Citat:
Ursprungligen postat av
vanartad
Läste du vad jag skrev?
- SD kommer aldrig få egen majoritet i Riksdagen
- Inget parti har ens antytt om att glänta på dörren till samarbete med SD
- Samtliga Riksdagspartier har en ledning där den absoluta majoriteten av ledningen fullständigt avskyr SD
Det borde vara fullständigt uppenbart för dig att din strategi bygger på premisser som är så extremt osannolika att det inte ens är lönt att fundera i dessa banor.
Kontrafaktiska resonemang är fullständigt meningslösa.
Du missar ju poängen helt och hållet. Det handlar inte om att SD ska få egen riksdagsmajoritet, det handlar om att omprogrammera det Svenska folket. Och det gör man inte över en natt. SD har växt från 12.9% till närmare 25-30% på en enda mandatperiod, och M+KD+S(framförallt M) har svängt något oerhört. Det spelar ingen roll vilka partier som sitter i regeringen, eller om statsministern heter Jimmie Åkesson, Hanif Bali eller Kurt Pettersson, huvudsaken är att vi vänder skutan.
Det ligger i Sverigevänners intresse att tvinga fram scenariot där M+SD(kanske KD också) är större än resterande partier i riksdagen den 10 September. Väljer Kristersson C och L framför SD i det läget så kommer han att klyva sitt parti rakt itu. Alternativt kuppas han bort. Jag känner många aktiva moderater och har god insyn i partiet. Den liberala falangen i ungdomspartiet åkte på stordäng, de unga duktiga MUF:arna som är partiets framtid är stora fan av Hanif Bali och väldigt invandringskritiska. Tom Gustav Kasselstrand hade blivit imponerad av hur vissa utav dem talar om kaosblattar och muslimer privat.
Vad exakt är det du menar är osannolikt? Ja, det är osannolikt att SD+M+KD(?) blir störst om AfS ska sno 3%. Precis därför jag säger åt er att inte göra det.