Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 11:10
  #1
Medlem
Jag har försökt sälja ett par grejer på Blocket nu men det blir samma sak varje gång. Personen kräver att jag ska skicka prylarna först innan den betalar. Glöm det säger jag! Och när jag kräver betalning först och ser mina pengar på kontot innan jag skickar grejerna så drar de sig ur varje gång av någon anledning. Helt omöjligt att sälja prylar på Blocket numera. Vad är det med folk och deras ovilja att göra förskottsinbetalning innan man skickar? Och hur korkade är de när de tror att man ska skicka något de inte betalt för - betala först, så skickar jag sen!
Citera
2018-08-17, 11:12
  #2
Medlem
Soluss avatar
Blocket har en egen betallösning som är trygg för både säljare och köpare. Har du tittat på den?
Citera
2018-08-17, 11:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Jag har försökt sälja ett par grejer på Blocket nu men det blir samma sak varje gång. Personen kräver att jag ska skicka prylarna först innan den betalar. Glöm det säger jag! Och när jag kräver betalning först och ser mina pengar på kontot innan jag skickar grejerna så drar de sig ur varje gång av någon anledning. Helt omöjligt att sälja prylar på Blocket numera. Vad är det med folk och deras ovilja att göra förskottsinbetalning innan man skickar? Och hur korkade är de när de tror att man ska skicka något de inte betalt för - betala först, så skickar jag sen!

Varför ska de lita på dej? Att luras är det vi förknippar med Blocket numera.....
__________________
Senast redigerad av grabb1948 2018-08-17 kl. 11:19.
Citera
2018-08-17, 11:15
  #4
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Jag har försökt sälja ett par grejer på Blocket nu men det blir samma sak varje gång. Personen kräver att jag ska skicka prylarna först innan den betalar. Glöm det säger jag! Och när jag kräver betalning först och ser mina pengar på kontot innan jag skickar grejerna så drar de sig ur varje gång av någon anledning. Helt omöjligt att sälja prylar på Blocket numera. Vad är det med folk och deras ovilja att göra förskottsinbetalning innan man skickar? Och hur korkade är de när de tror att man ska skicka något de inte betalt för - betala först, så skickar jag sen!

Hört talas om postförskott?
Citera
2018-08-17, 11:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Varför ska de lita på dej? Att luras är det vi förknippar med blocket numera.....

Det är ju bara att lägga ned Blocket om folk har den uppfattningen. Jag är inte ute efter att lura någon men blir trött på folk som skriver "Skicka först mannen, jag betalar när jag fått den".
Citera
2018-08-17, 11:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Hört talas om postförskott?

Onödigt krångel när det finns swish och pengarna på kontot omgående.
Citera
2018-08-17, 11:18
  #7
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Onödigt krångel när det finns swish och pengarna på kontot omgående.

Och sen kommer det en låda koskit med posten, om det ens kommer något
Citera
2018-08-17, 11:23
  #8
Medlem
welcometorealitys avatar
Det beror på vad man säljer för någonting och var man bor.Men jag kör alltid att det ska vara kontanter och hämtas på plats om jag säljer någonting annars så får det vara.Swish kan ju gå också på plats.
Citera
2018-08-17, 11:23
  #9
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Och sen kommer det en låda koskit med posten, om det ens kommer något

Då har man iallafall nummer och namn för swish är kopplat till BankID
Citera
2018-08-17, 11:25
  #10
Avstängd
skickat massor på blocket och hälften kommer tillbaka outlöst
folk beställer fast de inte har pengarna
så ja , jag hoppar blocket numera , skitsida att sälja sina grejor på .
Citera
2018-08-17, 11:28
  #11
Medlem
Var länge sedan jag sålde något på Blocket.
Jag tackar dock för informationen.

Var är bästa stället att sälja sina begagnade saker nu för tiden?
Tradera?
Facebook?
Citera
2018-08-17, 11:31
  #12
Avstängd
svarade dock på en köpes annons i går senast
så här blev det
skrev att jag hade det de sökte
pris 4000kr
svar , haha bjuder 1000 kr
jag svarade haha
efter 10 min , har du bild ?
jag svarade , vad har du för mailadress , så skickar jag bilder


inte ett svar ? .

så ja blocket är ett skitställe för att sälja sina prylar på
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback