Citat:
Afs har ungefär lika många följare på fb som sd hade när de slog igenom, och mer än flera riksdagspartier idag. Redan för ett par månader sedan så var det de näst största partiet i interaktioner. Mainstream media är idag mindre relevant än 2010. Många har slutat titta på tv, och många tidningar är bakom paywall.
Följare är missvisande då det likaväl kan vara det lokala moppegänget eller köpta väljare. Jag följer dessutom moderaterna men kommer inte rösta på dem.
Utan MSM når man endast SD-följare (nyhetern idag etc) men det kan förvisso räcka för 250.000 röster men jag tror inte det - detta val.
Citat:
Det många glömmer är att merparten av väljarna faktiskt inte behöver veta vilka de är för att de ska komma in, alla vet väl att AfS väljare är SD:are som är besvikna på liberaliseringen av SD. Därav lär du inte höra folk på stan prata om AfS som om det vore vilket samtalsämne som helst. Stigman för AfS är bra mycket högre än SD.
Dessutom så har det visats i och med Trump etc att sociala medier betyder oerhört mycket när det gäller val i modern tid, kan man nå ut i sociala medier så kan mycket väl gårdagens mätningsinstitut missa detta parti.
Dessutom så har det visats i och med Trump etc att sociala medier betyder oerhört mycket när det gäller val i modern tid, kan man nå ut i sociala medier så kan mycket väl gårdagens mätningsinstitut missa detta parti.
Svårt att tro att de skulle missa ett helt nytt riksdagsparti faktiskt. Varför skulle inte gamla SD-väljare uppge afs/övrigt?
Citat:
Ökning på 100% i tal ca 125.000 människor. Tror AFs borde vara nöjda med 2%
Har partiledningen satt något mål för 2018?
Citat:
Jag tycker ni afs:are sätter alldeles för stor tilltro till dessa 40.000 facebookare.
Citat:
Att det kunde och kan skilja uppemot 10 procentenheter vad gäller SDs stöd beroende på vilket opinionsinstitut man tittar på, säger liksom allt. Tänk dig då småpartierna. Och få har sagt av vad jag vet att AfS kommer att bli större än KD (även om många hoppas på ett riksdagsinträde). Jag försöker ha en någorlunda nykter bild (även om även jag är öppen AfS-entusiast), och jag menar att de kommer att få minst 2,5 procent i valet, men hoppas givetvis på mer, och allra helst ett riksdagsinträde. Men skulle de få 2 procent skulle jag inte hänga läpp för det, då det är halvvägs in i riksdagen.
Ändå skillnad på att missa ett etablerat partis storlek och missa att ett helt nytt parti kommer in i riksdagen. Håller dock med att det är löjliga skillnader mellan olika mätbolag.
Citat:
AfS handlande här på FB är en karbonkopia av vad som hände med SvP. Här talades det om att det var bara att knalla in i riksdagen. Efter valet var det 3200 personer, kanske alla här från FB. Det kommer att upprepa sig. Kreti o Pleti har ingen aning om vad de är för parti.
Här är kontentan i hela min tes att det inte är tal om riksdagen för afs. Absolut att de kan ta gamla SD-röstare men inte 250.000 pers. De är för extrema för de som precis gått från 7-klövern till SD.