2018-08-18, 22:23
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Kommer afs valsedlar att finnas när jag röstar eller är man tvungen att beställa det hem?
Beroende på vart du bor kanske du kan kontakta AfS lokala facebooksida, annars beställa eller hämta valsedlar vid något av torgmötena. Annars kan man skriva ”Alternativ för Sverige” på en blank valsedel
Citera
2018-08-18, 22:23
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Kommer afs valsedlar att finnas när jag röstar eller är man tvungen att beställa det hem?

Det kommer inte vara någon garanti att valsedlarna finns, då det krävs 1% av rösterna i ett föregående val.

Så bäst är nog att beställa, eller så tar du en blank sedel och skriver Alternativ För Sverige klart och tydligt.
Citera
2018-08-18, 22:25
Medlem
Citat:

Målet är att alla vallokaler ska ha AfS-valsedlar, men jag rekommenderar dig för säkerhets skull att på förhand beställa hem valsedlar:

https://alternativforsverige.se/
Citera
2018-08-18, 22:26
Medlem
Okej tack för alla svar. Kmr ihåg när ja rösta SD för 8 år sen.. Känner av samma vibbar som då.
Citera
2018-08-18, 22:30
Medlem
Rekommenderar alla att inte skriva partiets namn själv i vallokalen. Väldigt lätt hänt att de räknas som "ogiltiga" av någon som räknar röster som inte gillar vad det står på sedeln.
Citera
2018-08-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Rekommenderar alla att inte skriva partiets namn själv i vallokalen. Väldigt lätt hänt att de räknas som "ogiltiga" av någon som räknar röster som inte gillar vad det står på sedeln.
Jag beställde. Säkrast så.
Citera
2018-08-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Tro mig, AfS kommer få 4%. Känner själv 3 st jag fått över till AfS från SD, några till överväger starkt, det ser likadant ut i hela Sverige. Och som du säger AfS punkter tilltalar dig mer, man ska alltid rösta efter sitt hjärta
Konverterat 5 pers hittills, viktigt att ge ett par valsedlar som dom kan ge till nån arbetskollega,syskon eller whatever. Det finns folk som tycker det är lite små läskigt att beställa hem eller gå på torgmöte vilket jag absolut kan förstå.

Många bäckar små...
Citera
2018-08-18, 22:44
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Understryker detta. Det räcker med att man tar fel på en versal eller att något är lite otydligt för att få sin röst förklarad ogiltig. Att skriva på en tom valsedel borde bara användas i absoluta nödfall, särskilt när man kan beställa hem 4 st kostnadsfritt.
Citera
2018-08-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Konverterat 5 pers hittills, viktigt att ge ett par valsedlar som dom kan ge till nån arbetskollega,syskon eller whatever. Det finns folk som tycker det är lite små läskigt att beställa hem eller gå på torgmöte vilket jag absolut kan förstå.

Många bäckar små...
Jag har fyra säkra röster på AfS. Mig, brorsan, polarn och min sambo. Sambon rösta blankt förra valet, vi andra SD. Min sambo sa att jag får bestämma vad hon ska rösta på. Hon är inte så intresserad
Citera
2018-08-18, 22:48
Medlem
robotguras avatar
Hur lång tid tog det för er att få hem valsedlarna? Jag beställde för mer än en vecka sedan, bor i Stockholm.
Citera
2018-08-18, 22:52
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Sverige åt svenskarna. Andelen utländska näsor på våra gator är alldeles för hög.

AfS ståndpunkt finns här https://alternativforsverige.se/atervandring/ Den är lite tvetydig man öppnar för minimal arbetskraftsinvandring, samtidigt som migrationsverket ska läggas ned!
Behovet av spetskompetens på plats i Sverige kan lösas med temporära jobbvisa.

Jag ser det inte som ett problem att ta in spetskompetens för våra bristyrken som kräver en gedigen intelligens. Jag jobbar inom en sektor där andelen kollegor med europeiskt ursprung är hög, mellanöstern låg och afrikaner är obefintliga.

Skillnaderna mellan oss kollegor kulturellt är nästan obefintlig. Dessa har en mycket positiv påverkan på ekonomin. Jag tycker att deras rättigheter tilldelas dom genom att de gör sig förtjänta av det som till exempel mängden skatt de betalat in osv.
Citera
2018-08-18, 22:55
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Hur lång tid tog det för er att få hem valsedlarna? Jag beställde för mer än en vecka sedan, bor i Stockholm.

Ca en vecka. 4 valsedlar i foldern. Två stannar här hemma, två gick till grannarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in