Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-22, 11:54
  #61
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så svart och vitt är det inte med alvedon.

Men ändrar inte att morfin är naturligt, så såga en hel gren av mediciner funkar inte.
Om man nu inte hanterar allt i svart och vitt, vilket jag hoppas inte du gör.

Att KROPPEN omvandlar en del av syntetiska opioder till morfin gör inte opioden, som kroppen tar emot, mindre syntetisk. Så morfin eller inte så tillför du en syntetisk opiod till din kropp.

Antingen är den syntetisk eller organisk. Det ÄR svart eller vitt. Punkt.
Citera
2017-01-22, 14:36
  #62
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Att KROPPEN omvandlar en del av syntetiska opioder till morfin gör inte opioden, som kroppen tar emot, mindre syntetisk. Så morfin eller inte så tillför du en syntetisk opiod till din kropp.

Antingen är den syntetisk eller organisk. Det ÄR svart eller vitt. Punkt.
Så semisyntetiskt finns inte då menar du?
Citera
2017-03-10, 19:20
  #63
Medlem
Sezlows avatar
Nu har jag beställt en flaska från Scandinavian Hemp,
Det ska bli kul och testa om det har någon effekt på min sjuka.
Citera
2017-08-02, 20:16
  #64
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Nu har jag beställt en flaska från Scandinavian Hemp,
Det ska bli kul och testa om det har någon effekt på min sjuka.
Du fått en tid och testa nu, så hur gick det?
Citera
2017-08-03, 11:52
  #65
Medlem
Sezlows avatar
Generellt hjälper det nog. Det lägger sig lite som en matta över problemen; något fantastisk undermedel upplever jag det inte som. Men som med allt annat beror det nog på personen; vi är alla olika. Jag är själv illa däran och det hade kanske hjälp bättre om min sjukdomsbild hade sett ut på ett annat sätt. (Eller om det hade vart med THC etc. kvar i dropparna)

Jag råder folk att testa själva.
Citera
2017-08-04, 23:08
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Generellt hjälper det nog. Det lägger sig lite som en matta över problemen; något fantastisk undermedel upplever jag det inte som. Men som med allt annat beror det nog på personen; vi är alla olika. Jag är själv illa däran och det hade kanske hjälp bättre om min sjukdomsbild hade sett ut på ett annat sätt. (Eller om det hade vart med THC etc. kvar i dropparna)

Jag råder folk att testa själva.

Jag tycker att det ger mig väst effekt med röka marijuana tillsammans med cbd-olja.
Citera
2017-08-07, 06:23
  #67
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
Jag tycker att det ger mig väst effekt med röka marijuana tillsammans med cbd-olja.

Som icke rökare får jag nöja mig med CBD-dropparna.
Citera
2017-08-27, 15:01
  #68
Medlem
flexibilitets avatar
håller med. jag tar bara cbd mot min ångest och tycker det fungerar bra. ser ingen anledning att röka också även om jag inte klandrar den som väljer att göra det.
Citera
2017-11-20, 21:36
  #69
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
håller med. jag tar bara cbd mot min ångest och tycker det fungerar bra. ser ingen anledning att röka också även om jag inte klandrar den som väljer att göra det.

Hur doserar du? Hur länge räcker en flaska på 30ml t.ex? Är novis, men fick tips om att testa detta.
Citera
2017-12-01, 23:21
  #70
Medlem
cannatonic har 7% cbd och 7% thc, funkar perfekt för mej som blir nojjig av för hög thc.
Citera
2017-12-04, 14:06
  #71
Medlem
Byxan81s avatar
Nu har jag fått min första flaska. Man skall alltså ta det under tungan? Känner man hur många droppar man får om man häller direkt från flaskan?
Citera
2017-12-04, 20:29
  #72
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nu har jag fått min första flaska. Man skall alltså ta det under tungan? Känner man hur många droppar man får om man häller direkt från flaskan?
Ja, det bör du, ha den i kylen, så borde det även kännas kallt samtidigt.
Annars ställ dig framför speglen

Fundera på denna tråd jag startade för så länge sedan.
I en tid där man inte brydde sig så mycket om CBD alls här i Sverige eller Flashback.
Till fullkomligt exploderat i omfattning i användandet som medicin, och tom i media en del.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback