Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-18, 07:49
  #1
Medlem
Miljöpartiets Karin Svensson Smith och Emma Berginger vill att kommuner får rätt att ta ut skatt för att du parkerar vid köpcenter utanför stadskärnorna.

Partiet föreslår att folk använder lådcykel i stället för bil när de storhandlar.

– Det kan vara en så kallad Christiania-cykel.

https://www.expressen.se/dinapengar/...ndlar-med-bil/

Nu kan Samhällsnytt rapportera om att Karin och hennes man har en 25 år gammal Volvo.

När Samhällsnytt ringer upp Karin Svensson Smith vill hon inte svara på några frågor om familjens Volvo 945, årsmodell -94.

– Jag har inget körkort. Om du vill veta nåt om bilen kan du få prata med min man.

När Henrik Smith kommer till telefonen vill han inledningsvis inte heller svara på Samhällsnytts frågor

– Jag är en alldeles vanlig icke-offentlig privatperson. Vad har min bil med media att göra?

Anledningen att jag frågar är att din fru har skrivit en debattartikel där hon förespråkar att man ska använda lådcyklar för att ta sig att storhandla. Använder ni Volvon när ni storhandlar?

– Ärligt talat kan jag inte förstå vad min Volvo som jag har som privatperson har med pressen att göra. Jag tycker det är extremt irriterande att min privatbil hängs ut i pressen. Jag kör bilen, min hustru har inget körkort. Jag förstår inte pressetiskt vad min bil har med offentligheten att göra.

Det har ju betydelse såtillvida att din fru som sagt har skrivit en debattartikel om att man inte ska använda bilen när man exempelvis storhandlar och då finns det ju ett allmänintresse i att veta hur ni i er familj sköter storhandlingen själva, i synnerhet som ni har en bil som är 25 år gammal och knappast uppfyller moderna miljökrav.

– Den uppfyller betydligt högre miljökrav än de flesta moderna bilar.

Hur menar du då?

– Ja det kan vi ha en längre debatt om vid ett annat tillfälle. Det mesta som gäller hur bilar miljöklassas ställer jag inte upp på.

https://samnytt.se/kraver-att-andra-...mmal-miljobov/

Ännu en miljöpartist ertappas alltså med en miljöovänlig bil. (det saknades dessutom katalysator på fler 945 som såldes)

Tycker ni det är rätt att de är oförstående till att folk reagerar?

Det där med skylla på sin man och han säger att han även kör frun med bilen, är det okej?

Är de inte det minsta rädda för bli granskade?

Hur tänker dom? Det ena dumma förslaget efter det andra. Samtidigt kör de själva runt som miljöbovar.

Vilka miljöpartister har nu blivit ertappade att inte leva som de lär?

Yvonne Ruwaida
(taxiresor)

Åsa Romson
(giftig färg på båten, diesel uppvärmning)

Gustav Fridolin
(Flyger hellre)

Isabella Lövin
(bensinslukande pickup)

Karin Svensson Smith
(25 år gammal volvo utan katalystor)

Några fler?
__________________
Senast redigerad av Falktass68 2018-08-18 kl. 08:17.
Citera
2018-08-18, 08:03
  #2
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falktass68
Miljöpartiets Karin Svensson Smith och Emma Berginger vill att kommuner får rätt att ta ut skatt för att du parkerar vid köpcenter utanför stadskärnorna.

Partiet föreslår att folk använder lådcykel i stället för bil när de storhandlar.

– Det kan vara en så kallad Christiania-cykel.

https://www.expressen.se/dinapengar/...ndlar-med-bil/

Nu kan Samhällsnytt rapportera om att Karin och hennes man har en 25 år gammal Volvo.

När Samhällsnytt ringer upp Karin Svensson Smith vill hon inte svara på några frågor om familjens Volvo 945, årsmodell -94.

– Jag har inget körkort. Om du vill veta nåt om bilen kan du få prata med min man.

När Henrik Smith kommer till telefonen vill han inledningsvis inte heller svara på Samhällsnytts frågor

– Jag är en alldeles vanlig icke-offentlig privatperson. Vad har min bil med media att göra?

Anledningen att jag frågar är att din fru har skrivit en debattartikel där hon förespråkar att man ska använda lådcyklar för att ta sig att storhandla. Använder ni Volvon när ni storhandlar?

– Ärligt talat kan jag inte förstå vad min Volvo som jag har som privatperson har med pressen att göra. Jag tycker det är extremt irriterande att min privatbil hängs ut i pressen. Jag kör bilen, min hustru har inget körkort. Jag förstår inte pressetiskt vad min bil har med offentligheten att göra.

Det har ju betydelse såtillvida att din fru som sagt har skrivit en debattartikel om att man inte ska använda bilen när man exempelvis storhandlar och då finns det ju ett allmänintresse i att veta hur ni i er familj sköter storhandlingen själva, i synnerhet som ni har en bil som är 25 år gammal och knappast uppfyller moderna miljökrav.

– Den uppfyller betydligt högre miljökrav än de flesta moderna bilar.

Hur menar du då?

– Ja det kan vi ha en längre debatt om vid ett annat tillfälle. Det mesta som gäller hur bilar miljöklassas ställer jag inte upp på.

https://samnytt.se/kraver-att-andra-...mmal-miljobov/

Ännu en miljöpartist ertappas alltså med en miljöovänlig bil. (det saknades dessutom katalysator på fler 945 som såldes)

Tycker ni det är rätt att de är oförstående till att folk reagerar?

Är de inte det minsta rädda för bli granskade?

Hur tänker dom? Det ena dumma förslaget efter det andra. Samtidigt kör de själva runt som miljöbovar.
Klassiskt exempel på miljöpartister.
Kommer ni ihåg Yvonne Ruwaida, miljöpartiets ekonomiska språkrör från 90- och 00-talet, som förespråkade cykelbanor i hela stan, samtidigt som hon åkte taxi för över en kvarts miljon kronor på regeringskortet?

Do as I say, don't do as I do.
Citera
2018-08-18, 08:05
  #3
Medlem
UndeadNinjas avatar
Miljöpartiet precis som vänsterpartiet gör alltid utspel som går helt emot hur dom själva lever och vad dom själva gör. Inget nytt under solen.

Åsa Romson som var språkrör för mp tidigare och vise statsminister har varit med och skapat lagar och regler inom miljön tex vad gäller giftiga färger och avfall angående båtar medan hon själv helt godtyckligt bryter mot dessa lagar med sin egen båt.

Precis som Jonas Sjöstedt förespråkar sin vänsterpolitik vad gäller exempelvis skolor och annat där han själv lever och agerar tvärtom mot vad han predikar för andra. Hans barn i privatskola men alla andras barn skall gå kommunala skolor osv.

Så, du kan kolla hela Miljöpartiets partiprogram i princip och jämföra med hur deras ledning och medlemmar, hur mp-politiker själva lever och agerar helt tvärtom mot politiken dom förespråkar.
Citera
2018-08-18, 08:29
  #4
Medlem
Skojtens avatar
Inte för att försvara Miljöpartiet men alla bilar tillverkade från 1989 och framåt har katalysator, så deras Volvo 940 från 1994 har garanterat en sådan. Vidare skulle jag säga att ur miljösynpunkt är det nog bättre att köra sin bil tills den går sönder istället för att leasa en ny bil vartannat eller vart tredje år som många gör idag. Det går åt mycket råmaterial vid tillverkning av bilar.
Citera
2018-08-18, 08:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falktass68
*snipp*

Vilka miljöpartister har nu blivit ertappade att inte leva som de lär?

Yvonne Ruwaida
(taxiresor)

Åsa Romson
(giftig färg på båten, diesel uppvärmning)

Gustav Fridolin
(Flyger hellre)

Isabella Lövin
(bensinslukande pickup)

Karin Svensson Smith
(25 år gammal volvo utan katalystor)

Några fler?
Jonas Erikssons bilar påverkar inte miljön om han så hade haft 100 bilar: https://www.expressen.se/nyheter/mp-...rliga-bilarna/
Citat:
– Jag skulle kunna ha 100 bilar, det har ingenting med miljöpåverkan att göra, säger Jonas Eriksson, MP:s gruppledare i riksdagen, som själv äger en dieseldriven husbil och två personbilar.
Citera
2018-08-18, 08:43
  #6
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
I princip alla GAL politiker lever inte som de lär, speciellt när det gäller multikulti och miljöfrågorna.
Skulle vara kul att se en sammanställning hur många av landets kommun, landstings och riksdagspolitiker inom GAL som inte bor i etniskt vita villaområden och bostadsrättsföreningar, inte har för stort boende, kör liten miljöbil/cyklar och som inte flyger när de reser på semester.

