2018-08-15, 15:11
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasnrb-MED
Folk vet om att vi finns. I Malmö där jag är ordförande står vi ute på stan varje helg och delar ut pamfletter och har gjort ett par veckor nu. Varje gång kommer det fram ett antal personer som säger de tänker rösta på oss. Andra säger att de tänker rösta på oss när de går förbi, ytterligare andra känner till oss men ska rösta på annat.
Min uppfattning är att vi kommer få mellan 1-2,5% av rösterna i riksdagsvalet.

Är man i Malmötrakten och nyfiken så kommer vi i Malmö ha minst 2 pubträffar innan valet samt ha ett valtält på Gustav Adolfs Torg.
Är känslan för störst stöd just i Malmö området? Eller hur känslani Sthlm eller Gbg?
Citera
2018-08-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Är känslan för störst stöd just i Malmö området? Eller hur känslani Sthlm eller Gbg?
I Stockholm verkar vi ha betydligt större stöd både numerärt och i förhållande till folkmängd. I Göteborg och Malmö är det lägre. Tror nästan det är högre i Malmö än Göteborg givet folkmängd. I Göteborg fångar Demokraterna upp många av rösterna.
När SD fick 2,93% av rösterna i valet 2002 hade de ungf 2500 medlemmar och MED ligger däromkring idag.

Givet att vi står ute på stan och ändå kommer i kontakt med hundratals personer kan jag ju säga att jag tror SD kommer få betydligt större stöd än undersökningarna visar och M lägre. Stigmat gällande SD verkar borta.
Citera
2018-08-15, 15:27
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
I Stockholm verkar vi ha betydligt större stöd både numerärt och i förhållande till folkmängd. I Göteborg och Malmö är det lägre. Tror nästan det är högre i Malmö än Göteborg givet folkmängd. I Göteborg fångar Demokraterna upp många av rösterna.
När SD fick 2,93% av rösterna i valet 2002 hade de ungf 2500 medlemmar och MED ligger däromkring idag.

Givet att vi står ute på stan och ändå kommer i kontakt med hundratals personer kan jag ju säga att jag tror SD kommer få betydligt större stöd än undersökningarna visar och M lägre. Stigmat gällande SD verkar borta.
ja verkligen, tabut och mobbar-taktiken för folk som säger att de ska rösta SD finns inte kvar.
Jag följer er utveckling med stort intresse
Citera
2018-08-15, 22:15
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giraffstallet
Bara det faktum att MED ville vara med på Pride visar att partiet inte har ett spår av den konservatism man påstår representera. Sluta ljuga för väljarna! Säg som det är, ni är ett pissliberalt parti som så många andra.

Citat:
Medborgerlig samling portas från Pride

Expat. Medborgerlig samling ville delta i Pridefestivalen i Stockholm – men får inte. Partiet släpps inte in på festivalområdet, med hänvisning till värdegrunden.

Det lilla partiet, som riktar sig till "liberalkonservativa" väljare, ansökte i maj om att vara betalande utställare i Pride Park.
http://www.friatider.se/medborgerlig-samling-portas-fr-n-pride

Även SD har länge trånat efter att få medverka i vänsterjippot.
Jag har ingenting emot homosexuella, men Pride är ett vänsterjippo.
Det säger en hel del om MED & SD ...
Citera
2018-08-16, 00:55
Moderator
Ancistruss avatar
Hej och hjärtligt välkommen till Flashback!

Det finns tyvärr inte så många av oss från MED här på Flashback, ibland känner jag mig nästan ensam. Som jag skrev tidigare tror jag vi borde lägga mer fokus på social media och mindre på att få in enstaka debattartiklar i tidningar. Så jag hoppas du stannar här och kämpar med oss få andra, du är mer än välkommen!

Citat:
Folk vet om att vi finns. I Malmö där jag är ordförande står vi ute på stan varje helg och delar ut pamfletter och har gjort ett par veckor nu. Varje gång kommer det fram ett antal personer som säger de tänker rösta på oss. Andra säger att de tänker rösta på oss när de går förbi, ytterligare andra känner till oss men ska rösta på annat.
Min uppfattning är att vi kommer få mellan 1-2,5% av rösterna i riksdagsvalet.

Är man i Malmötrakten och nyfiken så kommer vi i Malmö ha minst 2 pubträffar innan valet samt ha ett valtält på Gustav Adolfs Torg.

Citat:

Vad jag förstått finns nästan hälften av alla MED:s medlemmar i Stor-Sthlm. Och tydligen går det rätt bra i Skåne också. I Gtbg går det tydligen lite trögare, men rätt OK ändå. Det stora problemet är tydligen utanför de större städerna, speciellt på landsbygden och i småstäderna långt ifrån storstadsregionerna.

Att Stor-Sthlm går bra gissar jag på har att göra med att Sthlm traditionellt är ett mycket starkt M-fäste. SD har också haft svårare i Sthlm än i andra delar av landet. Det är främst från M (och S) som SD fått sina väljare. Men i Sthlm har många besvikna moderater vägrar byta till SD då de funnit dem alltför sossiga i bl.a. den ekonomiska politiken. Men dessa har nu istället MED att rösta på. De medlemmar jag talat med här i Sthlm har nästan uteslutande varit sådana. (Jag inkluderad.)

