2018-08-20, 13:03
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja det mest frapperande vad gäller SD i opinionsundersökningar den senaste tiden är väl att lägsta och högsta nivåerna tryckts ihop, spannet verkar krympa. Om det säger något om opinionen, eller mer om OI:s, låter jag vara osagt. Kanske vitningsmatriserna har inkluderats med en "försiktighetsfaktor", både uppåt och nedåt..
Senaste tiden = en vecka?
Foliehatten klämmer extra idag?

Det heter slumpen eller så har die Juden köpt Sentio. Jag hoppas bara på att die Juden inte har köpt YouGov...
2018-08-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Senaste tiden = en vecka?
Foliehatten klämmer extra idag?

Det heter slumpen eller så har die Juden köpt Sentio. Jag hoppas bara på att die Juden inte har köpt YouGov...
Kan inte du lugna ner dig lite? Ta en valium eller nåt.
2018-08-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Ny OU på gång???
S som största parti spratt upp från 1.85 till över 2 ggr på Betfair på bara nån minut...
Kan inte uteslutas att nån med "inside info" dvs känner resultatet av en OU INNAN den publiceras utnyttjar detta till sin fördel.
Till skillnad från Fondbörsen kan jag heller inte se att detta skulle vara olagligt...

Alla spelbolag som jag känner till har över 2 på S och runt 1.6 på SD som största parti. Samtliga bolag är tämligen säker på att SD får över 23.5 % i Riksdagsvalet.

Undrar om det dyker upp en Yougov i morgon? Det går rykten om att SD har 29 % i senaste undersökningen.

2018-08-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Alla spelbolag som jag känner till har över 2 på S och runt 1.6 på SD som största parti. Samtliga bolag är tämligen säker på att SD får över 23.5 % i Riksdagsvalet.

Undrar om det dyker upp en Yougov i morgon? Det går rykten om att SD har 29 % i senaste undersökningen.

Ryktas gör det i häststallar.

Har månne ditt ryktande en källa som inte har med Solvalla att göra.
2018-08-20, 13:11
Medlem
Citat:

Vi har lärt oss att inte lita på rykten här, men du får gärna berätta var du har hört det?
2018-08-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Ryktas gör det i häststallar.

Har månne ditt ryktande en källa som inte har med Solvalla att göra.

Citat:
Vi har lärt oss att inte lita på rykten här, men du får gärna berätta var du har hört det?

Nej, men min källa kanske hade druckit för mycket. Nog för att SD har fått runt 29 % förut, men jag vill gärna se detta med mina egna ögon.
2018-08-20, 13:18
Medlem
Citat:
Nej, men min källa kanske hade druckit för mycket. Nog för att SD har fått runt 29 % förut, men jag vill gärna se detta med mina egna ögon.

Vem vill inte det.

Over and out.
2018-08-20, 13:19
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag skulle säga att det viktigaste i artikeln var informationen att S tappat mer bland kvinnor än bland män. Om nu SD har haft svårt att locka kvinnor är det intressant att analysera om dessa kvinnor lämnat S för att få hårdare tag i SD eller mer flum hos C. Jag misstänker att kvinnorna nu insett det som norrlänningarna börjat inse: flyktingkaoset drabbar även dem och sosseriet är medskyldiga till situationen.

jag tror S-kvinnorna går både till V/MP och till SD. Jag tror inte de går till C som ses som borgerligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Så här säger Ulf Christersson till Financial Times reporter Richard Milne:
"När väljarna är missnöjda, skyll inte på dem. Vi har en skyldighet att visa att staten kan göra saker som de vill att vi ska göra. Just nu bevisar vi snarare att politiken inte kan göra vad den ska göra, avslutar Ulf Kristersson."

Det intressanta är inte i första hand att Christersson säger något som alla vet, utan han trots allt måste vända sig till en utländsk reporter för att sanningen ska kunna sägas.

Uppseendeväckande är även att detta sägs FÖRE valet, man får en känsla av att det kan ha att göra med en förestående slakt av PK-ismens hegemoni.
Hur som helst blir det nog dag för dag allt svårare att ignorera Åkesson i den kommande regeringen.
Tror personligen på att det blir Stefan som kommer först och friar till Åkesson.

Det tror inte jag, men nästa partiledare efter att de sparkat Löfven efter S sämsta val sedan de grundades. Jag tror faktiskt inte Åkesson och Löfven skulle kunna tala med varandra, de avskyr varandra. Löfven har målat in sig i ett hörn och måste avgå innan S kan återskapas.
2018-08-20, 13:24
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Kan inte du lugna ner dig lite? Ta en valium eller nåt.

Ha! Är det jag som tar upp ömsesidigt exkluderande [konspirations]teorier en efter en?

Citat:
Min källa säger 26%.
29% gäller för september.

2018-08-20, 13:24
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Känns som media försöker rikta fokus mot klimatfrågan istället för invandringsfrågan. Är det för att försöka gynna MP och framförallt missgynna SD?

Ja de vill rädda MP kvar i riksdagen men förra valet ville de att de skulle bli tredje största parti så de har sänkt ambitionen!

När det gäller SD vill de ta fokus från frågor som gynnar SD. Eftersom nästan allt kan kopplas till migration (Skola, polis, trygghet, arbetslöshet, bostäder, sjukvård etc.) så finns det inte många områden kvar. Miljö är en, EU är en, aborter är en.
2018-08-20, 13:29
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
R]

Har du skapat det ryktet?
2018-08-20, 13:31
Medlem
Citat:

Spännande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in