2018-08-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Mao önskar du att alla i bla S M V C MP blir misshandlade och kanske även värre ?
Du borde kolla upp vad du har för sjukdom som gör att din empati är 0

Som man bäddar får man ligga, svårare än så är det inte..
Citera
2018-08-19, 18:38
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Vilken jävla sopa du är.
Så du hoppas att alla S M osv får genomgå det Mattias gjort ?
Ja
Citera
2018-08-19, 19:01
Medlem
Fast visst är det en slags poetisk rättvisa i att ett multikultiparti som vill rasera tryggheten av högst oklara och tvivelaktiga skäl får smaka på sin egen beska medicin ?
Som man bäddar får man ligga, typ
Gissar att fler ur PK-Patrasket nu råkar ut för kulturberikning ?
Snart blir det väl epidimier av hepatiter också i hood-områdena ?
Vägglössen svämmar det ju över av...

Har tex alla moderater aktier i säkerhetsbranschen ? Övervakningskameror, säkerhetsdörrar mm säljer ju som aldrig förr..

Citat:
Vilken jävla sopa du är.
Så du hoppas att alla S M osv får genomgå det Mattias gjort ?
Ja, det hade ju varit den ultimata drömmen, -- Kräken kan lika gärna drunkna i Medelhavet för här har de inget att göra om de bara ska slåss, mörda, råna, våldta och spela allan
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Artikel i Kvällsposten igår:
Citat:
– Jag tänker framåt och är glad över att den svenska sjukvården fungerar så väl så att jag kan bli någorlunda återställd. Jag har samtidigt tur. Om de hade slagit en gång till så hade benen i ansiktet kunnat gå upp i hjärnan, så jag är glad att jag lever.
https://www.expressen.se/kvallsposten/mattias-47-blev-misshandlad-nu-overskoljs-han-av-hat-och-hot/
Det räcker för att kallas för mordförsök, risk för stor blodförlust och/eller skada på vitalt organ räcker...

De jag vet som har råkat ut för sådant här bisarrt oprovocerat livsfarligt våld, de utvecklar nästan alltid social fobi, och tillbringar resten av livet i en skuggtillvaro...
Citat:
Mao önskar du att alla i bla S M V C MP blir misshandlade och kanske även värre ?
Du kan ju börja med att öka på din empati själv, om du nu gillar multikulti så pallra dig iväg till blodcentralen och lämna blod för det lär behövas nu, när kaosandet lär ta fart ordentligt...
Seså kolla upp imorrn på VC var du lämnar blod, cirka 0,5 liter
- Jag har lämnat så det räcker för mig ja...
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-08-19 kl. 19:03.
Citera
2018-08-19, 19:32
Medlem
RingRing2014s avatar
Det var ju ett väääldigt högt tonläge här i slutet av tråden.

Men det brukar ju vara så med den här typen av trådar som avhandlar incidenter som innehåller multikulti-politik och våld.

När de flesta ”vanliga” tråddeltagarna gått vidare till annat finns alltid några ensamma, smutsiga och tokiga empatinollor kvar.

Vad gäller händelsen så tycker jag att det är ett tydligt exempel på det våld och de aggressioner som uppstått på grund av den vettlösa och segregatonsalstrande invandringspolitiken i landet.

Därför förordar jag en röst på kraftigt minskad invandring för all framtid.

Man behöver inte vara så hatisk, vi har ett val om tre veckor, då är allas röst lika mycket värd, ingen behöver skrika och tok-hata, onödigt.

🇸🇪 Sverigefesten och SD 2018 🇸🇪

Mvh /RingRing Stockholm City
Senast redigerad av RingRing2014 2018-08-19 kl. 19:35.
Citera
2018-08-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Det var ju ett väääldigt högt tonläge här i slutet av tråden.

Men det brukar ju vara så med den här typen av trådar som avhandlar incidenter som innehåller multikulti-politik och våld.