Hur är det i Malmö, och övriga Skåne? Är det samma sak där?
Senast redigerad av Ancistrus 2018-08-16 kl. 01:08. Anledning: Stavfel
Citera
2018-08-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
http://www.friatider.se/medborgerlig-samling-portas-fr-n-pride

Även SD har länge trånat efter att få medverka i vänsterjippot.
Jag har ingenting emot homosexuella, men Pride är ett vänsterjippo.
Det säger en hel del om MED & SD ...

Håller med dig. Skulle känt större respekt för MED om de tagit avstånd från jippot, eller snarare inte brytt sig alls.

Låt västern gapa ifred, med sina löskukar och ansiktsmålningar.
Citera
2018-08-16, 09:14
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd utbruten och flyttat till Val 2018.
(FB) Intresset för Medborgerlig samling inför valet - vet någon att partiet finns?

// mod
Citera
2018-08-16, 12:02
Medlem
Jag är inte medlem, men har följt partiet på Facebook och Twitter under det senaste året. Träffade också partiledaren Ilan Sade under den Sverigeturne han just nu genomför.
Jag tycker partiet har en klockren borgerlig politik på högerkanten.
Till skillnad från SD är de individualiter och globalister. För Nato och EU. Ordning och reda och ett stort rött skynke är identitetspolitiken.
För mig som besviken, tidigare M-väljare känner jag mig hemma med MED s politik.
Det sägs att de har några tusen medlemmar, men stödet på sociala medier verkar öka stort just nu.
Jag tror de har en liten, liten chans att komma in, om de spurtar nu på slutet.
Citera
2018-08-19, 13:20
Medlem
PsychopathGeniuss avatar
Citat:

Jag hittade inte er på Gustav. Tröttnade ni att stå där tiden ut eller?

Nu verkar du vara en MED:are så jag ställer några frågor till dig.

Vad tycker MED som ett påstått konservativt pari om abort, fler kön än två och hipp-kulturen från tredjevågsfeminismen?
Citera
2018-08-19, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Jag är inte medlem, men har följt partiet på Facebook och Twitter under det senaste året. Träffade också partiledaren Ilan Sade under den Sverigeturne han just nu genomför.
Jag tycker partiet har en klockren borgerlig politik på högerkanten.
Till skillnad från SD är de individualiter och globalister. För Nato och EU. Ordning och reda och ett stort rött skynke är identitetspolitiken.
För mig som besviken, tidigare M-väljare känner jag mig hemma med MED s politik.
Det sägs att de har några tusen medlemmar, men stödet på sociala medier verkar öka stort just nu.
Jag tror de har en liten, liten chans att komma in, om de spurtar nu på slutet.

Chans att komma in i Riksdagen? Jo tjena. Kanske om de spurtar ordentligt, att de får 0,2% i valet istället för 0,1% som i opinionsundersökningarna. Nej MED är det parti som FP skulle ha varit 1995-2000, nu är de emellertid helt omsprungna av händelseutvecklingen och jag tror samt hoppas att flertalet av de som säger sig vara och rösta MED använder MED som en rökridå och att de istället röstar på SD i åtminstone riksdagsvalet.
Citera
2018-08-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychopathGenius
Jag hittade inte er på Gustav. Tröttnade ni att stå där tiden ut eller?
Vi i Malmö har inte placerat tältet på Gustav ännu. Vi stod och delade ut pamfletter i 2 timmar mellan 13-15 i lördags. Jag uppdaterade tiderna i evenemanget tidigare under dagen . Folk var tvungna att gå hem.

Citat:
Nu verkar du vara en MED:are så jag ställer några frågor till dig.

Vad tycker MED som ett påstått konservativt pari om abort, fler kön än två och hipp-kulturen från tredjevågsfeminismen?

Abort: MED ser i dagsläget inga problem med aborträtten.

x-kön:MED har inte tagit ställning till hur många juridiska kön det ska finnas, det pågår intern diskussion i den frågan. Själv ser jag inga problem med att inkludera en övriga beteckning om behovet finns. För mig är det ingen stor sak. Givet att lagen ska vara könsneutral likväl så påverkar det ingenting praktiskt att lägga till en extra kategori.

3:e vågen feminism och hipp-kulturen: MED vill avskaffa särlagstiftning i lagen, diverse specialsatsningar och skrivningar i regleringsbreven avseende på kön, tro, etnicitet m.m. Jag har aldrig hört talas om hipp-kulturen från 3:e vågs feminismen.

Häromdagen lanserades Likabehandlingskommissionen:
Citat:
Medborgerlig Samling föreslår därför att en Likabehandlingskommission omgående ska tillsättas av nästa regering. Denna statliga kommitté ska få uppdraget att gå igenom lagar, förordningar, myndighetsföreskrifter, regleringsbrev, anslag till projekt, läroplaner, situationen vid högskolor och universitet, o s v, för att dels kartlägga var identitetspolitiken har fått fäste, dels föreslå åtgärder för att mota bort den från statsapparaten.
https://medbloggen.se/2018/08/18/sverige-behover-en-fargblind-stat/
Citera
2018-08-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
jag tror samt hoppas att flertalet av de som säger sig vara och rösta MED använder MED som en rökridå och att de istället röstar på SD i åtminstone riksdagsvalet.
Många av oss missnöjesröstade SD 2014. Sen hittade jag MED istället och det passade mig bättre, jag är inte en mittenvänsterväljare. Jag vill ha liten stat, betydligt lägre skatter och asylstopp. MED fyller iaf 3/3 SD bara 1/3. Jag kämpar internt för att MED ska våga kapa lite till i både stat och skatter men det får bli till extra valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in