2018-08-20, 06:22
Medlem
Om jag får svar från blattar som ska pruta som fan så brukar jag svara; ”OK kompis, men då ska jag knolla din morsa och dina systrar först”. Då brukar de lägga ner.
Citera
2018-08-20, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vat att de låter hemskt . . . men kan man lita på någon som heter Omar och har bytt till ett svenska namn, bor i orten samt vill betala en stor summa i kontanter?
Behöver inte vara nåt hemskt, men kan leda til bekymmer.
Det viktigaste är att du får betalt. Jag skulle föredra en överföring t.ex swich men kontanter funkar.
Skaffar du appen kan ni via att skanna era körkort överöra bilen på köparen omedelbart och då ser du även att harn är en riktig person.
Citera
2018-08-20, 07:11
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Behöver inte vara nåt hemskt, men kan leda til bekymmer.
Det viktigaste är att du får betalt. Jag skulle föredra en överföring t.ex swich men kontanter funkar.
Skaffar du appen kan ni via att skanna era körkort överöra bilen på köparen omedelbart och då ser du även att harn är en riktig person.
Vilken app?
Citera
2018-08-20, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vilken app?
Transportstyrelsen mobilapp "mina fordon". Du hittar den på transportstyrelsens hemsida.
Citera
2018-08-20, 07:23
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Transportstyrelsen mobilapp "mina fordon". Du hittar den på transportstyrelsens hemsida.
Tack
Citera
2018-08-20, 07:58
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
En person ville ha en stor vara. Generöst prissatt. Men det var jag som skulle köra den till personen. 50 km bort.

Köper man något hämtar man den. Säljer man något hämtar köparen varan.

Så har det alltid varit men tydligen inte nu.

Håller inte med. Min uppfattning är att köparen kommer och hämtar.

En stor grej, skriver du. Kan det vara så att köparen inte har tillgång till t ex bil eller har körkort? Om du vill vara schysst och köra hem den till köparen så gör det. Vill du ha ersättning för det (om jag hade varit du hade jag velat det), säg det. Du kör hem den till köparen men då kostar det X kr. Det är annars fritt för köparen att ordna det själv.

Vi har alla olika förutsättningar idag och det är bra om vi kan hjälpa varandra men folk ska inte förutsätta det eller förvänta sig att det sker gratis.

// CC
Citera
2018-08-20, 08:16
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC

Läs vad han skriver du håller med honom.
Citera
2018-08-20, 08:59
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Den är dyr som fan. Speciellt om man ska sälja billiga prylar.
Aha, se där. Har aldrig sålt något på Blocket, kör bara eBay. Däremot har jag ju handlat saker på Blocket med deras betaltjänst.
Citera
2018-08-20, 10:54
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

En stor grej, skriver du. Kan det vara så att köparen inte har tillgång till t ex bil eller har körkort? Om du vill vara schysst och köra hem den till köparen så gör det. Vill du ha ersättning för det (om jag hade varit du hade jag velat det), säg det. Du kör hem den till köparen men då kostar det X kr. Det är annars fritt för köparen att ordna det själv.

Vi har alla olika förutsättningar idag och det är bra om vi kan hjälpa varandra men folk ska inte förutsätta det eller förvänta sig att det sker gratis.

// CC
Läs igen vad jag skrev långsamt:

Köparen hämtar.

Skrev det fleeera gånger.

Har inget körkort. Har ingen bil
Citera
2018-08-20, 11:52
Medlem
CC75s avatar
Citat:
En person ville ha en stor vara. Generöst prissatt. Men det var jag som skulle köra den till personen. 50 km bort.

Köper man något hämtar man den. Säljer man något hämtar köparen varan.

Så har det alltid varit men tydligen inte nu.

Citat:
Läs igen vad jag skrev långsamt:

Köparen hämtar.

Skrev det fleeera gånger.

Har inget körkort. Har ingen bil

Jag läser långsamt och du skriver citat:

"Köper man något hämtar man den. Säljer man något hämtar köparen varan.

Så har det alltid varit men tydligen inte nu."

Hur vill du att jag ska tolka orden: "Så har det alltid varit men tydligen inte nu". ??? Jag tolkar det som om att du menar att idag gäller det omvända. Nu vill köparen att säljaren ska leverera varan.

Jag förstår vad du menar, att det SKA vara köparen som hämtar och jag håller med dig där. Det anser jag också men ditt första inlägg kan tolkas som om att den uppfattningen är på väg att ändras. OBS INTE att DU har den uppfattningen men "folk i allmänhet". Den uppfattningen delar jag inte med dig. Jag uppfattar fortfarande att folk i allmänhet anser att det är köparen som hämtar. Sedan att det finns undantag, det gör det alltid.

// CC
Citera
2018-08-20, 14:39
Medlem
Rodeo774s avatar
Tycker blocket funkar bra.
Är man bara tydlig så är det inga problem och stolpskott som prutar 110% på priset är ju bara att ignorera.
Citera
2018-08-20, 14:47
Medlem
Z2361s avatar
Blocket är enligt mig det minst dåliga stället att sälja saker på. De senaste gångerna jag sålt saker har jag bestämt mötestid via telefonsamtal, då folk man endast sms:at med har en märklig förmåga att försvinna från jordens yta när det är dags för köp.

Människor som inte kan stava, uttrycker sig dåligt i allmänhet eller ställer idiotiska frågor säljer jag inte till. Edit: Jag brukar alltså ha inledande kontakt i textform, där det är enkelt att sålla agnarna från vetet så att säga.

Det jag mot förmodan inte lyckades med var att hyra ut ett rum i en lägenhet. Allehanda lowlife som hörde av sig men ingen jag ens lät sätta foten innanför dörren för att kolla på rummet. Hört samma visa när jag själv hyrt i andrahand, uthyrarna var glad över att någon "normal" person hört av sig.

Kul att läsa andras erfarenheter. Med bra metoder funkar nog blocket fint. Dock ser jag inte varför det ska vara så jävla dyrt med extra bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in