2018-08-20, 23:08
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Men nog är det mycket som tyder på att säsongens hetaste match kommer spelas 23/9.

I Solna då....
Britney Spears eller VM i Häst polo kommer inte i vägen då?
2018-08-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Blir inte klok på Sakor. Känns som att han har alla attribut för att bli en riktigt bra spelare. Men så blandar han det med dåliga förstatouch, slå bort enkla passningar osv. Förhoppningsvis kan det "klicka till" för honom snart...

Idag var han rätt bra! Men ja, det blandas och ges från honom. Jag hatar de där rätt enkla misstagen och felbesluten som han kan leverera, stör mig något otroligt på det. Förhoppningsvis kan han fila bort det värsta slarvet, för det känns som att det är slarv(vilket är vad jag stör mig på) för då är han rätt solid. Skulle Gurra flytta hem nu i vinter, han har alltid varit den mest troliga hemvändaren så borde han vara given, givet att han håller typ samma klass som senaste sejouren, jag skulle säga att det var den enskilt viktigaste spelaren 2015 när vi var med och slogs om det så då vet i sjutton hur man skulle formera det.

Sedan har vi ju Titi som det snackats en del om, och Erling Jr.

Frågan är väl vad man skall göra med Jensen, jag tycker ju inte att vi kan peta Paka, Georgi eller SebO, och jag tror Söder kommer göra nytta som central anfallare, annars hade man kunnat spela Georgi - SebO - Paka.

Georgi Söder SebO/Paka

Sargon som backup, alternativt startare istället för Söder.

Werner - Sakor/Jensen - SebO/Paka - Emil.

Eventuellt då Gurra, och Erling och Titi om dom kan växla upp...

Edit:

Mycket tankar.... ett mittfält med en mer slipad, mindre slarvig Sakor och en hemvändande Gurra...

Sakor - Gurra - Paka

Werner - Calisir - Starfeldt - Emil

Våra wingbacks har ju inte varit klockrena, men men...
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-08-21 kl. 00:25.
2018-08-21, 08:51
Medlem
Ovcharkas avatar
Ja, vi kan konstatera att truppen (DIFs) är obalanserad och Özcan och Bosse dels får lämna efter säsong och den siste måste prestera nåt ordentligt.

Men hur spelar Djurgården bäst med vad man har?

Isak
Gunnar - Johansson - Une - Danielson - August
Ring - Ulvestad - Mrabti - Bärkroth
Badji

Bra täckning bakåt, borde kunna hålla nollan.

Bra spelare centralt, de borde kunna spela några schyssta bollar...

...till nån på kanterna eller Badji på topp.
Senast redigerad av Ovcharka 2018-08-21 kl. 09:22.
2018-08-21, 11:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja, vi kan konstatera att truppen (DIFs) är obalanserad och Özcan och Bosse dels får lämna efter säsong och den siste måste prestera nåt ordentligt.

Isak
Badji

Varken Ring eller Bärkroth är väl några centrala spelare dock?

Av det jag sett tycker jag man borde köra på med sitt 4-4-1-1. I backlinjen bör Une Larsson och Danielsson vara mittbackar, Olsson och Johansson borde inte spela (en väldig sverigedemokratisk backlinje i övrigt).
2018-08-21, 12:39
Avslutad
Citat:
Fantastiska exempel! Lägg till när Orlov missade öppet mål från en meter mot FFF och när Bajenklacken på Bravida slängde in en jävla sko till Abrahamsson när han hade problem med sin egna. Och visst fan körde han Häcken-Bajen 2016 när Bajen fick typ sexton straffar och ändå torskade?

Rimmar så jävla bra med hans kommentatorsstil som sagt

Just det, Orlovs miss hade jag nästan glömt bort! Jag fick dubbelkolla den matchen med straffarna men det stämde bra, det var Westberg där också.
2018-08-21, 13:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Varken Ring eller Bärkroth är väl några centrala spelare dock?

Av det jag sett tycker jag man borde köra på med sitt 4-4-1-1. I backlinjen bör Une Larsson och Danielsson vara mittbackar, Olsson och Johansson borde inte spela (en väldig sverigedemokratisk backlinje i övrigt).

5-4-1 så de spelar på kanterna.

Går på skott, båda gillar att dribbla. Eller byt plats och kör inlägg. Eller än bättre; låt de byta plats regelbundet under match.

Inlägg en stund, skott en stund.

Variation - något som saknats i anfallsspelet.
2018-08-21, 14:06
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Senaste 2 allsvenskorna måste ju vara dem sämsta på länge. Ena vinner malmö överlägset trots ärthjärnan MP i styret. Och nu vinner aik, som på något sätt lyckas gå 30 matcher i rad utan förlust trots skitfotboll och en ständigt gnällande supporterskara på tränaren. Att utmanaren dessutom heter bajen är på något sätt pricken över i. Och då har jag inte ens nämnt att elfsbors och göteborg slåss för överlevnad. Att östersund är tredje närmsta utmanaren till gnaget. Och att norrland har ytterligare lag på övre halvan med sundsvall. Får hoppas på bättre rustning till nästa säsong från lagen och att heif går upp. Tur man har annan europeisk fotboll att avnjuta tills dess då.
2018-08-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Senaste 2 allsvenskorna måste ju vara dem sämsta på länge. Ena vinner malmö överlägset trots ärthjärnan MP i styret. Och nu vinner aik, som på något sätt lyckas gå 30 matcher i rad utan förlust trots skitfotboll och en ständigt gnällande supporterskara på tränaren. Att utmanaren dessutom heter bajen är på något sätt pricken över i. Och då har jag inte ens nämnt att elfsbors och göteborg slåss för överlevnad. Att östersund är tredje närmsta utmanaren till gnaget. Och att norrland har ytterligare lag på övre halvan med sundsvall. Får hoppas på bättre rustning till nästa säsong från lagen och att heif går upp. Tur man har annan europeisk fotboll att avnjuta tills dess då.
Kan bara hålla med. Nästa säsong tror jag blir ett rejält lyft. Dalkurd, BP och Trelleborg försvinner och in kommer Helsingborg. Dessutom kan inte Göteborg och Elfsborg bli mycket sämre än så här utan nästa säsong är de tillbaka i någorlunda gott skick.
2018-08-21, 14:42
Medlem
Citat:

Isak
Badji

4-3-3 tror jag är bästa formation om man ser på en startelva. Har inte koll på om truppen räcker breddmässigt dock.

Isaksson
Larsson - Johansson - Olsson - Augustinsson
Karlström - Ulvestad - Mrabti
Ring - Badji - Bärkroth
2018-08-21, 15:07
Medlem
kostymnisses avatar
Skönt att vi verkligen krigade hem en seger.

Totalt slut efter matchen dock, vi måste kunna spela två halvlekar utan att falla ner med alla gubbarna.
Fortfarande underligt att Degerlund inte startade dock, speciellt eftersom det var mer av en fembacklinje.
2018-08-21, 15:24
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
D) fader Abraham har inte gjort något intryck för mig än...

Jag tycker han gjorde ett fint inhopp. Sprang rejält och satte hård press flera gånger. Hade dessutom ett fint nummer där han snurrade upp ett par ÖFK-spelare. Kommer nog bli en fin spelare för oss
2018-08-21, 15:26
Medlem
simonvps avatar
Citat:
5-4-1 så de spelar på kanterna.

Går på skott, båda gillar att dribbla. Eller byt plats och kör inlägg. Eller än bättre; låt de byta plats regelbundet under match.

Inlägg en stund, skott en stund.

Variation - något som saknats i anfallsspelet.

Ah, hjärnsläpp, trodde det var 5-3-2 med Mrabti på topp.

Tror ändå inte på den uppställningen. Gunnarsson känns inte som den ultimata wingbacken i en tre/fembackslinje. Mrabti är inte heller bäst som sittande mittfältare.

I vilket fall bör inte formationen vara en följd av att truppen är felbalanserad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in