Resultat: Hur många % får AFS i valet 2018?
Under 1%
30,53%
87 röster
1.0% till 1.9%
22,81%
65 röster
2.0% till 2.9%
11,58%
33 röster
3.0% till 3.9%
4,56%
13 röster
Över 4% välkommen till riksdagen
30,53%
87 röster
2018-08-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Idag får MED, AFs och FI tillsammans ett par ynka % under kategorin ”övrigt”. Att AFS skulle vara större än KD i ”hemlighet” låter för overkligt för mig.

Att det kunde och kan skilja uppemot 10 procentenheter vad gäller SDs stöd beroende på vilket opinionsinstitut man tittar på, säger liksom allt. Tänk dig då småpartierna. Och få har sagt av vad jag vet att AfS kommer att bli större än KD (även om många hoppas på ett riksdagsinträde). Jag försöker ha en någorlunda nykter bild (även om även jag är öppen AfS-entusiast), och jag menar att de kommer att få minst 2,5 procent i valet, men hoppas givetvis på mer, och allra helst ett riksdagsinträde. Men skulle de få 2 procent skulle jag inte hänga läpp för det, då det är halvvägs in i riksdagen.
Citera
2018-08-19, 14:26
Medlem
Citat:
Är man på Flashback får man intrycket att AFS redan ligger på 4-5% medan merparten av röstboskapen aldrig har hört talas om dem.

Jag tror att de politiskt intresserade på Flasback tenderar att gå i samma fälla som miljöpartisterna gjorde 2014; de umgås, både online och offline, bara med likasinnade och får därmed en skev bild över partiets storlek. Är det månne AFS-sympatierna som man ser gråtande 2018 likt de berömda bilderna från valvakorna 2010/2014?

Afs skulle, i Flashbackarnas ögon vara lika stora som KD och MP idag. Handen på hjärtat, talas det om AFS på era arbetsplatser? I kön på ICA? På farmor Agdas 80-årsdag?

För att få 4% behöver AFS få ca 250.000 röster. Det är mer än Uppsala och Västerås tillsammans. Tycker ni initierade inte själva att det låter en smula orimligt? Om AFS ens får hälften har de gjort ett kanonval men att ens tro man når riksdagen så kort inpå ett val utan stt synas? Skillnaden mellan en annan raket - ny demokrati - var att de syntes överallt hela tiden. De gjorde intrvjuer i både tidningar och tv, under en tid där folk såg linje-tv och läste papperstidningar. Hur ska någon som inte har Facebook eller läser Flashback få upp ögonen för detta parti? Jag som ändå hänger här och följer politiken har endast sett dem ”externt” vid ett enda tillfälle och det var när de protesterade mot moskeen i Växjö, annars är de ju osynliga.

Så, varför tror ni att er farmor ska rösta in AFS till riksdagen? Hennes röst kommer nämligen att krävas.
afs är nåt som sossarna köpt, och att de startade det just nu innan valet andast för att sno röster från SD
Citera
2018-08-19, 14:38
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Önsketänkande? De övriga har liksom vad är det 3%? Det innefattar liksom Fi, AFS, Medborglig samling och Kalle Anka partiet. Finns ingen chans att någon av dessa kommer få ensamt 4%. Så den drömmen är liksom bara att ge upp. En röst på AFS är en röst på 4 år mer elände.
Precis som en röst på SD då.

SD har ju faktiskt erfarenhet av att inte göra någonting. Är det någonting man kan säga med all säkerhet så är det att SD inte kommer att stoppa invandringen, enligt hur de agerat (inte alls) hittills samt vad de själva nu sagt.

Ska man rösta på SD kan man lila gärna rösta på M.
Citera
2018-08-19, 14:39
Medlem
Citat:
Är man på Flashback får man intrycket att AFS redan ligger på 4-5% medan merparten av röstboskapen aldrig har hört talas om dem.

Jag tror att de politiskt intresserade på Flasback tenderar att gå i samma fälla som miljöpartisterna gjorde 2014; de umgås, både online och offline, bara med likasinnade och får därmed en skev bild över partiets storlek. Är det månne AFS-sympatierna som man ser gråtande 2018 likt de berömda bilderna från valvakorna 2010/2014?

Afs skulle, i Flashbackarnas ögon vara lika stora som KD och MP idag. Handen på hjärtat, talas det om AFS på era arbetsplatser? I kön på ICA? På farmor Agdas 80-årsdag?

För att få 4% behöver AFS få ca 250.000 röster. Det är mer än Uppsala och Västerås tillsammans. Tycker ni initierade inte själva att det låter en smula orimligt? Om AFS ens får hälften har de gjort ett kanonval men att ens tro man når riksdagen så kort inpå ett val utan stt synas? Skillnaden mellan en annan raket - ny demokrati - var att de syntes överallt hela tiden. De gjorde intrvjuer i både tidningar och tv, under en tid där folk såg linje-tv och läste papperstidningar. Hur ska någon som inte har Facebook eller läser Flashback få upp ögonen för detta parti? Jag som ändå hänger här och följer politiken har endast sett dem ”externt” vid ett enda tillfälle och det var när de protesterade mot moskeen i Växjö, annars är de ju osynliga.

Så, varför tror ni att er farmor ska rösta in AFS till riksdagen? Hennes röst kommer nämligen att krävas.

Ifrågasatte samma sak igår hos en AfS-anhängare, tydligen så tror dom själva på 4%, närmast tvärsäkra, vilket är helt verklighetsfrånvänt. Nästan som vänstern här på flashback..
Citera
2018-08-19, 14:43
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 602
afs är nåt som sossarna köpt, och att de startade det just nu innan valet andast för att sno röster från SD
Det är 18-års gräns på Fb.

På vilket sätt tycker du att SD ens är ett alternativ? Vad tror du att SD kommer åstadkomma?

Jag förstår inte att folk är så dåligt insatta i det politiska systemet. SD kan inte åstadkomma någonting mer efter detta val än efter förra baserat enbart på att de kanske får 5-10 % mer röster. SDs position förblir densamma, de måste förhålla sig till M och S.

Dessa icke-idealister som röstar på skitpartier är verkligen får utan självrespekt.
Citera
2018-08-19, 14:57
Medlem
loxas avatar
Det kan mycket väl handla om en Rysk kampanj för att påverka det svenska valet.
AfS har kommit från ingenstans och många av deras politiker är väldigt Kremlvänliga.
Förhoppningsvis har alla AfS politiker redan sina telefoner och internetuppkopplingar avlyssnade.

Sedan har såklart Flashback ett visst ansvar att kolla upp huruvida detta AfS stöd på Flashback är organiskt eller inte.
Citera
2018-08-19, 14:57
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falktass68
Vill inte såra dig, men oddsen att de kommer in är 1,21. Oddsen för de inte kommer in är 5,0.

Skulle de vara nära 4% skulle spelbolagen aldrig ge 5 gånger pengarna.

För ha något att jämföra med.

Kristdemokraterna är ett etablerat parti sedan länge. De har oddsen 1,85 åt båda hållen. Alltså en 50/50 chans att de stannar kvar. Så förstår du kanske hur stor chans ett odds på 5,0 är.
Med såna odds så tror spelbolagen att dom kommer in. 1.21 är ett väldigt lågt odds, jag fick 5 gånger pengarna när jag spelade på att Trump skulle vinna.
Citera
2018-08-19, 15:02
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Det kan mycket väl handla om en Rysk kampanj för att påverka det svenska valet.
AfS har kommit från ingenstans och många av deras politiker är väldigt Kremlvänliga.
Förhoppningsvis har alla AfS politiker redan sina telefoner och internetuppkopplingar avlyssnade.

Sedan har såklart Flashback ett visst ansvar att kolla upp huruvida detta AfS stöd på Flashback är organiskt eller inte.

Sitter du med foliehatten på också eller?
Citera
2018-08-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Om man räknar Sentios 1,7% som ett tecken på att AfS "syns på radarn", vilket är högst rimligt, så är det då Sentio och YouGov där AfS synts. Dessa två mätföretag brukar ofta hyllas av sverigedemokrater här på Flashback i olika trådar. Angående YouGovs mätningar av AfS så citerar jag mig själv från samlingstråden om AfS:

Ett annat tydligt tecken på att AfS inte kan avfärdas som överskattade är att de faktiskt har över 40 000 gilla på Facebook. Det skojar man inte bort hur som helst.

Trams, Piratpartiet har över 70 000 likes och och FI har nästan 100 000 mer likes på FB än AfS. Dessutom är likes på FB och sociala medier ett dåligt måttstock, FI hade fake-följare, Jimmie Åkesson hade 20 000 fake-följare på Twitter och så vidare. Kollar man däremot på antal som gillar och kommenterar deras inlägg är antalet obefintligt.
Citera
2018-08-19, 15:12
Medlem
Flottsteks avatar
AFS är uppskattade på flashback för att ett sinnessjukt Sverige behöver sin medicin
Citera
2018-08-19, 15:14
Medlem
AfS är på torgmöte i Umeå nu, drygt 30-40 personer som är där och tittar.
Citera
2018-08-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Trams, Piratpartiet har över 70 000 likes och och FI har nästan 100 000 mer likes på FB än AfS. Dessutom är likes på FB och sociala medier ett dåligt måttstock, FI hade fake-följare, Jimmie Åkesson hade 20 000 fake-följare på Twitter och så vidare. Kollar man däremot på antal som gillar och kommenterar deras inlägg är antalet obefintligt.

Jag vet inte när/hur PP fick sina gilla, men i Europaparlamentsvalet 2009 fick PP 7,1%. Det är väl ganska oomtvistat att stor del av FIs gilla är köpta så FI får lämnas utanför den här analysen.

Gällande så kallade Facebook-interaktioner är det endast SD som är större än Alternativ för Sverige. AfS är större än alla andra partier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in