2018-08-19, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av andreasnrb-MED
Många av oss missnöjesröstade SD 2014. Sen hittade jag MED istället och det passade mig bättre, jag är inte en mittenvänsterväljare. Jag vill ha liten stat, betydligt lägre skatter och asylstopp. MED fyller iaf 3/3 SD bara 1/3. Jag kämpar internt för att MED ska våga kapa lite till i både stat och skatter men det får bli till extra valet.

Jag är libertarian och vill ha väldigt lite stat. Jag tittade lite kort på MED men med 0,1% i opinionen hur tänker du? SD handlar om att försöka vända utvecklingen att bidragsmigranter från kaosländer ska tillåtas komma hit hundratusentals och åter hundratusentals och parasitera upp det vi byggt här utan att bidra med någonting själva utöver bilbränder och all möjlig annan kaos. Jag har tidigare sagt att AfS är för radikala men jag kanske röstar på dem för att verkligen protestera och initiera början till en återvandring för kaoset.

MED är uttryckligen motståndare till återvandring. MED är egentligen bara ett femte borgerligt parti. Ett mesparti som du använder som rökridå utåt om du har det behovet och är smart. Men rösta för guds skull inte på Medlöparnas samling i riksdagsvalet.
Citera
2018-08-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Jag är libertarian och vill ha väldigt lite stat. Jag tittade lite kort på MED men med 0,1% i opinionen hur tänker du? SD handlar om att försöka vända utvecklingen att bidragsmigranter från kaosländer ska tillåtas komma hit hundratusentals och åter hundratusentals och parasitera upp det vi byggt här utan att bidra med någonting själva utöver bilbränder och all möjlig annan kaos. Jag har tidigare sagt att AfS är för radikala men jag kanske röstar på dem för att verkligen protestera och initiera början till en återvandring för kaoset.
Utifrån de jag pratar med så kommer MED få över 1% i valet. Vi har inte haft någon aktiv kampanj om att få in en massa folk i opinionspaneler. Mig veterligen är det bara Sentio som särredovisar och där pendlar det mellan 0.1 och 0.7. Dock är stödet i praktiken större.
Men visst vill man sända en protest så kan man ju alltid rösta på AfS. Själv tycker jag de är motsägelsefulla och bitvis sossiga. Sockerskatt och fri tandvård samtidigt som man vill sänka skatter osv ger inte ett trovärdigt intryck. Ska man bara protestera och inte bryr sig om vilken politik som kommer drivas så är det väl lika bra att rösta SD.

I grunden tycker jag dock man ska rösta på det parti som bäst stämmer in på det samhälle osv man vill se. Det är också bra att rösta på småpartier givet att vid 1% får man valsedlarna utlagda och vid 2,5% får partiet partistöd. Givet de stora vinsterna så anser iaf inte jag det är bortkastat att rösta på ett litet parti.

Citat:
MED är uttryckligen motståndare till återvandring.
Vet inte var du fått att MED uttryckligen är motståndare till återvandring. MED ser dock att det ska ske på frivillig basis. Uppfyller man vissa villkor kan man få ett återvändarbidrag. Kraven höjs ocksp rejält när det kommer till att få PUT och medborgarskap och kraven på egen försörjning höjs också i det integrationspolitiska programmet. MED vill också ha ett asylstopp som sträcker sig rätt långt in i framtiden. Med tanke på att det står
Citat:
Efter många års omfattande asylmottagning bör Sverige – till dess att vi kommit
till rätta med de strukturella problemen runt integrationen – införa asylstopp.

