Citat:
Ursprungligen postat av
PsychopathGenius
Jag hittade inte er på Gustav. Tröttnade ni att stå där tiden ut eller?
Vi i Malmö har inte placerat tältet på Gustav ännu. Vi stod och delade ut pamfletter i 2 timmar mellan 13-15 i lördags. Jag uppdaterade tiderna i evenemanget tidigare under dagen . Folk var tvungna att gå hem.
Citat:
Nu verkar du vara en MED:are så jag ställer några frågor till dig.
Vad tycker MED som ett påstått konservativt pari om abort, fler kön än två och hipp-kulturen från tredjevågsfeminismen?
Abort: MED ser i dagsläget inga problem med aborträtten.
x-kön:MED har inte tagit ställning till hur många juridiska kön det ska finnas, det pågår intern diskussion i den frågan. Själv ser jag inga problem med att inkludera en övriga beteckning om behovet finns. För mig är det ingen stor sak. Givet att lagen ska vara könsneutral likväl så påverkar det ingenting praktiskt att lägga till en extra kategori.
3:e vågen feminism och hipp-kulturen: MED vill avskaffa särlagstiftning i lagen, diverse specialsatsningar och skrivningar i regleringsbreven avseende på kön, tro, etnicitet m.m. Jag har aldrig hört talas om hipp-kulturen från 3:e vågs feminismen.
Häromdagen lanserades Likabehandlingskommissionen:
Citat:
Medborgerlig Samling föreslår därför att en Likabehandlingskommission omgående ska tillsättas av nästa regering. Denna statliga kommitté ska få uppdraget att gå igenom lagar, förordningar, myndighetsföreskrifter, regleringsbrev, anslag till projekt, läroplaner, situationen vid högskolor och universitet, o s v, för att dels kartlägga var identitetspolitiken har fått fäste, dels föreslå åtgärder för att mota bort den från statsapparaten.
https://medbloggen.se/2018/08/18/sverige-behover-en-fargblind-stat/