Äh, drog till med en känga på slutet där ja. Men de som bara inbillar sig att sådant här våld bara är en baggis, kan ju jobba några pass på sjukhusen runt om här i landet. Sen kan de ju komma tillbaks till tråden och delge sina erfarenheter ?
Verkligheten är inte en film eller Robert De Niro eller Al Pacino, nä verkligheten är något annat, som de flesta inte vill se...
Egentligen så är skadorna ungefär likadana som att hen skulle ramlat i en trappa,
Men skillnaden emot en sådan olycka i en trappa är att sådant här blattevåld är att blattevåldet kan förhindras med:
1. Utvisning av dem som kan utvisas eller
2. Fängelse för mycket lång tid
3. Stopp för vidare invandring

Jag tror nu att 7K kommer att kontra med att Karlskrona har fått för lite anusvetenskap och genusvetenskap det är därför de beter sig så illa... - Värdegrunden måste ju gälla, fast tydligen inte för alla....
Citera
2018-08-19, 23:42
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Nå, nog kan man ha ett visst överseende med överdrivna reaktioner på ett fall som detta. Självklart är det ingen som varken försvarar eller accepterar denna typ av misshandel. Kontexten är dock att fall som detta har skett år ut och år in under lång tid utan att politiskt aktiva, såsom BO, över huvud taget reagerat eller agerat. Dels för att den stora majoriteten offer har haft låg status och därmed är irrelevanta för vårt lands ledare (varför bry sig om misshandlade pensionärer när man kan odla sitt varumärke som GOD), men också för att man varit ovillig att betala priset för att byta ståndpunkt.

När då detta slags våld för en enda gångs skull faktiskt drabbar en av dessa ryggradslösa elitister, så må man förlåta ett visst mått av skadeglädje eller uppskattande av poetisk rättvisa.

Jag önskar personligen ett slut på allt våld av detta slag, om så krävs med drakoniska åtgärder. För varje fall av våld som trots detta sker, så hoppas jag dock att offret varje gång är någon som i någon mån förtjänar det, såsom supporters av vår galna migrationspolitik, hellre än någon som är genuint oskyldig.
Citera
2018-08-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Nå, nog kan man ha ett visst överseende med överdrivna reaktioner på ett fall som detta. Självklart är det ingen som varken försvarar eller accepterar denna typ av misshandel. Kontexten är dock att fall som detta har skett år ut och år in under lång tid utan att politiskt aktiva, såsom BO, över huvud taget reagerat eller agerat. Dels för att den stora majoriteten offer har haft låg status och därmed är irrelevanta för vårt lands ledare (varför bry sig om misshandlade pensionärer när man kan odla sitt varumärke som GOD), men också för att man varit ovillig att betala priset för att byta ståndpunkt.

När då detta slags våld för en enda gångs skull faktiskt drabbar en av dessa ryggradslösa elitister, så må man förlåta ett visst mått av skadeglädje eller uppskattande av poetisk rättvisa.

Jag önskar personligen ett slut på allt våld av detta slag, om så krävs med drakoniska åtgärder. För varje fall av våld som trots detta sker, så hoppas jag dock att offret varje gång är någon som i någon mån förtjänar det, såsom supporters av vår galna migrationspolitik, hellre än någon som är genuint oskyldig.
Väl uttryckt, vi är eniga.
Det som provocerar mig mest personligen är hur han spelar dum och låtsas inte ens förstå mekanismen bakom skadeglädjen. Bättre hade varit att bemöta den för vad den är och argumentera varför den är ickekonstruktiv (borde inte vara så svårt) och eventuellt varför han inte skulle lastas för effekten av moderaternas drivna politik (torde vara lite svårare).

Mest av allt håller jag med om det sista citerade stycket. Händelser av detta slaget är helt ofrånkomliga idag och när nu någon tvunget ska utsättas för det så väljer jag, om jag skulle nödgas, att det är någon ur laget som aktivt arbetat för att möjliggöra för GM att uppehålla sig här.
Citera
2018-08-20, 15:44
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det som provocerar mig mest personligen är hur han spelar dum och låtsas inte ens förstå mekanismen bakom skadeglädjen. Bättre hade varit att bemöta den för vad den är och argumentera varför den är ickekonstruktiv (borde inte vara så svårt) och eventuellt varför han inte skulle lastas för effekten av moderaternas drivna politik (torde vara lite svårare).
Varför ta en intellektuellt krävande diskussion när man kan gråta ut och fiska sympati?

Det kan också finnas grader av naivitet hos BO. Kanske fattar han, men är ändå överraskad över intensiteten i reaktionerna (dvs. aningslös inför vreden i folkdjupet över migrationskaoset). Tyvärr kan man inte heller utesluta att han är så indoktrinerad att upplevelsen genuint skakat om hans världsbild.

Scen: BO ligger i sin säng med stora ögon dumt blickandes i fjärran. Han har precis läst ett argt mejl, och frågar rakt ut i luften: ”Jag blev grovt misshandlad - och folk är arga på MIG!”.
Citera
2018-08-20, 17:32
Medlem
Citat:
Varför ta en intellektuellt krävande diskussion när man kan gråta ut och fiska sympati?

Det kan också finnas grader av naivitet hos BO. Kanske fattar han, men är ändå överraskad över intensiteten i reaktionerna (dvs. aningslös inför vreden i folkdjupet över migrationskaoset). Tyvärr kan man inte heller utesluta att han är så indoktrinerad att upplevelsen genuint skakat om hans världsbild.

Scen: BO ligger i sin säng med stora ögon dumt blickandes i fjärran. Han har precis läst ett argt mejl, och frågar rakt ut i luften: ”Jag blev grovt misshandlad - och folk är arga på MIG!”.
Han är inte naiv, det är jag helt säker på. Han vet precis vad som pågår och är mycket medveten om vad han ska göra för att få önskad spinn i önskade kretsar.

Bara det att vid varje tillfälle peta in parets engagemang i de lokala Pride-festligheterna. Ända sedan hustruns inledande Facebookinlägg har det lyfts fram, till synes helt utan minsta beröringspunkt med misshandeln. Ingen annan än de frälsta kan nog förstå tanken med att det pga detta engagemang skulle vara extra synd om honom jämfört med en vanlig oskyldig medborgare med godhetskapital närmare normalgraden.
Citera
2018-08-20, 17:47
Medlem
Citat:
Båda är dessutom engagerade i mångfalds- och HBTQ-frågor, Sophia som ordförande för Karlskrona Pride och Mattias som styrelseledamot.
https://www.expressen.se/kvallsposten/mattias-47-blev-misshandlad-nu-overskoljs-han-av-hat-och-hot/

Vad förvånande att Pride leds av straighta.
Citera
2018-08-20, 19:06
Medlem
Vad är ni egentligen för människor som tycker att svenskar skall ha stryk bara för att de är moderater? Självklart finns det en viss ironi, i en viss kontext, i händelsen men invandrarna skall inte lägga ett finger på en enda svensk, oavsett politisk tillhörighet. Skärp er!
Citera
2018-08-20, 20:04
Avslutad
Citat:

Varvid det är rätt oklart hur många "arga mejl" han egentligen fått. Som jag nämnde här ovan när jag länkade till inslaget i SVTs lokalsändning: han läser upp tre exempel på "hat och hot". Samtliga kommer från denna flashback-tråd. Plus ett handskrivet brev till frun.

Sen var kommentarerna från fb knappast hot i egentlig mening, åtminstone inte vad jag kunde avgöra. Så man kan ju undra varför han då tvunget ska in på flashback och läsa. Tillhör också forumets natur att syftet här är diskussion, och inte att sända styrkekramar och förhoppningar om bättring till de drabbade. Sådant tillför liksom inget. Jag har själv sympati för de drabbade, måste vara förjävligt att få ansiktet inslaget, men det är ingen större poäng med att skriva det här, eftersom detta inte är riktat till honom.

Annars skrev du det nödvändiga angående skadeglädjen. Och ingen här har väl uttryckt skadeglädje just angående Pride-engagemanget?

Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Han är inte naiv, det är jag helt säker på. Han vet precis vad som pågår och är mycket medveten om vad han ska göra för att få önskad spinn i önskade kretsar.

Bara det att vid varje tillfälle peta in parets engagemang i de lokala Pride-festligheterna. Ända sedan hustruns inledande Facebookinlägg har det lyfts fram, till synes helt utan minsta beröringspunkt med misshandeln. Ingen annan än de frälsta kan nog förstå tanken med att det pga detta engagemang skulle vara extra synd om honom jämfört med en vanlig oskyldig medborgare med godhetskapital närmare normalgraden.

Verkligen. Bra poäng. Misshandeln lär väl inte ha ett skit att göra med hans eller makans engagemang i Pride, så varför ska det tvunget tas upp hela tiden? Hade det varit mindre allvarligt om han bara varit en vanlig knegare, eller tom en SD-politiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in