Citat:
MED är egentligen bara ett femte borgerligt parti. Ett mesparti som du använder som rökridå utåt om du har det behovet och är smart. Men rösta för guds skull inte på Medlöparnas samling i riksdagsvalet.
Att MED är ett borgerligt parti bör inte vara en överraskning då det sägs ju i olika intervjuer och texter. Att partiet lockar till sig borgerliga väljare bör också vara talande. Det tidigare namnet Borgerlig Framtid bör ju också ge en ledtråd.
Senast redigerad av andreasnrb-MED 2018-08-19 kl. 23:15.
Citera
2018-08-19, 23:10
Medlem
Citat:
Många av oss missnöjesröstade SD 2014. Sen hittade jag MED istället och det passade mig bättre, jag är inte en mittenvänsterväljare. Jag vill ha liten stat, betydligt lägre skatter och asylstopp. MED fyller iaf 3/3 SD bara 1/3. Jag kämpar internt för att MED ska våga kapa lite till i både stat och skatter men det får bli till extra valet.

Jag håller med. MED och SD är två väldigt olika partier. SD är i många avseenden likt S (det är ju knappast någon tillfällighet att sossar lämnar sitt parti för SD) , MED är ett mycket tydligt högerparti. För mig kändes det som att hitta hem när jag läste partiprogrammet.
Citera
2018-08-20, 08:55
Medlem
Har också följt partiet länge och tror att de har goda chanser i EU valet nästa år. Var även på en pub för ett tag sedan och lyssnade.

Som jag förstått det så är de absolut starkast i Stockholm och när jag träffade någon på stan nyligen så framkom det att i Stockholm verkar stödet så starkt att de kommer komma in i Stockholms stadshus men att riks kan få det svårt.

Min egen strategi är att därför rösta Medborgerlig Samling i Stockholms kommun+län och sen SD eller M på riksplanet. EU valet är lite tidigt, men de jag känner som är MEDare säger att de förmodligen kommer ha en linje som liknar Juni listan och då får dom garanterat min röst även där.

Sen är det ju så att SD har inte uträttat mycket i Stockholm, kan knappt minnas ett enda förslag de lagt faktiskt, så här känns MED som självklart. Inte minst som Moderaterna envisas med förslag som att bygga betongblock över staden av riktigt ful karaktär.

MED i Stockholms stadshus skulle verkligen tumla om politiska bilden.
Citera
2018-08-20, 10:15
Avslutad
Citat:
Utifrån de jag pratar med så kommer MED få över 1% i valet. Vi har inte haft någon aktiv kampanj om att få in en massa folk i opinionspaneler. Mig veterligen är det bara Sentio som särredovisar och där pendlar det mellan 0.1 och 0.7. Dock är stödet i praktiken större.
Men visst vill man sända en protest så kan man ju alltid rösta på AfS. Själv tycker jag de är motsägelsefulla och bitvis sossiga. Sockerskatt och fri tandvård samtidigt som man vill sänka skatter osv ger inte ett trovärdigt intryck. Ska man bara protestera och inte bryr sig om vilken politik som kommer drivas så är det väl lika bra att rösta SD.

I grunden tycker jag dock man ska rösta på det parti som bäst stämmer in på det samhälle osv man vill se. Det är också bra att rösta på småpartier givet att vid 1% får man valsedlarna utlagda och vid 2,5% får partiet partistöd. Givet de stora vinsterna så anser iaf inte jag det är bortkastat att rösta på ett litet parti.

Vet inte var du fått att MED uttryckligen är motståndare till återvandring. MED ser dock att det ska ske på frivillig basis. Uppfyller man vissa villkor kan man få ett återvändarbidrag. Kraven höjs ocksp rejält när det kommer till att få PUT och medborgarskap och kraven på egen försörjning höjs också i det integrationspolitiska programmet. MED vill också ha ett asylstopp som sträcker sig rätt långt in i framtiden. Med tanke på att det står

Att MED är ett borgerligt parti bör inte vara en överraskning då det sägs ju i olika intervjuer och texter. Att partiet lockar till sig borgerliga väljare bör också vara talande. Det tidigare namnet Borgerlig Framtid bör ju också ge en ledtråd.

Utifrån de du pratar med kommer MED få 1%? Men sluta skoja nu ni ligger på 0,1% i opinionen.

