Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 23:58
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abagnale
Vi har stora demografiska utmaningar framför oss. Det föds för få ungar helt enkelt.

Sk befolkningen få fler barn tror jag vi behöver gå ner på 6h arbetsdag - något AfS inte önskar som jag förstått. Vi hinner inte och orkar inte med att ha fyra ungar längre.

Vänder vi inte den trenden så kommer vi behöva invandring framledes också. Då förespråkar jag högutbildade och arbetare från västvärlden främst.

Det föds för få svenskar som jobbar och för många svartmuskiga bidragstagare.
Citera
2018-08-19, 00:03
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Vi har stora demografiska utmaningar framför oss. Det föds för få ungar helt enkelt.

Sk befolkningen få fler barn tror jag vi behöver gå ner på 6h arbetsdag - något AfS inte önskar som jag förstått. Vi hinner inte och orkar inte med att ha fyra ungar längre.

Vänder vi inte den trenden så kommer vi behöva invandring framledes också. Då förespråkar jag högutbildade och arbetare från västvärlden främst.
Vi kan föda våra egna ungar, att importera andra människor för att de ska föda ungar är inget annat än befolkningsutbyte.

Det är ju knappast så att vi har använt alla medel tillgängliga och vänt på alla stenar för att höja de svenska födelsetalen.
Citera
2018-08-19, 00:08
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Angående potential av röster.

Kommer själv byta SD till Alternativ för Sverige. Jag röstade SD första gången 2014.

Har snackat med iaf 2 till som kommer rösta Alternativ för Sverige och som också röstade SD för första gången 2014.

Min känsla är att det finns en stor chans att få 4 % redan i år.

Tittar man på valet 2014 så hade S ca 31% och dom kommer kanske landa på 20% i år.
M hade ca 23% och landar kanske på 18% nu.
SD har nog i princip plockat samtliga av dessa röster och hamnar på ca 25% i år.

Så var ligger potentialen då?
Eftersom SD är så pass lika S så är det naturligt att S-väljare gått dit och M-väljare gått dit endast pga. invandringsfrågan.
AfS är det som dessa M-väljare längtat eftersom M-väljare normalt sett har hög andel höginkomsttagare som inte vill se deras hårt förtjänta kronor bli stulna av skattmasen. Vi kommer antagligen att se ett massivt flöde framöver av M-väljare som attraheras av AfS.

SD är det nya S och Afs är det nya M. Ingen vill vara det sista fåret kvar i den gamla fållan så när flocken börjar fylla den nya så kommer det gå fortare och fortare.
Citera
2018-08-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Vi kan föda våra egna ungar, att importera andra människor för att de ska föda ungar är inget annat än befolkningsutbyte.

Det är ju knappast så att vi har använt alla medel tillgängliga och vänt på alla stenar för att höja de svenska födelsetalen.

Problemet är ju just att vi INTE skaffar tillräckligt med barn själva. Vi har en åldrande befolkning.

Ska vi skaffa fler barn tror jag att det behövs åtgärder som exempelvis kortare arbetsdag, än mer generös föräldraledighet osv.

Har AfS presenterat några förslag på hur vi ska få upp barnafödandet?
Citera
2018-08-19, 00:25
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Problemet är ju just att vi INTE skaffar tillräckligt med barn själva. Vi har en åldrande befolkning.

Ska vi skaffa fler barn tror jag att det behövs åtgärder som exempelvis kortare arbetsdag, än mer generös föräldraledighet osv.

Vad förväntar du dig att dem ska säga? Enda lösningen för att få upp barnafödandet är att knulla mer.
Citera
2018-08-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Angående potential av röster.

Kommer själv byta SD till Alternativ för Sverige. Jag röstade SD första gången 2014.

Har snackat med iaf 2 till som kommer rösta Alternativ för Sverige och som också röstade SD för första gången 2014.

Min känsla är att det finns en stor chans att få 4 % redan i år.

Det du skriver stämmer överrens på mig med gällande första SD rösten. Själv bott utomlands i närmre sex år och på så sätt verkligen kunnat se hur snevriden diskussionen i Sverige är. AfS har genom sin energi och retorik fått min röst, brevet borde anlända till valmyndigheten snart.
Citera
2018-08-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Vad förväntar du dig att dem ska säga? Enda lösningen för att få upp barnafödandet är att knulla mer.

Ett uppenbart förslag är skattelättnader/bidrag för fler antal barn per familj. Sedan underlätta för storfamiljer på flera andra sätt.
Citera
2018-08-19, 00:30
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Givetvis finns det sätt att uppmuntra barnafödandet. Men det är ju ingen idé att implementera dessa förrän massinvandring har vänt till massåtervandring.
Citera
2018-08-19, 00:31
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:

Såvitt jag vet har AfS inte presenterat några konkreta förslag på hur man ska göra det, men Kasselstrand snackar om saken i följande klipp från en intervju.
https://youtu.be/MtkUA-a0ytA
Specifikt vid 4:00 och 7:00
Han nämner Ungern och att de har gjort initiativ för barnafödande, så möjligtvis ser han dem som en förebild i denna fråga. Som jag fattar det har man i Ungern givit bidrag till par som lovar att skaffa barn, samt även belönat 3-barnsfamiljer.
Citera
2018-08-19, 00:33
Medlem
Citat:

Herregud människa.
Jag förväntar mig att dom ska presentera förslag som gör att människor överväger att skaffa fler barn. Jag presenterade precis två. Fler barn är en förutsättning för att AfS ska lyckas.

Tror du att folk börjar knulla mer bara AfS kommer in i riksdagen? Skulle allt lösa sig helt automagiskt? Om vi inte skaffar fler barn så kommer invandring de facto att bli nödvändigt eftersom svensken är på utödende även UTAN invandring.

Det är ju knäckfrågan allt kokar ner till.
Citera
2018-08-19, 00:34
Medlem
robotguras avatar
Såg precis detta på Twitter.
Befolkningsförändring 2000-2016: +1.1 milj med utländsk bakgrund och -21.000 med svensk bakgrund.
SKRÄMMANDE
Citera
2018-08-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Såvitt jag vet har AfS inte presenterat några konkreta förslag på hur man ska göra det, men Kasselstrand snackar om saken i följande klipp från en intervju.
https://youtu.be/MtkUA-a0ytA
Specifikt vid 4:00 och 7:00
Han nämner Ungern och att de har gjort initiativ för barnafödande, så möjligtvis ser han dem som en förebild i denna fråga. Som jag fattar det har man i Ungern givit bidrag till par som lovar att skaffa barn, samt även belönat 3-barnsfamiljer.

Intressant. Tack för länktips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in