2018-08-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nu har jag plöjt igenom alla 115 sidorna i rapporten.
Där presenteras många matnyttiga och häpnadsväckande fakta.
Under förutsättning att den som läser rapporten är vid sina sinnens fulla bruk, kommer denne att inse att Kimdynastin inte borde ha något som helst berättigande i denna värld.
Nordkorea, med det ledarskapet, borde inte ens ha en plats i FN

Tacksam för att Du tog del av HELA rapporten, imponerande.

Efter snart 26 år i branschen för att bekämpa Internationell kriminell verksamhet, är jag duktigt "Luttrad", men definitivt inte avtrubbad, och absolut än mer förbannad, än under tidigare år.

Världen är full av länder som bedriver "Kriminell" handel och verksamhet, av olika slag, men Nordkorea intar en unik och exceptionell plats i världen, och tar förstapriset bland värstingarna med råge.

(God hjälp av Kina har dom fått genom åren)

Inte bara av den anledningen att allt sker och kontrolleras av regimen, även när det gäller deras samarbete med Internationella brottssyndikat av olika slag, hela deras medvetna uppbyggnad av kriminell verksamhet och hur det hela är strukturerat och organiserat, är unikt i världen.

Det finns högar av dokument och utredningar att redovisa, vi tar det lite pö om pö.
Senast redigerad av LEMMOR 2018-08-20 kl. 22:27.
Citera
2018-08-20, 23:01
Medlem
SecundusSilents avatar
Statistik: Medellivslängd i jämförelse med DFR Korea.

93 länder har lägre förväntad medellivslängd/relativt lika (= man eller kvinna samma eller lägre än DFRK)/ än DFRK.
4 Europeiska länder finns med bland dessa.

Chockerande?
Kanske för dem som tror (eller gillar propaganda) att folket svälter ihjäl i DFRK. Hårda fakta talar dock ett annat språk.

Länder som jag hade förväntat mig ha högre medellivslängd än DFRK, men inte har det/ligger relativt lika/: Egypten, Georgien, Moldavien, Ryssland, Sydafrika, Ukraina.

Att nästan alla afrikanska länder och en hel del i asiatiska har lägre medellivslängd är väntat. Kanske inte helt väntat är att en hel del länder i Amerika också ligger sämre till/relativt lika/, men det gör de alltså.

Källa, WHO, statistik 2016:
http://www.who.int/countries/en/
(vissa länder saknar statistik)

I spoilern nedan (tryck på knappen) redovisas länder, inklusive data, som har lägre medellivslängd/relativt lika (= man eller kvinna samma eller lägre än DFRK) än DFRK.

Citera
2018-08-21, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent

93 länder har lägre förväntad medellivslängd/relativt lika (= man eller kvinna samma eller lägre än DFRK)/ än DFRK.

Chockerande?
Kanske för dem som tror (eller gillar propaganda) att folket svälter ihjäl i DFRK. Hårda fakta talar dock ett annat språk.

Länder som jag hade förväntat mig ha högre medellivslängd än DFRK, men inte har det/ligger relativt lika/: Egypten, Georgien, Moldavien, Ryssland, Sydafrika, Ukraina.

Att nästan alla afrikanska länder och en hel del i asiatiska har lägre medellivslängd är väntat. Kanske inte helt väntat är att en hel del länder i Amerika också ligger sämre till/relativt lika/, men det gör de alltså.

I spoilern nedan (tryck på knappen) redovisas länder, inklusive data, som har lägre medellivslängd/relativt lika (= man eller kvinna samma eller lägre än DFRK) än DFRK.

Själv hade jag bara velat dö i ett land som Nordkorea, matad med statlig-tv och media propaganda, avsaknad av yttrandefrihet (om de ej är vänsterpolitiska) samt den totala avsaknaden av rörelsefrihet för vanliga människor som inte får några pass utfärdade. Listan kan göras lång på begränsingar som gynnar Kim-dynastin och tyvärr är aktiva till dags dato. Vad spelar det då för roll om det inte finns någon terrorism? Du nämner att det inte finns några kriminella gäng i NK ofta, vad spelar det för roll när NK regimen är kriminell?

Edit: intressant även hur man får fram denna info om NK. Har de bjudit in folk från väst tro? Kan de bjuda in de för att kontrollera kvalitén på nordkoreanska gulags/fängelsen?
Citera
2018-08-21, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Därför ni har brist på Bränsle

Jag tror att kamrat SS kan sin historia och försökte vara rolig.

För något år sen hade NK en parad och ICMB kördes av Kinesiska lastbilar. Xi Jiping blev mycket arg och ledningen hos den Kinesiska bil firman byttes ut.
Senast redigerad av svensk0kina 2018-08-21 kl. 00:58. Anledning: Till
Citera
2018-08-21, 02:08
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Tja, eller så kan man titta på lagstiftningen i Syd - en lagstiftning som inte finns i norr - och göra en bedömning om varför dessa möten hålls i Norr.