I det här klippet säger MEDs kraftlöse partiledare Ilan Sadé att MED är emot återvandring, han vill däremot smöra för de sämsta och de värsta med stora återvandringspengar. Varför smöra? De ska bara ut - och det ska polis el ev specialutbildade förband av ordningsvakter hantera - de ska inte ha några återvandringspengar, de ska inte smörjas.

https://www.youtube.com/watch?v=lC0JPFHuxks&bpctr=1534753736

(Notera dock att jag pratar om icke-skötsamma individer (AfS har tre punkter som jag också kan skriva under på vad avser vilka som bör köras ut) jag har inga problem med skötsamma individer oavsett var de kommer ifrån.)

MED är alltså stolta över att vara ett borgerligt parti istället för ett högerparti. Det enda ni kan är att mesa er.
Senast redigerad av Saito 2018-08-20 kl. 10:18.
Citera
2018-08-20, 12:03
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VsomiVafan
Har också följt partiet länge och tror att de har goda chanser i EU valet nästa år. Var även på en pub för ett tag sedan och lyssnade.

Som jag förstått det så är de absolut starkast i Stockholm och när jag träffade någon på stan nyligen så framkom det att i Stockholm verkar stödet så starkt att de kommer komma in i Stockholms stadshus men att riks kan få det svårt.

Min egen strategi är att därför rösta Medborgerlig Samling i Stockholms kommun+län och sen SD eller M på riksplanet. EU valet är lite tidigt, men de jag känner som är MEDare säger att de förmodligen kommer ha en linje som liknar Juni listan och då får dom garanterat min röst även där.

Sen är det ju så att SD har inte uträttat mycket i Stockholm, kan knappt minnas ett enda förslag de lagt faktiskt, så här känns MED som självklart. Inte minst som Moderaterna envisas med förslag som att bygga betongblock över staden av riktigt ful karaktär.

MED i Stockholms stadshus skulle verkligen tumla om politiska bilden.

Om du ska rösta M på riksdagisnivå kan du lika gärna rösta MED. M är en bortkastad röst då de lovat dyrt och heligt att aldrig samarbeta med SD, så en röst på M är en röst på DÖ 2.0.
Citera
2018-08-20, 12:28
Medlem
Citat:
Utifrån de du pratar med kommer MED få 1%? Men sluta skoja nu ni ligger på 0,1% i opinionen.
Vi får se på valdagen.

Citat:
I det här klippet säger MEDs kraftlöse partiledare Ilan Sadé att MED är emot återvandring, han vill däremot smöra för de sämsta och de värsta med stora återvandringspengar. Varför smöra? De ska bara ut - och det ska polis el ev specialutbildade förband av ordningsvakter hantera - de ska inte ha några återvandringspengar, de ska inte smörjas.
Givet att han säger att det kommer finnas viss återvandring så undrar jag om du sett samma intervju. MED vill inte tvångsutvisa en halvmiljon människor det är korrekt.
MED vill utvisa brottslingar, även riva upp PUT under särskilda omständigheter m.m.
Att utbilda specialförband för att tvångsutvisa invånare i Sverige låter lite väl fascistiskt för min smak. Men visst gillar man totalitära polisstater så kan jag förstå att det lockar. Sen måste det ju ordnas flygtransport m.m också och lyckas bibehålla relationerna till de länder som man utvisar till så de inte helt enkelt bryter kontakt och förbjuder flyg.
Citat:
MED är alltså stolta över att vara ett borgerligt parti istället för ett högerparti. Det enda ni kan är att mesa er.
MED är både höger och borgerliga. Vi är dock inte etnonationalister.
Senast redigerad av andreasnrb-MED 2018-08-20 kl. 12:34.
Citera
2018-08-20, 13:26
Avslutad
Citat:
Vi får se på valdagen.

Ni får max 0,2%, och det är mer än ni förtjänar.

Citat:
Givet att han säger att det kommer finnas viss återvandring så undrar jag om du sett samma intervju. MED vill inte tvångsutvisa en halvmiljon människor det är korrekt.
MED vill utvisa brottslingar, även riva upp PUT under särskilda omständigheter m.m.
Att utbilda specialförband för att tvångsutvisa invånare i Sverige låter lite väl fascistiskt för min smak. Men visst gillar man totalitära polisstater så kan jag förstå att det lockar. Sen måste det ju ordnas flygtransport m.m också och lyckas bibehålla relationerna till de länder som man utvisar till så de inte helt enkelt bryter kontakt och förbjuder flyg.

Du har just beskrivit varför ni är irrelevanta. Läget i landet blir allvarligare och allvarligare när landet översvämmas av snart miljoner bidragsmigranter och ni säger att de ska få stanna och att ni ska beskydda dem. Det fanns som sagt en lucka för er under sent nittio- till tidigt tvåtusental nu har tiden sprungit ifrån era kärringfasoner. Rädslan för polisiära insatser är också typisk. Landet brinner upp och ni ryser vid tanken på polisiära insatser.

Citat:
MED är både höger och borgerliga. Vi är dock inte etnonationalister.

Svenskvänlig är inte detsamma som etnonationalist.
Citera
2018-08-23, 17:36
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostere
Om du ska rösta M på riksdagisnivå kan du lika gärna rösta MED. M är en bortkastad röst då de lovat dyrt och heligt att aldrig samarbeta med SD, så en röst på M är en röst på DÖ 2.0.
Om man röstade M i förra valet visade det ju sig bli en aktiv röst på S och MP, och dessutom med förbehållet att det skulle stödjas av V. Det var inte en bortkastad röst, det var en rent kontraproduktiv röst.

Det är inte heller en bortkastad röst att rösta på MED i detta valet. Dels så finns det ju stora fördelar med att hamna på ett par procent även om man inte kommer in i Riksdagen. T ex får man bättre synlighet, valsedlar och liknande. Dessutom så är det ju inte otänkbart med ett extraval i år med tanke på hur den parlamentariska situationen ser ut, och om man uppnår de gränserna i det ordinarie valet har man ju en betydligt större chans i eventuellt extraval.

Och, det ska ju inte försummas, det känns bättre att rösta på någonting man kan stå för än att rösta taktiskt för att hålla borta andra partier.
Citera
2018-08-25, 02:58
Medlem
Mycket bra intervju med Ilan, skärpt snubbe

Lördagsintervju 27 Ilan Sadeé, partiledare för Medborgerlig samling
Citera
2018-08-26, 11:33
Medlem
qxres avatar
Jag har en fundering. I Medborgerlig Samlings idéprogram så vill de fortfarande att Public Service skall fortsätta att drivas. Varför är det så viktigt att vi har Public Service idag?

Citat:
Public Service utför i teorin en mycket viktig samhällstjänst. Idag är Public Service tyvärr väldigt politiserad. Den vinkling i nyhets- och debattprogram som förekommer utarmar det folkliga förtroendet. Medborgerlig Samling avser verka för att SVT och SR återtar en position som nyhetsförmedlare och granskare med största möjliga förtroende hos medborgarna. Framförallt SVT måste återgå till sina kärnuppgifter: nyheter, folkbildning och samhällsdebatt.
Citera
2018-08-26, 11:55
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Mycket bra intervju med Ilan, skärpt snubbe

Lördagsintervju 27 Ilan Sadeé, partiledare för Medborgerlig samling

Håller jag inte med om. Hur kunde han missa att islam är religion och politik i samma paket? Islam vill se en total lydnad under Allah, även i samhällsstrukturen.

Sadeé svävade ut i att mångkulturella enklaver ska finnas i Sverige, och jämförde med Schweiz. Vilken usel jämförelse! Alldeles för luddiga formuleringar vad han egentligen menade. Ska landet splittras ännu mer?

Jag har funderat på att rösta Medborgerlig samling, kommer inte att ske efter att ha sett denna intervju. Stort tack till Swebb-tv för att ni sände detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in