Citat:
Ursprungligen postat av
karlinge
Nein, startade tråden för att det inte fanns någon.
Till skillnad från dig anser jag att det inte finns något som heter ”etniska svenskar”.
Haha, så du kanske inte finns du heller, och är ett rysstroll eller en rymdödla ?
Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Så ett mord på en svensk medborgare, av en svensk medborgare gör att spanska medborgare få betala för kalaset? Känns som att de kommer utvisas till Sverige direkt och släppas fria efter en kortare tid i häktet.
Etniska svenskar har ju suttit förr under lång tid i spanskt fängelse. Ja det finns många svenskar som betalar skatt i både Sverige och Spanien
Citat:
Ursprungligen postat av
SpeedyX25
Från artikel i ”La Opinion de Malaga” En teori är att händelsen har sitt ursprung i gamla oreglerade narkotika skulder.
https://www.laopiniondemalaga.es/cos...s/1027458.html
Kan det vara ett nytt kapitel av ” Operation playa - största narkotikamål” ????
Haha, ja det räcker nog med en skuld på 1000 kronor för att de här tomtarna ska gå bananas, nä de är småhandlare, och kan inte göra så stora affärer i Spanien. De langarna där är stenhårda, och tolererar inga konkurrentblattar som kommer med bananbåten ifrån Sverige, typ...
Citat:
Ursprungligen postat av
Pushallin
Borde väl åka på maxstraffet i Spanien för detta eller? Mord och mordförsök och uppgifterna om hur det gått till är nog inte till deras fördel heller. Det finns ingen chans att dom blir överlämnade till Sverige direkt efter de fått sin dom va?
Antagligen, men vi har ju vissa EU-regler kring överflyttning ifrån EU-fängelser, men jag vet inte om Spanien kommer att hålla sig till dem när det gäller mord - Jag är säker på att lag och ordning väger betydligt tyngre i Spanien än överflyttningsbestämmelser
Åja man kan ju hoppas att de åtminstone hålls häktade i typ tre år på ett riktigt hårt häkte, så de har alla tänder utslagna, och näsan knäckt tre gånger så de ser ut som kriminella marockaner brukar se ut
Fast Elin Ersson och hennes aktivistnätverk har nu förmodligen klurat ut att de nu ska kapa ett spanskt flygplan och försöka få spanska myndigheter att släppa dem. Så att flygplanet ska kunna flyga till Sverige, där hela Malmö kommer att vara på tårna över att hälsa sina hjältar välkomna

Röfvén och hela PK-Patrasket kommer attt stå på flygplatsen och välkomna kompetensregnet