Fundera nu på följderna av dessa två fall (eller kolla på liknande fall):

1. Gammal dam på 90år+ vill stanna i Norr hos sin son på 70år+.
2. Gammal dam på 90år+ vill stanna i Syd hos sin son på 70år+ (ifall mötet skulle hållas i Syd).

Vad gäller punkt 1 så säger DFRK mycket troligt NEJ, tyvärr - även om du vill stanna hos din son så måste du måste åka hem till Syd. Men teoretiskt sett kan DFRK säga JA. Vad gäller punkt 2 så kan inte Seoul säga NEJ. Lagen i Syd garanterar henne rätten att stanna i Syd.

Syd insisterar helt cyniskt på att mötena skall hållas i norr så de kan dra ned på kostnaderna för äldreomsorg. Så är det naturligtvis.
Citera
2018-08-21, 02:22
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Världen är full av länder som bedriver "Kriminell" handel och verksamhet, av olika slag, men Nordkorea intar en unik och exceptionell plats i världen, och tar förstapriset bland värstingarna med råge.

Hade jag fått frågan hade det naturligtvis blivit en gissning, men jag hade förmodligen satsat på Zimbabwe och Kongo som starka kandidater. Du menar att de släpar efter?
Citera
2018-08-21, 07:18
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:

Det kriminalitet som DFR Korea står för är samma som Kuba, Venezuela, Syrien, Gaddafis Libyen, Saddams Irak m fl stater står för - nämligen att inte ohämmat släppa in det amerikanska kapitalet för att exploatera naturrikedomar och arbetskraft, samt ha fräckheten att själv välja vilka nationer och varor man handlar med. Dvs. brottet består i att vara en oberoende och fri stat.

Alla nationer som låter staten vara ett redskap för att tillfredsställa folkliga behov – och som i relation till USA har en oberoende politik - är i USAs ögon kriminella. Det är ett brott mot amerikansk säkerhet att hindra amerikansk kapitalism - varhelst i världen detta sker. Detta framgår av åtskilliga dokument och policyåtgärder i USA, inte minst av den Nationella Säkerhetsstrategin (National Security Strategy, NSS ).
Citera
2018-08-21, 07:31
Medlem
Citat:

Chockerande?

Vad är det som säger att data från Nordkorea är tillförlitliga?
Är internationella organisationers siffror bara sanna då de visar något som inte är alltför ofördelaktigt för Nordkorea?

Denna lista är f.ö en av de få listor redovisade av organisationer där Norkorea inte hamnar i botten.

I WHOs listning över medellivslängd mellan 2010-2015 hamnar Nordkorea på plats 125 av ca 200.
De flesta av de forna Sovjetrepublikerna ligger sämre till såväl som ungefär hälften av länderna i Afrika.

Jag tycker inte att den placeringen är särskilt chockerande.
Däremot finns det mer chockerande listor, men då de presenteras hävdar du alltid att det är lögnaktig propaganda.
Citera
2018-08-21, 08:01
Medlem
Citat:
Det kriminalitet som DFR Korea står för är samma som Kuba, Venezuela, Syrien, Gaddafis Libyen, Saddams Irak m fl stater står för - nämligen att inte ohämmat släppa in det amerikanska kapitalet för att exploatera naturrikedomar och arbetskraft, samt ha fräckheten att själv välja vilka nationer och varor man handlar med. Dvs. brottet består i att vara en oberoende och fri stat.

Alla nationer som låter staten vara ett redskap för att tillfredsställa folkliga behov – och som i relation till USA har en oberoende politik - är i USAs ögon kriminella. Det är ett brott mot amerikansk säkerhet att hindra amerikansk kapitalism - varhelst i världen detta sker. Detta framgår av åtskilliga dokument och policyåtgärder i USA, inte minst av den Nationella Säkerhetsstrategin (National Security Strategy, NSS ).
Jag tror att din uppfattning om vad som anses vara brott och kriminalitet skiljer sig signifikant jämfört med vad resten av världen anser vara brott och kriminalitet...

Att inte tillämpa Juche är inte ett brott, handel och tillverkning av narkotika och förfalskade varor är däremot ett brott.
Citera
2018-08-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Hade jag fått frågan hade det naturligtvis blivit en gissning, men jag hade förmodligen satsat på Zimbabwe och Kongo som starka kandidater. Du menar att de släpar efter?

Både Kongo och Zimbabwe skulle var för sig kunna fylla en tråd liknande denna vi befinner oss i nu.
De bådas "Criminal record", redan förutom de mänskliga rättighetsbrotten, är gediget och fruktansvärt,
men inte lika diversifierat som Nordkoreas.

De båda är ju fullblodiga - 100:iga kleptokratier, och i framförallt Kongos fall så specifikt, då Kaliba, fyllt sina egna bankkonton, och mata - muta till sig lojalitet i toppskiktet, (lika Kimdynastin) med företrädesvis intäkterna från mineraltillgångarna, och storskalig penningtvätt, istället för att utveckla landet.
Vapenförsörjning - utbildning av militär etc, har utförts av Nordkorea.

De sedan "Kalla kriget" allierade och varandra mycket närstående "Kamraterna", Nordkorea och Zimbabwe, är ju kända som ett "Radarpar", med gamla relationer av skiftande slag, även om utkomsten och resultaten av detta "Samarbete" varit totalt katastrofalt, framförallt för Zimbabwe, förutom de som fått sina fickor fulla med pengar i ledarskiktet och framförallt Mugabe med familjeanhang.

Jag kan förstå att Du vill ha både Kongo och Zimbabwe högt upp i rankingen, och det med rätta, men skillnaderna är signifikanta då Nordkoreas regim är betydligt mer diversifierad och "Utstuderad" i sin kriminella verksamhet.

Både Kongo och Zimbabwe är mer "Primitiva", än Nordkoreas, gör man en "Bottom line" - sista raden sammanställning, i totala summor, dessa tre var och en för sig, stoppat i så kallad "Egen ficka", respektive summorna de drabbade företagen samt varumärkena lidit ekonomisk skada/förlust av, så toppar Nordkorea.

Jag ber att få återkomma med rapporter om detta i reella tal.
Citera
2018-08-21, 12:59
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Både Kongo och Zimbabwe är mer "Primitiva", än Nordkoreas, gör man en "Bottom line" - sista raden sammanställning, i totala summor, dessa tre var och en för sig, stoppat i så kallad "Egen ficka", respektive summorna de drabbade företagen samt varumärkena lidit ekonomisk skada/förlust av, så toppar Nordkorea.

Jag ber att få återkomma med rapporter om detta i reella tal.

Joo, jag kan iofs föreställa mig att de inte är lika sofistikerade när det gäller pengatvätt eller att gömma undan tillgångarna. Där är förmodligen Kim klanen bättre tränad, inte minst eftersom de har några generationer att bygga på. Men Kongo och Zimbabwe bryr sig ju mindre om hur omvärlden uppfattar dem än NK gör och jag trodde det medförde en viss återhållsamhet.

Ser mycket fram emot ett Excelark
Citera
2018-08-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Joo, jag kan iofs föreställa mig att de inte är lika sofistikerade när det gäller pengatvätt eller att gömma undan tillgångarna. Där är förmodligen Kim klanen bättre tränad, inte minst eftersom de har några generationer att bygga på. Men Kongo och Zimbabwe bryr sig ju mindre om hur omvärlden uppfattar dem än NK gör och jag trodde det medförde en viss återhållsamhet.

Ser mycket fram emot ett Excelark

Din reflektion äger sin riktighet.

Återhållsamheten kanske bättre beskrivs i betydligt mer intrikata upplägg och bolagskonstruktioner och "Fakebolag", som ibland har "Kedjor" längre än antalet decimaler bakom talet 3.14.

Dessutom förändras scenariot dag för dag nu, i och med att staten inte längre har HELA monopolet på all kriminell verksamhet, då en "Privat" kriminell marknad utbreder sig, stadigt. (Förvisso tar regimen stora delar även av den intäkten)

Jag minns för flertalet år sedan, då västerländska informationsinhämtare var Mugabe och Kim på spåren, i samband med deras ÖK om "Uraniumpakten", vilken hade sin upprinnelse i de relativt betydande uranfyndigheter som Tyska forskare upptäckte på 70-talet, i Kanyemba norr om Harare.

Mugabe gav Nordkorea tillgång till fyndigheterna mot miljontals dollar i betalning av Nordkorea, och MIU ville absolut inte, att Mugabe skulle göra så stor PR-affär av detta, inte Nordkorea heller, en hög officer i MIU, hotade att släppa filer med dokumentation om alla massakrer som man begått i landet, om inte Mugabe tonade ner sitt kåta PR beteende.

Det inkom rapporter om en hel del kontroverser mellan Nordkoreanska agenter och MIU, Zimbabwes Militära UT, vilken var väldigt lite känd i början av 2000-talet, hur man skulle hantera Mugabe.

Så smyga under radarn, det har varit ett signum för den kriminella diktaturen i norr.

Idag har dom svårt att göra det, dom är bevakade 24/7 till 100% och deras "Modus Operandi" är kartlagt så gott som fullständigt.

Det blir intressant den dagen Nordkorea ställs inför skranket, det finns hur mycket bevismaterial som helst!
Senast redigerad av LEMMOR 2018-08-21 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in