfält.

Prata om SD:s historia tycker dem är relevant hela tiden men:
Citat:
Känns kanske inte helt relevant att använda det som något slags bas för att uttala sig om Vänsterpartiet idag.
- Roger Wiklander, admin i JÄH

Detta då angående kommunism i V https://www.facebook.com/expressen/p...22R%2356%22%7D
Citera
2018-08-19, 03:20
  #7997
Medlem
Kontakt med privat utredare så misstänkts JÄH för bränderna. Det är inte alls säkert men misstanken finns ju där. I en så stor grupp så finns nog det mesta. Dessa bränder ger dem extrem makt att skylla på de människor och grupper som de avskyr och förföljer på nätet. Vette fan vad man ska tro?
Citera
2018-08-19, 11:34
  #7998
Medlem
Koyaks avatar
Jag har märkt av en ny sorts aktion som jäh har börjat ägna sig åt. Och det är inte att motverka "näthat".
Nästan varenda artikel som är negativ om SD så har det varit jäh-medlemmars kommentarer som mest likade och alla är i stort sätt skrivna med några minuters mellanrum av varandra.
Det förekommer inget hat alls i kommentatorsfältet men ändå gör dom en organiserad aktion för att smutskasta sd.
Så långt ifrån partipolitiskt obundna som man kan komma.
Det är i stort sätt alltid samma personer, dvs admins eller mods.
Från dagens aktion under artikeln på AB "SD-kvinnans länk på Facebook: "Svenskar är vita""
Och det råder nog inge tvivel om att det är en organiserad aktion när man tittar på gruppens sida har dom 5 nya inlägg i skrivande stund.

Det märks av att dom arbetar hårt nu när valet är runt hörnet.
__________________
Senast redigerad av Koyak 2018-08-19 kl. 11:37.
Citera
2018-08-19, 11:42
  #7999
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Jag har märkt av en ny sorts aktion som jäh har börjat ägna sig åt. Och det är inte att motverka "näthat".
Nästan varenda artikel som är negativ om SD så har det varit jäh-medlemmars kommentarer som mest likade och alla är i stort sätt skrivna med några minuters mellanrum av varandra.
Det förekommer inget hat alls i kommentatorsfältet men ändå gör dom en organiserad aktion för att smutskasta sd.
Så långt ifrån partipolitiskt obundna som man kan komma.
Det är i stort sätt alltid samma personer, dvs admins eller mods.
Från dagens aktion under artikeln på AB "SD-kvinnans länk på Facebook: "Svenskar är vita""
Och det råder nog inge tvivel om att det är en organiserad aktion när man tittar på gruppens sida har dom 5 nya inlägg i skrivande stund.

Det märks av att dom arbetar hårt nu när valet är runt hörnet.
I början stack de inte under stol med att gruppen skulle rikta aktioner specifikt mot SD:
Citat:
8. Det får inte bli partipolitk. Det enda partiet som någonsin nämns är SD, som vi är uttalat kritiska mot. Medlemmar kommer ifrån alla andra partier men kan inte föra partipolitk varken i aktionerna eller i kommentarerna.
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Om texten har förändrats vet jag inte (sannolikt) men den fanns när JÄH rekryterade det stora flertalet av de nu aktiva.
Citera
2018-08-19, 18:31
  #8000
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Jag skulle gärna vilja veta vad dina önskade "tuffare metoder" skulle innebära? Och givetvis i jämförelse med vad du anser #jagärhärs nuvarande och alldeles för mesiga metoder är?
De "mesiga" metoderna behöver jag inte förklara, det är bara att läsa där vi är. De tuffare metoderna vill du inte veta.
Citera
2018-08-19, 18:35
  #8001
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ditt svar visar #jagärhär i ett nötskal. Ni har ingen respekt för människor med andra åsikter och ni förnekar verkligheten och faktiska förhållanden. Ni har ett sjukt tankemönster men saknar sjukdomsinsikt. Ni har en orealistisk och uppblåst självbild men förstår det inte själva. Det ni upplever som ”hat” och ”hot” är bara er egen oförmåga att förstå hur verkligheten ser ut och fungerar.
Det är fel att bunta ihop mer än 75.000 personer i ditt försök att diagnosticera när du inte ens klarar det med en enda person.
Citera
2018-08-19, 18:41
  #8002
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Totius länkar till en webbsida som heter gubbgnäll nått i adressen och sen hävdar att det är fakta.
Jag ska skapa en webbsida och skriva lite så kan vi hänvisa till den och senhövda att det är fakta.
Totius gör som vanligt, hävdar att hens syn på gruppen är fakta.

Att gruppen motverkar hot och hat är känt, framförallt har många vågat skriva vad man tycker utan att bli hotade av högerfolk.
Sen är det Facebook som bestämmer vad som är okej på deras plattform. Det verkar inte gå in i skallen på vissa.
Mellan 2008-2014 så höll högerfolket på med framgång och tystade ner det mesta på Facebook.
Det skrevs om det i media att människor hade blivit hotade. Många vågade inte skriva, höll sig på sin egen sida osv.
Nu när hot inte funkar längre så skriker högern censur, åsiktskorridor, terrorister och allt möjligt.
Finns många jag känner som blev hotade av högerfolket under den tiden.
Jäh är en ypperligt exempel på att högerfolk inte tolererar att de inte kan styra folk i sociala medier längre.
Därför är jäh mycket viktig grupp. Men som sagt, det är enligt högern den enda facebookgruppen där man ska straffas på livstid och uthängningar offentligt är ok.
Pga? Jo, tysta ner gruppen.
Det är det enda som högern tror hjälper, att hänga ut alla.
Och, detta är rätt roligt, även IM man är med i 300 grupper på FB så är jäh den enda gruppen där man alltid, 24h om dygnet skall följa deras regler, även om man tydligen skriver på en privat sida.
Alltså????
Om jag jobbar på en bilverkstad och byter däck på någons bil och ett hjul ramlar av under färd.
Om jag är med i jäh och det är nån högerkändis. Då är jäh som är skyldiga.uthängda som att man försöker mörda nån med vilje. (Obs, bäst att vara tydlig) detta är ett exempel på eran retorik mot gruppen.

Enligt eran retorik så måste man följa alla regler i alla grupper man är med i. Annars jävlar..
Så jävla dumt resonerat.
Sen som Totius gör är att hänvisa till nån gubbgnälladress på nätet och hävda att det är fakta?

Kosto, att resonera med dessa här är som att prata med en vägg. De tror att en grupp på 75000 medlemmar bestämmer över hela världen. Det är väl jäh fel att det ska bli 50grader varmt nere i Europa.
Ja, det är som att prata med en vägg eftersom väggar också saknar empati och allt annat knashögern saknar. Men för en tid sedan flyttade jag på en väg från ena sidan till motsatta sidan. Gäller bara att inte ge upp.
Citera
2018-08-19, 19:15
  #8003
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Jag mår inte speciellt bra över att folk försöker hitta på olika invektiv som dem sedan kastar på människor som tycker annorlunda politiskt.

Själva poängen jag försöker framföra är att du är extremt generaliserande med


Därigenom kallar du indirekt mig för detta då jag tycker att #JÄH är en högst politisk grupp och du som svarar på ovan.
Det är hatarna som lagt ribban men jag lägger mig lååångt under den så jag är säker på att mina svar är neutrala på gränsen till för snälla.
Citera
2018-08-19, 19:53
  #8004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Det är hatarna som lagt ribban men jag lägger mig lååångt under den så jag är säker på att mina svar är neutrala på gränsen till för snälla.

Så nu medger du att du generaliserade och därigenom kallade mig för en näthatare men för att andra är värre så tycker du detta är okej.

Vem bryr sig om "collateral damage" när man är ute som godhetskrigare för att sätta dit alla som tycker fel, eller hur?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback