2018-08-19, 13:10
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Utan att ta någon miljöpartist i försvar. Hon eller Lövin har väl inget som helst att göra med vad deras män kör för bilar. Man måste inte hoppa på allt. Slappna av lite.

Jo det är EXAKT sånt här som ingår när man är tillsammans med en offentlig person.

Hon är folkvald och ska inge ett förtroende.

Vad säger detta om hennes miljötänk om hennes karl drar runt i en gammal Volvo?

Högsta MP politikern i min stad har kört en gammal diesel land rover sedan åtminstone 15 år. Hyckleri även det.
Citera
2018-08-19, 13:16
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Jo det är EXAKT sånt här som ingår när man är tillsammans med en offentlig person.

Hon är folkvald och ska inge ett förtroende.

Vad säger detta om hennes miljötänk om hennes karl drar runt i en gammal Volvo?

Högsta MP politikern i min stad har kört en gammal diesel land rover sedan åtminstone 15 år. Hyckleri även det.

Så är det kanske. Men måste man utgå ifrån att alla politikers makar går i ledband och delar deras värderingar? I mitt hushåll skulle det gå sådär.
Citera
2018-08-19, 13:17
Bannlyst
Vore onekligen coolare om miljöpartister bodde i fågelholkar och svingade sig i lianer stickade av människohår. Tomta sig danska sig.

Då kanske Sverige mobbarna (annorlunda är konstigt undvik) inte skulle rösta, undvika, säga att d va galna.

Skulle gärna rösta på dom.

Tänk om dom gick ihop med sd tjatade om närodlat och svensk natur.

Vem bryr sig inte om miljön liksom.

Har bott i 1700 tals torp och byggt hönsgård i södra Småland. Den svenska skogen är full av mystik och liv. De gamla sagorna och traditionerna är det som förenar folket med den Svenska natursjälen.

Stått med lykta bland hönsen strax innan jul såg hur de gjorde en boll av sig själva (en boll de sakta bytte plats med varandra i för att hålla värmen) i uthuset när det var -32.

Gjutjärn eller Teflon?

Kaffekopp i Gustavsberg benporslin eller aluminium lattemugg med lock?

Slev i valnötsträ eller plastslev?

Kristallglas eller duralex?

Ullsockor eller plastsockor?

Social Byidiot eller skitnödig tvångstrevlig?

Psykofarmaka eller gå ner i varv/lyssna på kroppen/lyssna på människor/ta promenader/plana ut/landa/komma till sig själv/göra val/gå vägen.

Gediget är ju miljövänligt och mycket vackrare/fullt av andakt.

Det är kontroversiellt att ifrågasätta folks behov i ett land där alla armerar sig med lust och lättja för att kompensera/trösta sig i det sociala klimatet. Till och med njuter av att avgränsa sig/gömma sig. Allt med avkall på socialt neutrala mötesplatser.

Sen hetsen med all invandring.

Ja tack till ett mer Sverigevänligt typ av miljöparti.
Senast redigerad av snuttis 2018-08-19 kl. 13:31.
Citera
2018-08-19, 13:23
Medlem
Citat:
Utan att ta någon miljöpartist i försvar. Hon eller Lövin har väl inget som helst att göra med vad deras män kör för bilar. Man måste inte hoppa på allt. Slappna av lite.

Du tar miljöpartister i försvar, så det var en märklig start på inlägget.

Det är väl klart de har inflytande att påverka hur familjen lever klimatsmart. De är väl inga förtryckta kossor hoppas jag?

Tror snarare det beror på ren lathet och dumhet.
Citera
2018-08-19, 13:29
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falktass68
Du tar miljöpartister i försvar, så det var en märklig start på inlägget.

Det är väl klart de har inflytande att påverka hur familjen lever klimatsmart. De är väl inga förtryckta kossor hoppas jag?

Tror snarare det beror på ren lathet och dumhet.

Jag tar den fria individen i försvar och uttrycker hur less jag är på alla drev. Det gäller alla partier. F ö är mp det sista jag skulle rösta på.
Citera
2018-08-19, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lite tragikomiskt att tänka på att effekten av allt detta är att hennes stackars man (som om han inte hade det svårt nog redan) nu helt ensam får sköta all shopping i familjen.

Man får hoppas han har lite humor & köper en lådcykel till tanten i julklapp.

Nej det gör han inte. Han vet att han är en cuck och att det blir han som får trampa.
Citera
2018-08-19, 14:10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Hatar man miljöpartister så hugger man!
Låt kärringen cykla lådcykel upp till norrland i januari och leva som hon lär!
Citera
2018-08-19, 14:17
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Tror du inte bilen används när de storhandlar då? Eller tror du Lövin handlar "sina" varor med lådcykel och mannen handlar med bilen?
Citera
2018-08-19, 14:26
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Tror du inte bilen används när de storhandlar då? Eller tror du Lövin handlar "sina" varor med lådcykel och mannen handlar med bilen?
Lövin äter a la carte. Hon handlar inte.
Citera
2018-08-19, 14:28
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hatar man miljöpartister så hugger man!
Låt kärringen cykla lådcykel upp till norrland i januari och leva som hon lär!
Innerst inne håller jag med dig. Det är bara den detaljen att det blivit så jävla otrevligt.
Citera
2018-08-19, 14:31
Medlem
Starta din resa till affären i god tid. När du ska storhandla. Handla 1 ggr i veckan. Man får motion och massor med frisk luft på köpet. Handla på dagen då är det mindre folk ute. Om man inte orkar var inte rädd för att be en bekant eller granne om hjälp. Din belöning blir dessutom mindre avgaser.
Citera
2018-08-19, 14:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Lövin äter a la carte. Hon handlar inte.
Hon lever med en man som har bil och handlar.
Kom igen när hon lever själv, gärna när hon hämtar och lämnar tre-fyra telningar på dagis.
Gärna när det snöar drivis och Noas regn är i gång.

Jävla överbetalda politiker som skall sätta upp regler för andra som lever under helt andra villkor!
Miljöpartister kan dra åt hellvete och äta gräs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in