Citat:
Ursprungligen postat av
Saito
Jag är libertarian och vill ha väldigt lite stat. Jag tittade lite kort på MED men med 0,1% i opinionen hur tänker du? SD handlar om att försöka vända utvecklingen att bidragsmigranter från kaosländer ska tillåtas komma hit hundratusentals och åter hundratusentals och parasitera upp det vi byggt här utan att bidra med någonting själva utöver bilbränder och all möjlig annan kaos. Jag har tidigare sagt att AfS är för radikala men jag kanske röstar på dem för att verkligen protestera och initiera början till en återvandring för kaoset.
Utifrån de jag pratar med så kommer MED få över 1% i valet. Vi har inte haft någon aktiv kampanj om att få in en massa folk i opinionspaneler. Mig veterligen är det bara Sentio som särredovisar och där pendlar det mellan 0.1 och 0.7. Dock är stödet i praktiken större.
Men visst vill man sända en protest så kan man ju alltid rösta på AfS. Själv tycker jag de är motsägelsefulla och bitvis sossiga. Sockerskatt och fri tandvård samtidigt som man vill sänka skatter osv ger inte ett trovärdigt intryck. Ska man bara protestera och inte bryr sig om vilken politik som kommer drivas så är det väl lika bra att rösta SD.
I grunden tycker jag dock man ska rösta på det parti som bäst stämmer in på det samhälle osv man vill se. Det är också bra att rösta på småpartier givet att vid 1% får man valsedlarna utlagda och vid 2,5% får partiet partistöd. Givet de stora vinsterna så anser iaf inte jag det är bortkastat att rösta på ett litet parti.
Citat:
MED är uttryckligen motståndare till återvandring.
Vet inte var du fått att MED uttryckligen är motståndare till återvandring. MED ser dock att det ska ske på frivillig basis. Uppfyller man vissa villkor kan man få ett återvändarbidrag. Kraven höjs ocksp rejält när det kommer till att få PUT och medborgarskap och kraven på egen försörjning höjs också i det integrationspolitiska programmet. MED vill också ha ett asylstopp som sträcker sig rätt långt in i framtiden. Med tanke på att det står
Citat:
Efter många års omfattande asylmottagning bör Sverige – till dess att vi kommit
till rätta med de strukturella problemen runt integrationen – införa asylstopp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saito
MED är egentligen bara ett femte borgerligt parti. Ett mesparti som du använder som rökridå utåt om du har det behovet och är smart. Men rösta för guds skull inte på Medlöparnas samling i riksdagsvalet.
Att MED är ett borgerligt parti bör inte vara en överraskning då det sägs ju i olika intervjuer och texter. Att partiet lockar till sig borgerliga väljare bör också vara talande. Det tidigare namnet Borgerlig Framtid bör ju också ge en ledtråd.