2018-08-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Läste du vad jag skrev?

1. SD kommer aldrig få egen majoritet i Riksdagen
  2. Inget parti har ens antytt om att glänta på dörren till samarbete med SD
  3. Samtliga Riksdagspartier har en ledning där den absoluta majoriteten av ledningen fullständigt avskyr SD

Det borde vara fullständigt uppenbart för dig att din strategi bygger på premisser som är så extremt osannolika att det inte ens är lönt att fundera i dessa banor.

Kontrafaktiska resonemang är fullständigt meningslösa.

Du missar ju poängen helt och hållet. Det handlar inte om att SD ska få egen riksdagsmajoritet, det handlar om att omprogrammera det Svenska folket. Och det gör man inte över en natt. SD har växt från 12.9% till närmare 25-30% på en enda mandatperiod, och M+KD+S(framförallt M) har svängt något oerhört. Det spelar ingen roll vilka partier som sitter i regeringen, eller om statsministern heter Jimmie Åkesson, Hanif Bali eller Kurt Pettersson, huvudsaken är att vi vänder skutan.

Det ligger i Sverigevänners intresse att tvinga fram scenariot där M+SD(kanske KD också) är större än resterande partier i riksdagen den 10 September. Väljer Kristersson C och L framför SD i det läget så kommer han att klyva sitt parti rakt itu. Alternativt kuppas han bort. Jag känner många aktiva moderater och har god insyn i partiet. Den liberala falangen i ungdomspartiet åkte på stordäng, de unga duktiga MUF:arna som är partiets framtid är stora fan av Hanif Bali och väldigt invandringskritiska. Tom Gustav Kasselstrand hade blivit imponerad av hur vissa utav dem talar om kaosblattar och muslimer privat.

Vad exakt är det du menar är osannolikt? Ja, det är osannolikt att SD+M+KD(?) blir störst om AfS ska sno 3%. Precis därför jag säger åt er att inte göra det.
Senast redigerad av Troett 2018-08-18 kl. 11:34.
Citera
2018-08-18, 12:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Jag hörde när Jeff Ahl pratade om den globala makteliten som styr bakom kulisserna, som försöker söndra och härska. Jimmie, Matthias och grabbarna är också medvetna om den här problematiken. Men det är ingen idé att nämna det öppet eftersom man bara framstår som konspiratorisk för de väljarna som inte är upplysta (säkert 99% av väljarna). Helt meningslöst att stå och svinga mot en osynlig fiende.

Rösta inte på AfS..

Det låter ju logiskt och smart... ;-)

Typ ditt argument skulle kunna användas så här: Tala inte högt om alla problem som invandringen skapar. Det upplevs bara som konspiratoriskt.

I själva verket är det så att säga en sak högt ger en möjlighet för andra individer att själva tänka samma sak. Först undermedvetet och sedan medvetet och sedan öppet inför andra människor.

Gradvis förändras verklighetsuppfattningen hos massan.

Svårt att komma dit utan att ta första steget - som du alltså menar att man inte ska ta.

/johan
Citera
2018-08-18, 12:04
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Du missar ju poängen helt och hållet. Det handlar inte om att SD ska få egen riksdagsmajoritet, det handlar om att omprogrammera det Svenska folket. Och det gör man inte över en natt. SD har växt från 12.9% till närmare 25-30% på en enda mandatperiod, och M+KD+S(framförallt M) har svängt något oerhört. Det spelar ingen roll vilka partier som sitter i regeringen, eller om statsministern heter Jimmie Åkesson, Hanif Bali eller Kurt Pettersson, huvudsaken är att vi vänder skutan.
Att tro att vi kan vända skutan med hjälp av M är totalt verklighetsfrånvänt. De sluga ormarna i M ligger ju till grund för att vi är på katastrofens rand, och de har varken erkänt eller ursäktat sig för sin landsförstörande politik under Fredrik Reinfeldts styre. De har istället bara låtsas som ingenting och bytt åsikt i frågan. Glöm aldrig deras migrationspolitiska samarbete med MP!

Men tack för att du förtydligar att det bästa scenariot man kan vänta sig från en röst på SD är ett samarbete med de sverigefientliga psykopater som medvetet slog sönder vår välfärd med en extrem invandringspolitik. Partiledaren må ha ändrats, men arvet efter Reinfeldt lever ännu kvar, oavsett vad Tuffe Uffe påstår.
Citera
2018-08-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Att tro att vi kan vända skutan med hjälp av M är totalt verklighetsfrånvänt. De sluga ormarna i M ligger ju till grund för att vi är på katastrofens rand, och de har varken erkänt eller ursäktat sig för sin landsförstörande politik under Fredrik Reinfeldts styre. De har istället bara låtsas som ingenting och bytt åsikt i frågan. Glöm aldrig deras migrationspolitiska samarbete med MP!

Men tack för att du förtydligar att det bästa scenariot man kan vänta sig från en röst på SD är ett samarbete med de sverigefientliga psykopater som medvetet slog sönder vår välfärd med en extrem invandringspolitik. Partiledaren må ha ändrats, men arvet efter Reinfeldt lever ännu kvar, oavsett vad Tuffe Uffe påstår.

Nej, inte med M som det ser ut nu. Annan femma om Reinfeldtisterna och idioterna kuppas bort. Läs vad jag skrev för guds skull.

Jag skrev inte att det bästa tänkbara scenariot är samarbete med Kristersson, tvärtom. Kristersson kommer tvingas vika sig för Hanif-falangen eller avgå. Klamrar sig Kristersson-falangen kvar vid makten så kommer det ske en stor väljarflykt från M till SD ytterliggare en gång. Alternativt kommer de gå till MED eller starta ett nytt parti.
Senast redigerad av Troett 2018-08-18 kl. 12:19.
Citera
2018-08-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Det låter ju logiskt och smart... ;-)

Typ ditt argument skulle kunna användas så här: Tala inte högt om alla problem som invandringen skapar. Det upplevs bara som konspiratoriskt.

I själva verket är det så att säga en sak högt ger en möjlighet för andra individer att själva tänka samma sak. Först undermedvetet och sedan medvetet och sedan öppet inför andra människor.

Gradvis förändras verklighetsuppfattningen hos massan.

Svårt att komma dit utan att ta första steget - som du alltså menar att man inte ska ta.

/johan

Okej, fair point. Det är som du säger viktigt att så ett frö. Det anser jag dock att SD redan har gjort, de har pratat ofta och mycket om hur makten förflyttas till EU osv. Jag uttryckte mig lite hastigt och slarvigt här, jag menar såklart bara att man inte ska tjata sönder om det. Tyvärr så är de flesta människor fårskallar, i det här skedet har SD bara fårskallarna kvar att locka till sig. Då är det nog mycket smartare att hålla det på "Illegala afghaner vs pensionärer"-nivå.
Citera
2018-08-18, 12:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det finns alltså poänger med själva upplägget platt skatt, men som det är idag som kommer staten att behöva gott om medel flera år till - och det är ingenting omläggning av invandrarpolitiken kan lösa påkört sikt iallafall.

Korrekt att vi kommer att behöva högre, inte lägre statsutgifter de närmaste åren. Detta gäller även med AfS politik, då deras "återvandringsprogram" skulle föra med sig stora kostnader.

Sedan har jag som socialliberal ett principiellt problem med platt skatt. Alla realistiska förslag jag sett går ut på att finansiera den genom kraftiga nedskärningar i välfärden. Det är därför som nyliberaler och libertarianer brukar gilla platt skatt.
Citera
2018-08-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Visst jag säger inte emot dig, men jag antar väl att de vill öppna "någon" dörr för undantag och inte framställa sig allt för "extremt". Men visst BORDE noll utomeuropeisk invandring gälla förrän man fått ut den kraftiga majoriteten av de som man vill få ut.

Och det fiffiga med att vara pragmatisk är att de kan ändra sig om fyra år med motiveringen att läget blivit mycket värre. Så som sagt, häng inte upp dig för mycket på det. Att vara pragmatisk kan dock vara ett tveeggat svärd, men jag har fullt förtroende för Kasselstrand, så jag är inte orolig.
Består inte 99% av all invandring till Sverige av just asylinvandring? Med en stoppad asylinvandring så skulle vi ju i princip inte ha några invandrare att ge medborgarskap till hursomhelst, så deras politik resulterar ju ändå i att anhöriginvandringen ligger på 0?
Citera
2018-08-18, 13:18
Medlem
HerrVimsigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Här är en AfS-kandidat som faktiskt beter sig riktigt barnsligt. Härmar en blatte som talar på blattesvenska i en debatt. Så där beter sig inte sverigedemokrater tack och lov och just därför kommer jag rösta på SD. AFS är fortfarande ett pajasparti, men om de kommer in i riksdagen so be it. Men jag ser hellre att SD växer mer än att AfS tar sig in med sina omogna företrädare.

https://www.youtube.com/watch?v=bf1pHjwc-3M

Har du någon källa på att personen som debatterar är kandidat för AfS?

Är tämligen säker på att han är aktiv i en helt annan organisation än AfS.
Citera
2018-08-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Sedan har jag som socialliberal ett principiellt problem med platt skatt. Alla realistiska förslag jag sett går ut på att finansiera den genom kraftiga nedskärningar i välfärden. Det är därför som nyliberaler och libertarianer brukar gilla platt skatt.
Jag tycker det låter bakvänt att säga att en skattesänkning finansieras. Som jag ser det är skattesänkningar gratis bortsett från lite administration i att ändra skattereglerna.
Citera
2018-08-18, 13:37
Medlem
Centauris avatar
Att splittra den nationella rörelsen är etablissemangets högsta dröm.

Tack ni idioter som röstar på Afs nu när SD är nära regeringsmakten.

Jävla tomtar.
Citera
2018-08-18, 13:38
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Och här har Gustav så otroligt fel. Alla vet vad SD vill: stoppa invandringen
SD vill också att Sverige ska öka antalet kvotflyktingar man tar emot från FN:s läger till 4 000 per år.
Citat:
Jag hörde när Jeff Ahl pratade om den globala makteliten som styr bakom kulisserna, som försöker söndra och härska. Jimmie, Matthias och grabbarna är också medvetna om den här problematiken. Men det är ingen idé att nämna det öppet eftersom man bara framstår som konspiratorisk för de väljarna som inte är upplysta
Knappast konspiratorisk att påstå att det finns en global maktelit som sätter gränserna för den politiska diskursen, se bara hur youtube, twitter och google beter sig.
Citera
2018-08-18, 13:44
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Jag själv röstade på SD vid valet 2010 och 2014. Framgångarna de väntas nå nu i september kommer skaka om Sverige i grunden - och jag är jävligt glad för det. Det känns skönt att folk ÄNTLIGEN vågar gå emot alla äckliga, hycklade PK-idioter.

Jag har alltid haft stor respekt för Jimmie Åkesson. Minns hur det brukade se ut på deras torgmöten runt 2007-2010, innan de faktiskt var ett riksdagsparti. Fyfan, att så ut med den skiten år efter år, media som konstant försöker gräva fram obetydliga skandaler och vinklade nyheter, debatter där folk bara står och häver ur sig meningslöst SKIT utan substans samtidigt som fåren i publiken applåderar åt de tomma orden.
Ingen i Sverige förtjänar att bli statsminister lika mycket som Jimmie Åkesson.

Jag var beredd att rösta på SD nu i valet, men sen så halkade jag av ren nyfikenhet in på AfSs Facebooksida.
"ÅTERVANDRINGSTURNÈN" är det första man möts av.
På sina torgmöten har man en stor bild i bakgrunden på flygavgångar till Somalia, Afghanistan, Irak och fan vet allt. Riktigt jävla kaxigt. Jag håller med, Sverige måste börja skicka tillbaks folk i drivor. Det här håller inte.
Partiet har inte riktigt den där nischade nazistvibben som många av dessa partier brukar ha. Företrädarna för partiet, folk som kommenterar på deras Facebook, folket som lyssnar på deras möten osv känns som helt vanliga svenskar. Läste igenom punkterna på deras hemsida och håller i stort sett med om allt.

SD har genom åren tappat lite av sitt sting. Man har blivit tvungna att tona ner på mycket för att verkligen kunnat dra till sig folk. Företrädare för partiet har blivit uteslutna för rena skitsaker där man enkelt bara borde ha sagt: "Vad är fel med påståendet?" och sen gett medierna fingret.

Vill att SD ska krossa övriga partier, men samtidigt hade AfS inträde i riksdagen smällt riktigt jävla högt - troligtvis högre än om SD skulle bli största parti.

Vad anser ni? Rösta på AfS och hoppas att partiet kommer in, med risk för att det drar röster från SD - eller köra så det ryker och lägga en röst på SD och hoppas att de tuffar till sig rejält när de väl har folket i ryggen? Samtidigt känner jag att Sverige inte har råd att mesa runt i 4 år till. Vi behöver börja städa rejält bland allt jävla pack som kommit hit de senaste decennierna.

Som det ser ut nu är jag 55-45 till AfS fördel.

Det som ligger till AfS fördel är just "återvandringen". Allt annat i denna jämförelse är till SDs fördel. Och framför allt handlar det om att jag har förtroende för SD och deras företrädare, samtidigt som jag inte kan säga att jag känner så för AfS, men just AfS är ett nytt parti och så småningom kommer de nog att bli bättre. I detta val 2018 är det dock SD som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in