2018-08-21, 12:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Barnen under 18 år båda vårdnadshavarna måste skriva under en adress ändring

Men UWs barn har numera bara en vårdnadshavare som ska skriva under ev adressändring därför att någon tyckte sig ha rätt att ta den andra förälderns liv.
Citera
2018-08-21, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Källa på vad?

Jag vet inte om UW företräder dödsboet men det finns inget som säger att han inte skulle kunna göra det då han är vårdnadshavare för Lenas arvingar.

Det naturliga är sen att anlita en boutredare som utför bouppteckning och där tar man med alla tillgångar och skulder.

Det är inte alls nån stor grej att UW får Lenas post om han företräder dödsboet. Han öppnar då hennes post och ser om det är viktiga saker som ska vidare till boutredaren, han kanske betalar vissa räkningar och lämnar sen in faktura och kvitto till boutredaren.

Nu vet inte jag om UW företräder dödsboet men det vore inte konstigt alls om han gjorde det utan fullt naturligt.

Källa på att postaren vet det den skriver
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Mm... men mig veterligen har en boutredare, anställd på en advokatfirma, anlitats.
Så mycket för det skvallret...
Citera
2018-08-21, 13:11
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Mm... men mig veterligen har en boutredare, anställd på en advokatfirma, anlitats.
Så mycket för det skvallret...

Vilket är helt normalt. Vi kanske ska undvika att bemöta uppenbara under gräsrotsnivå inlägg, för att inte falla i fällan igen. Jag vet att jag precis i detta nu föll i sagda fälla, men om vi sansar oss och biter på knogarna, kanske det går att tiga ihjäl fenomenet.
Citera
2018-08-21, 13:14
Bannlyst
Citat:
Men UWs barn har numera bara en vårdnadshavare som ska skriva under ev adressändring därför att någon tyckte sig ha rätt att ta den andra förälderns liv.

Nopp ingen har rätt att ta någons liv överhuvudtaget
Därför socialen kör till dem stöd till barnen
Citera
2018-08-21, 13:18
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon måste presentera ny bevisning 2:a gången, krav på det.
Men hon blev påkommen med en direkt lögn i sin framställan. Varför hon framför det vet jag inte, men troligen matad av den gamla utredningsledaren, som vart utbytt av någon anledning...

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är just det med de två försöken att få MGM häktad på "sannolika skäl" som gör att jag tycker att fallet skaver lite väl mycket än så länge, ingen erfaren åklagare går på pumpen två gånger, det finns inte på kartan, antingen så tog hon en "rövare" och hoppades att det skulle hålla andra gången eller så tänker hon helt fel och kom med ingenting till förhandlingen.

Jag hoppas att det inte var så illa att det försöktes med samma bevisning andra gången för då finns det problem.

Något känns än så länge fel, ge mig MGM häktad på "sannolika skäl" så kanske det börjar ordna sig, än så länge har vi inget fall att diskutera ens, skäligen misstänkt är för tunt.

Eller så ansåg Åklagaren att "sannolika skäl" grundades på motivet. Inför den andra förhandlingen hade det kommit fram nya uppgifter som stärkte misstankarna meninte hade med motivet att göra.

Eftersom ett motiv är så grundläggande för vem som blir misstänkt så var det fortfarande den viktigaste anledningen för häktning även i förhandling nr 2.
De nya uppgifterna som möjliggjorde en ytterligare förhandling kan ha varit mindre viktiga, men tillräckliga för förhandling.

Åklagaren har fått motivbilden uppmålad av den gamle utredningsledaren och såg den som en formalia. Nu visade det sig att det som SD och advokaten hade hintat om tidigare, var just att motivet inte längre stämde. Troligtvis genom uppgifter presenterade av försvarssidan. Om det hade varit den nya polisledningen hade ju Åklagaren varit informerad.

Det kan vara detta som menas med att Åklagaren ljög eller kom med osanna uppgifter. Hon litade helt enkelt på de uppgifter polisledningen gav henne. Det anser jag är helt normalt. Det är väl inte Åklagarens uppgift att dubbelkolla kriminalpolisen.

Plötsligt utan motiv, men med lite nya uppgifter blev det den lägre misstankegraden igen, men av annan anledning.

Som sagt var, vem kom på det här med svartsjuka? Ingen vet. Jag har i ett tidigare inlägg visat att i den här tråden är det Metro som uppger det först och att det kommer från "källor". Sen upprepar AB. Men varken polis eller åklagare har gått ut med det formellt. Advokaten har dock dementerat.
Citera
2018-08-21, 13:34
Bannlyst
Citat:
LW var ju fri och hade all möjlighet i världen att umgås med karlar om hon nu ville det.

SD däremot kontaktade ju andra än LW via nätet och sms enligt skribenter i tråden och ville ha sex, detta trots att han var gift.

Försökte ju till och med få till att det inte var otrohet om han blev avrunkad.

Sen rykten om smsraggning på döttrarnas kompisars mödrar(får vi anta, vet inte om han var lagd åt andra hållet också). Karln måste ju ha haft ett sexberoende.

Edit: Oavsett om SD är skyldig till mordet på LW eller ej så är han enligt mig ett klassiskt exempel på ett asshole. Fattar inte hur HD kunde hänga kvar så länge som hon gjorde men den 15 september är det nog över.

Har läst nu att Le*a är var Bisexuell SUCK var får ni allt ifrån
Citera
2018-08-21, 13:36
Medlem
Citat:
Könsneutral TACK sen kan vi prata
Oj..auto correct ändrade e till a.. Klarar du av att byta bokstav själv eller ska jag förtydliga så du förstår min fråga?
Han=hen
Citera
2018-08-21, 13:41
Medlem
Citat:
Nopp ingen har rätt att ta någons liv överhuvudtaget
Därför socialen kör till dem stöd till barnen
När du ändå slösar din tid på att skriva meningslösa inlägg vore det bra om du formulerade dem begripligt så det framgår vad du vill ha sagt..
Citera
2018-08-21, 13:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Om Le*as föräldrar eller socialen sagt stopp vet INTE jag eller EGT!
Vet barnen har en kontaktperson via socialen
Tror soc sa stopp till U*f
Bilarna som farit där tillhör Örebros kommun
med en kärring som går till någon advokatbyrå

Om det du skriver stämmer, hade barnen redan en kontaktperson via socialen när LW fortfarande var i livet, eller har de fått kontaktpersonen efter hennes död?
Citera
2018-08-21, 14:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Eftersom de delar efternamn och han bor i närheten har det ju en uppenbar praktisk sida. Sen måste han väl ha godkänts av LW:s närmaste myndiga anhöriga, ev syskon och föräldrar, tycker man. Dessutom finns det ju en ännu mer praktisk sida i att de är vårdnadshavare för barnen: post ställd till en förälder i egenskap av förälder, eller representant för båda föräldrarna, riskerar ju bli liggande, och gäller det skola el likn så är det ju ofta ganska snabba ryck som gäller. Hade hon levt hade situationen i det avseendet varit s.a.s. den omvända — men nu är det ju det som är vitsen.
Post som inte angår UW el barnen får ju vidarebefordras till ev närmast berörd.

Om så UW vore mördaren så är det ju helt okontroversiellt.

Citat:
Det är inte heller konstigt, man anmäler till skatteverket vart dödsboets post ska skickas.

Att ha hand om ett dödsbo är ingen jättegrej, det är antagligen någon annan som kommer att göra bouppteckning. Allt finns ju digitalt numera så det är knappast möjligt att spendera den dödes pengar etc.

Om UW blivit utsedd att ta hand im dödsboet är det fullt naturligt att posten kommer till honom.

Här håller jag inte med. Det här är inget random dödsfall, utan ett mord på anhörig, med en pågående mordutredning. Oavsett om UW är helt oskyldig eller ej, känns det definitivt inte klockrent att han tar hand om BO's post innan någon GM formellt har dömts för mordet. För att inte riskera missar i utredningen bör istället en helt neutral och opartisk handläggare ombesörja detta.

Rent teoretiskt skulle UW nämligen kunna påverka utredningen om det finns en sanning i att han de facto agerar dödsbodelägare eller liknande företrädare för dödsboet. Om inte annat, så skulle en sådan omständighet vara komprometterande och i förlängningen ligga åklagaren i fatet vid en eventuell kommande rättegång.

Dessutom finns det ytterligare en riskfaktor när en anhörig privatperson till mordoffret tar hand om hennes post. Även om UW har en låsbar brevlåda utanför villan, så ligger all post sannolikt obevakad flertalet timmar per dag, och rent teoretiskt kan brevlådan utsättas för plundring (kanske tom. av GM). Och även om så inte sker, så föreligger trots allt en risk och därmed en möjlighet att både utredning och åtal kan missgynnas. Att utse UW som mottagare av LW's post under pågående mordutredning känns därför inte som en professionell lösning.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-21 kl. 14:55.
Citera
2018-08-21, 14:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Oavsett om UW är helt oskyldig eller ej, känns det definitivt inte klockrent att han tar hand om BO's post innan någon formellt har dömts för mordet. För att inte riskera missar i utredningen bör istället en helt neutral och opartisk handläggare ombesörja detta.

Rent teoretiskt skulle UW nämligen kunna påverka utredningen om det finns en sanning i att han de facto agerar dödsbodelägare eller motsvarande. Om inte annat, så skulle en sådan omständighet vara komprometterande och i förlängningen ligga åklagaren i fatet vid en eventuell kommande rättegång.

Vad finns att göra med hennes post, knappast något och huset är väl fortfarande avspärrat så dit kommer han i alla fall inte in. Kan inte tänka mig att han skulle kunna ställa till det med att handha dödsboet och hjälpa till med fakturor och administrativ kontakt med myndigheter.

Hur tänker du?
Citera
2018-08-21, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om det du skriver stämmer, hade barnen redan en kontaktperson via socialen när LW fortfarande var i livet, eller har de fått kontaktpersonen efter hennes död?

Det har INTE varit några kommun bilar där som veckan efter Le*a hittades död som nu
Som vi förstår har barnen fått kontaktperson efter Le*as död
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in