2018-08-13, 00:17
Medlem
Hexen666s avatar
Jag tycker MED har gjort ganska dåligt ifrån sig i sociala medier. Afs är ju en raketmotor i jämförelse. Med känns trötta, låg energi
Citera
2018-08-13, 00:19
Medlem
deadsets avatar
Det här är högerpartiet som behövs i riksdagen, till höger om SD.
Citera
2018-08-13, 00:25
Medlem
Expohunters avatar
MED är mest en samling liberaler utan ideologi. Totalt ointressant parti och inget svensk politik behöver.

Libertarianism är ingen ideologi, det är en psykisk sjukdom. Vanföreställningar som inte hänger ihop.
Citera
2018-08-13, 01:33
Medlem
Koffeintoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
MED är mest en samling liberaler utan ideologi. Totalt ointressant parti och inget svensk politik behöver.

Libertarianism är ingen ideologi, det är en psykisk sjukdom. Vanföreställningar som inte hänger ihop.
Jag vill påminna om att det är liberala reformer i och med franska revolutionen som fick teknikutvecklingen att gå i en rasande fart. Liberalismen har i realiteten möjliggjort för dig och mig att kommunicera på det vis vi just nu gör.

I övrigt måste jag fråga varför du känner ett, som jag uppfattat det, tryckande behov av att bestämma hur andra människor ska leva sina liv?

En av liberalismens grundprinciper är just personlig frihet. Individens rätt att leva som hen själv väljer, så länge hen inte skadar någon annan individ. Detta är enligt mig mycket goda ideal som bygger ett gott samhälle för människor att leva och verka i, fria från förtryck och förföljelse.
Senast redigerad av Koffeintolerans 2018-08-13 kl. 01:38.
Citera
2018-08-13, 01:35
Medlem
Idittfejss avatar
Vadå kör dom inga torgmöten eller valturné? luktar ju fiasko på långa vägar.
Citera
2018-08-13, 13:58
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Vadå kör dom inga torgmöten eller valturné? luktar ju fiasko på långa vägar.

Jo, det hålls fullt av torgmöten o.likn. Däremot har media valt att avstå från att ge det någon som helst uppmärksamhet.
Citera
2018-08-13, 14:01
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jo, det hålls fullt av torgmöten o.likn. Däremot har media valt att avstå från att ge det någon som helst uppmärksamhet.

Kan vara bra idé att sända live eller spela in och lägga upp på deras youtube kanal!
Citera
2018-08-13, 14:07
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag tycker MED har gjort ganska dåligt ifrån sig i sociala medier. Afs är ju en raketmotor i jämförelse. Med känns trötta, låg energi

Jag tycker också att MED skulle kunna bli bättre på det. Men det finns ganska stor aktivitet. Men för ett litet parti är resurserna mer begränsade än för ett stort. Och dessutom har media valt att undvika att ge dem någon som helst uppmärksamhet. Jag tror att AfS har fler aktiva medlemmar t.ex. här på Flashback och andra medier du kollar på. Jag så för några dagar sedan en omröstning här på Flashback att AfS hade ca 25% som skulle rösta på dem, medan MED hade ca en tiondel av det, 2,nånting vill jag minnas.
Citera
2018-08-13, 14:21
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Kan vara bra idé att sända live eller spela in och lägga upp på deras youtube kanal!

Jag håller helt med dig. MED skulle kunna bli klart bättre på att använda sociala medier, t.ex. YouTube. T.ex, som du säger, lägga upp torgmöten. De tycks ibland, i mitt tycke, lägga allt för stort fokus på att få in debattartiklar i tidningarna. Tidningar som allt färre läser. Men även på t.ex. Facebook och Twitter är de rätt aktiva. Jag tycker de istället borde satsa klart mer på t.ex. Youtube, Istagram och Flashback.
Citera
2018-08-15, 09:18
Medlem
Citat:

Kan ju vara en fördel om du faktiskt kollar upp om de sänder live?

Här här en livesändning från förra veckan med Ilan Sadé i Norrköping: https://www.facebook.com/MedborgerligSamling/videos/510999179328360/

Tusentals har sett det.
Citera
2018-08-15, 14:18
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Nu så här några veckor innan valet, hur tror ni intresset för MED ser ut? Eller allmänkännedomen? Vet ens folk om att de finns
Citera
2018-08-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Nu så här några veckor innan valet, hur tror ni intresset för MED ser ut? Eller allmänkännedomen? Vet ens folk om att de finns
Folk vet om att vi finns. I Malmö där jag är ordförande står vi ute på stan varje helg och delar ut pamfletter och har gjort ett par veckor nu. Varje gång kommer det fram ett antal personer som säger de tänker rösta på oss. Andra säger att de tänker rösta på oss när de går förbi, ytterligare andra känner till oss men ska rösta på annat.
Min uppfattning är att vi kommer få mellan 1-2,5% av rösterna i riksdagsvalet.

Är man i Malmötrakten och nyfiken så kommer vi i Malmö ha minst 2 pubträffar innan valet samt ha ett valtält på Gustav Adolfs Torg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in