Kan se bilden framför mig när det är dags att handla på köpcentret. Svenssons och pensionärer med lägre inkomster kommer trampades på sina lådcyklar samtidigt som familjerna Smith och berginger kommer fräsandes med sina miljö SUVar för att handla mjölken som de glömde beställa på nätet från MatHem ,😁😂.
__________________
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2018-08-18 kl. 09:01.
Citera
2018-08-18, 08:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falktass68
Miljöpartiets Karin Svensson Smith och Emma Berginger vill att kommuner får rätt att ta ut skatt för att du parkerar vid köpcenter utanför stadskärnorna.

Partiet föreslår att folk använder lådcykel i stället för bil när de storhandlar.

– Det kan vara en så kallad Christiania-cykel.

https://www.expressen.se/dinapengar/...ndlar-med-bil/

Nu kan Samhällsnytt rapportera om att Karin och hennes man har en 25 år gammal Volvo.

När Samhällsnytt ringer upp Karin Svensson Smith vill hon inte svara på några frågor om familjens Volvo 945, årsmodell -94.

– Jag har inget körkort. Om du vill veta nåt om bilen kan du få prata med min man.

När Henrik Smith kommer till telefonen vill han inledningsvis inte heller svara på Samhällsnytts frågor

– Jag är en alldeles vanlig icke-offentlig privatperson. Vad har min bil med media att göra?

Anledningen att jag frågar är att din fru har skrivit en debattartikel där hon förespråkar att man ska använda lådcyklar för att ta sig att storhandla. Använder ni Volvon när ni storhandlar?

– Ärligt talat kan jag inte förstå vad min Volvo som jag har som privatperson har med pressen att göra. Jag tycker det är extremt irriterande att min privatbil hängs ut i pressen. Jag kör bilen, min hustru har inget körkort. Jag förstår inte pressetiskt vad min bil har med offentligheten att göra.

Det har ju betydelse såtillvida att din fru som sagt har skrivit en debattartikel om att man inte ska använda bilen när man exempelvis storhandlar och då finns det ju ett allmänintresse i att veta hur ni i er familj sköter storhandlingen själva, i synnerhet som ni har en bil som är 25 år gammal och knappast uppfyller moderna miljökrav.

– Den uppfyller betydligt högre miljökrav än de flesta moderna bilar.

Hur menar du då?

– Ja det kan vi ha en längre debatt om vid ett annat tillfälle. Det mesta som gäller hur bilar miljöklassas ställer jag inte upp på.

https://samnytt.se/kraver-att-andra-...mmal-miljobov/

Ännu en miljöpartist ertappas alltså med en miljöovänlig bil. (det saknades dessutom katalysator på fler 945 som såldes)

Tycker ni det är rätt att de är oförstående till att folk reagerar?

Det där med skylla på sin man och han säger att han även kör frun med bilen, är det okej?

Är de inte det minsta rädda för bli granskade?

Hur tänker dom? Det ena dumma förslaget efter det andra. Samtidigt kör de själva runt som miljöbovar.

Vilka miljöpartister har nu blivit ertappade att inte leva som de lär?

Yvonne Ruwaida
(taxiresor)

Åsa Romson
(giftig färg på båten, diesel uppvärmning)

Gustav Fridolin
(Flyger hellre)

Isabella Lövin
(bensinslukande pickup)

Karin Svensson Smith
(25 år gammal volvo utan katalystor)

Några fler?
Där har du ett givet exempel på att många politiker helt enkelt är karriärister.
Man skiter i vilket så länge ens karriär ser bra ut, pengarna rullar in, alla förmåner och makt positioner som tillfredsställer ens ego.

Flyktingförespråkare som inte tar emot flyktingar i sitt hem, ger inte bort så pass mycket pengar av sin lön att det påverkar deras leverne.
Tjänar säg 70 000 i månaden och har i sänsynta fall någon unge de skickar 100 kr i månaden till rent symboliskt för att sedan säga att de är humanister medans de skickar sina egna ungar till dyra privata skolor och bor långt bort från alla problem områden.


Vi saknar politiker som både är idealister och realister.
Hade vi tvingat Löven att bo i säg Tensta så hade även Löven fått mycket gjort på kort tid..



Så nej det är fan inte okej att proklamera hur andra ska leva om själv inte är någon förebild, speciellt inte om man faktiskt har betydligt bättre förutsättningar än gemene man.
Citera
2018-08-18, 08:52
  #8
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojten
Inte för att försvara Miljöpartiet men alla bilar tillverkade från 1989 och framåt har katalysator, så deras Volvo 940 från 1994 har garanterat en sådan. Vidare skulle jag säga att ur miljösynpunkt är det nog bättre att köra sin bil tills den går sönder istället för att leasa en ny bil vartannat eller vart tredje år som många gör idag. Det går åt mycket råmaterial vid tillverkning av bilar.

MP vill ju förbjuda alla bilar som inte är Euro-6, katalysator.. Nej, grispiss är vad som gäller! Släpp sargen nu..
Citera
2018-08-18, 09:01
  #9
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falktass68
Vilka miljöpartister har nu blivit ertappade att inte leva som de lär?

Yvonne Ruwaida
(taxiresor)

Åsa Romson
(giftig färg på båten, diesel uppvärmning)

Gustav Fridolin
(Flyger hellre)

Isabella Lövin
(bensinslukande pickup)

Karin Svensson Smith
(25 år gammal volvo utan katalystor)

Några fler?

Glöm för guds skull inte Grön ungdoms språkrör Hanna Lidström, som hela tiden flygpendlar för att träffa sin kille i England, samt även varje år flyger runt om i världen till lyxsemesterorter. Hon menar att det inte räknas, eftersom hon tvingas till det som slav under patriarkatet.

Jag bjuder på en länk om det:
https://samnytt.se/hanna-lidstrom-de...tan-politiken/

Hon var även förnärmad över att få frågor om det under Almedalsveckan i år.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-08-18 kl. 09:04.
Citera
2018-08-18, 09:04
  #10
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Glöm för guds skull inte Grön ungdoms språkrör Hanna Lidström, som hela tiden flygpendlar för att träffa sin kille i London, samt även varje år flyger runt om i världen till lyxsemesterorter. Hon menar att det inte räknas, eftersom hon tvingas till det som slav under patriarkatet.
Ja, herregud.
För att citera Bert Karlsson, svenska folket är inte dumma, de är dummare.
Snacka om att majoriteten i Sverige är ägda av GAL politikerna, GAL journalisterna och alla kaozblattar "mellan jobb" där ute.
__________________
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2018-08-18 kl. 09:21.
Citera
2018-08-18, 09:05
  #11
Medlem
Dan88s avatar
Miljöpartiet och Socialdemokraterna vill stänga Bromma flygplats. Trots det så har Gustav Fridolin låtit regeringplanet mellanlanda mellan Arlanda och Bromma för att hämta upp honom: https://www.expressen.se/nyheter/flo...mta-ministrar/

Väldigt bra för miljön och klimatet.
Citera
2018-08-18, 09:09
  #12
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Jonas Erikssons bilar påverkar inte miljön om han så hade haft 100 bilar: https://www.expressen.se/nyheter/mp-...rliga-bilarna/

Ah, jag hade glömt Erikssons påstående om att det inte har någon miljöpåverkan om man bygger 100 bilar. Han ligger dock i lä jämfört med Hanna Lidström när det gäller att förpesta världen, samt även hans ursäkter är mindre fantasirika än Lidströms. Hanna Lidström har uppenbarligen miljöpartistisk språkrörskvalitet. Går hon bara med i Muslimska brödraskapet och blir även islamist, så tror jag att vi kommer ha en slags supermiljöpartist i henne. Som en slags ny utvecklingsstadie, där sådana som Mehmet Kaplan och Fridolin ser i jämförelse ut som primitiva föregångare till henne.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-08-18 kl. 09:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback