2018-08-18, 19:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Folk får tycka vad dom vill om sånt. Jag tycker inte om det.
Vem vill se sin egen dotter innsmord i blod på en pervoklubb? Ja, om man då räknar bort såna som Madsen.
Det handlar om att hålla sig inom lagens gränser, samtycke från bägge parter och det står var och en fritt men man kan räkna ut med röven att det finns nån störning med i bilden när det kommer till vissa parafilier alternativt nåt självdestruktivt om man konstant vill bli kränkt, slagen och pissad på och har behov av rollspel.
För att inte tala om direktörer som vill få barnpuder i arslet, kissa i blöjor och sova i en överdimensionerad vagga när kontoret stänger.

Skämt åsido. Det är riktigt illa många ggr och det står som sagt var och en fritt men jag ifrågasätter trivialiseringen som framkom i rätten.
Citera
2018-08-18, 19:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tycker advokaten gjorde ett perfeckt jobb i det här fallet. Mycket nöjd med resultatet är jag.
Hahahahaha - ja, inte mig emot. Du hade fått full njutning om du följt Rönnbäck (Lisa Holm mordet).

Det är väl snarare det dåraktiga försvaret av vissa advokaters framfart. Det föranleder att jag undrar hur det är ställt med både advokaten och vissas omdömesförmåga och krav på kvalité.
Vore jag klient - även om det inte handlat ens om så allvarligt som mord - hade jag funderat på vad man ska ha dem till. I klass med pippi som sakletare då hon hittar farbror sovande i gräset. Hahahaha.
Citat:
Citera
2018-08-18, 19:36
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det handlar om att hålla sig inom lagens gränser, samtycke från bägge parter och det står var och en fritt men man kan räkna ut med röven att det finns nån störning med i bilden när det kommer till vissa parafilier alternativt nåt självdestruktivt om man konstant vill bli kränkt, slagen och pissad på och har behov av rollspel.
För att inte tala om direktörer som vill få barnpuder i arslet, kissa i blöjor och sova i en överdimensionerad vagga när kontoret stänger.

Skämt åsido. Det är riktigt illa många ggr och det står som sagt var och en fritt men jag ifrågasätter trivialiseringen som framkom i rätten.

Jag håller självklart med dig. Madsen har inte haft tur i det här fallet, varken med advokat eller andra omstendigheter. Att trivialisera omkring sånt (som advokaten gjorde) blir ju så jävla fattigt i det här sammanhanget.
Riktigt korkat, om du frågar mig.
Citera
2018-08-18, 19:44
Bannlyst
Citat:
Fan vad du fegar ur, "bön hörd".
Från särskrivningar till omskrivningar, hahahaha.

Oavsett om du inbillar dig att PM manipulerar och har ordnat sin "guldbiljett" så handlar frågorna om vad fan DU jublar över. Är du trög?

Du njuter av PMs agerande (som du själv hittat på) som om han vore en supermästare, klurigheten själv - rent av nåt beundransvärt.

PM har åkt på stryk. Ett slag i ansiktet som gett en skada så han har fått uppsöka sjukhus.
Detta är sakfakta via media.

Du har noll koll på om han provocerat fram det hela medvetet.
Du har noll koll om han åkt på stryk och sen DÄREMOT passat på att ansöka.
Sistnämnda vore inte en otippad manöver om så skett från fjanten som sen länge vill byta fängelse.

Imponerande manöver isf av Madsen? Nåt att jubla över likt du gör? Inte det minsta.
DETTA är vad som ifrågasätts och ställs frågor kring men det syns nu klart och tydligt att du fegar ur och inte vågar stå för det och istället leker sexualbrottslingarnas Big mama iom fångvården.

Inbillar du dig att han lyckas med nåt storartat inom kriminalvården? Varenda äckel i klass med PM hamnar förr eller senare på psykopaternas högnäste.

Inbillar du dig att han ska få det lugnare där? Fetglöm det enligt våldsstatistiken.

Lungna dig, du spricker snart.

När överfallet skedde för cirka 10 dagar sedan var all media ivrig att förstora upp händelsen men idag ser media man det jag såg och förstod direkt, detta är mer eller mindre en uppgörelse. Madsen har provocerat fram en örfil av en hormonstinn 18-åring.

Idag skriver media på ett helt annat vis när dom talar om denna episod, både svensk och dansk media.

http://www.lokalavisen.dk/112/2018-08-17/-Peter-Madsen-flytter-fængsel-efter-overfald-Vil-et-mere-sikkert-sted-hen-2570703.html

Citat:
I sidste uge blev Peter Madsen så overfaldet i Storstrøms Fængsel af en 18-årig mand. Peter Madsen kom ikke alvorligt til skade, og politiet vurderede også overfaldet til at være i den milde ende. Ved grovere overfald vil anklagemyndigheden nemlig normalt kræve overfaldsmanden varetægtsfængslet, men det skete ikke i forbindelse med overfaldet på Peter Madsen.Publiceret 17 August 2018

Bara att läsa mellan raderna här så kan man ganska snabbt se uppminnelsen till bråket och så påminner jag om att det var Madsen som fick en mildare lavett. Undrar vad Madsen sade till ynglingen som gjorde att han lät sig provoceras.

Citat:
"Der har været en episode, hvor to indsatte har været oppe at slås. Den ene har tildelt et slag i ansigtet, og den 47-årige har som følge heraf været kortvarigt på hospitalet, og er nu tilbage i fængslet. Jeg vil ikke komme ind på, hvad der kan ligge til grund for, at de indsatte har været oppe at slås eller sige noget om deres identitet."
Citera
2018-08-18, 19:47
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Hahahahaha - ja, inte mig emot. Du hade fått full njutning om du följt Rönnbäck (Lisa Holm mordet).

Det är väl snarare det dåraktiga försvaret av vissa advokaters framfart. Det föranleder att jag undrar hur det är ställt med både advokaten och vissas omdömesförmåga och krav på kvalité.
Vore jag klient - även om det inte handlat ens om så allvarligt som mord - hade jag funderat på vad man ska ha dem till. I klass med pippi som sakletare då hon hittar farbror sovande i gräset. Hahahaha.

Jag tycker Pippi är klok där, det är ju som jenkarna säger:

"possession is nine-tenths of the Law"

Edit:
( dom besta advokaterna sysslar med buisness/företagsverksamhet inte med kriminalfall, sägs det)
Senast redigerad av kugutt 2018-08-18 kl. 20:22.
Citera
2018-08-18, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Lungna dig, du spricker snart.

När överfallet skedde för cirka 10 dagar sedan var all media ivrig att förstora upp händelsen men idag ser media man det jag såg och förstod direkt, detta är mer eller mindre en uppgörelse. Madsen har provocerat fram en örfil av en hormonstinn 18-åring.

Idag skriver media på ett helt annat vis när dom talar om denna episod, både svensk och dansk media.

http://www.lokalavisen.dk/112/2018-08-17/-Peter-Madsen-flytter-fængsel-efter-overfald-Vil-et-mere-sikkert-sted-hen-2570703.html

Bara att läsa mellan raderna här så kan man ganska snabbt se uppminnelsen till bråket och så påminner jag om att det var Madsen som fick en mildare lavett. Undrar vad Madsen sade till ynglingen som gjorde att han lät sig provoceras.
JAG DISKUTERAR INTE SKADEGRAD och det står ingenting om en örfil som du snart har gjort till en trådsanning. Han har fått en slag och en skada i ansiktet.
Jag ser ingen värdering utan snarare ett uttalande från fängelset - det är direkta citat.
Den som snarare förminskar är du och därav följdfrågor.

Oavsett om han såg det som en strategi - som du inbillar dig - så frågar jag dig vad du finner som mysfaktor då du uppenbart njuter av PMs uppfinningsrikedom och tycker att han är jävligt klurig.
Men du fegar ur konstant och förklarar inte din beundran och dina ovationer utan försöker byta ämne och slingrar dig som en orm.
tön.t.
Senast redigerad av develi 2018-08-18 kl. 19:54.
Citera
2018-08-18, 20:42
Bannlyst
Citat:
JAG DISKUTERAR INTE SKADEGRAD och det står ingenting om en örfil som du snart har gjort till en trådsanning. Han har fått en slag och en skada i ansiktet.
Jag ser ingen värdering utan snarare ett uttalande från fängelset - det är direkta citat.
Den som snarare förminskar är du och därav följdfrågor.

Oavsett om han såg det som en strategi - som du inbillar dig - så frågar jag dig vad du finner som mysfaktor då du uppenbart njuter av PMs uppfinningsrikedom och tycker att han är jävligt klurig.
Men du fegar ur konstant och förklarar inte din beundran och dina ovationer utan försöker byta ämne och slingrar dig som en orm.
tön.t.

Sluta förnedra dig själv, jag kommer inte bemöta ditt flum om mig. Du får tycka och tro vad du vill jag bryr mig verkligen inte, du känns endast maniskt och obalanserad.

Nu lämnar vi denna debatt, den är klar för länge sedan. Madsen har fått grönt ljus att byta fängelse och det är en kombination av att BHE ansökt om det pga brottets art och örfilen, det är mitt ordval på ett slag med öppen hand.
Citera
2018-08-19, 13:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Den mycket rutinerade rättsläkaren Christina Jacobsen, som var ansvarig för obduktionerna av Kim Walls kvarlevor, talade ut offentligt om hur hon upplevde fallet, om sina tankar kring det ofattbart grymma dådet. Det här var i slutet av juli. Delar från två artiklar här. Originalintervjun finns i en dansk läkartidning som man måste vara inloggad för att kunna läsa. Den ofattbara, sadistiska grymhet som Madsen visat, med alla dessa fruktansvärda skador på Kims kropp lär rättsläkaren aldrig glömma.
Citat:
Christina obducerede Kim Wall: "Det overgik enhver forstand - en gyselig sag"
Christina Jacobsen brugte store dele af sin arbejdstid i efteråret på at obducere Kim Wall - og det er en opgave hun sent glemmer.

Ubådssagen var en usædvanlig sag. Enorm mediedækning - ikke blot i Danmark, men i hele verden. Det er en sag, der har sat sine spor hos mange mennesker, især de fagfolk, der arbejdede på sagen. En af dem er retsmediciner og overlæge Christina Jacobsen. Det er hende, der obducerede Kim Walls ligdele.
I et stort interview med fagbladet Ugeskrift for Læger fortæller hun, at der ikke er meget, der kan måle sig med "ubådssagen".

"Det overgik enhver forstand. Og det er jo, fordi man støder på sin forestillingsevnes grænser. De fleste af os i Danmark lever et privilegeret liv, men til tider oplever vi som retsmedicinere sager, hvor personer er blevet udsat for former for vold, som man har vanskeligt ved at forestille sig, blandt andet fordi den form for vold er så grænseoverskridende. Det skal man tage højde for, når man som retsmediciner står i situationen: at tingene måske er mere komplekse end det, man umiddelbart forestiller sig," siger retsmedicineren til fagbladet.

Ti dage efter Peter Madsen kom alene tilbage fra en ubådstur med Kim Wall, begyndte sagen på Retsmedicinsk Institut, da Kim Walls torso var blevet fundet. Der er i Danmark en til to sager om partering om året, så det er ikke usædvanligt, at der kun lå en torso - det usædvanlige var det uhyggelige syn på torsoen.

Flere steder var der monteret metalgenstande, og der var flere stiksår på torsoens forside og omkring kønsorganerne.

"Det var jo en forfærdelig sag. Gyselig. Selvfølgelig var jeg ikke upåvirket. Men i situationen var jeg udelukkende fokuseret på at gøre mit arbejde bedst muligt. Jeg blev nødt til at abstrahere fra personen og de pårørende for at kunne være hundrede procent professionel," fortæller Christina Jacobsen til Ugeskrift for Læger.
http://www.lokalavisen.dk/112/2018-07-21/-Christina-obducerede-Kim-Wall-Det-overgik-enhver-forstand-en-gyselig-sag-2499258.html
Citat:
Christina obducerede Kim Wall: Jeg blev nødt til at blokere alle følelser
Retsmediciner Christina Jacobsen arbejdede i otte måneder med at klarlægge den medicinske del af drabet på Kim Wall.

Christina Jacobsen blev involveret i sagen, da der 21. august blev fundet en torso i vandet ved Amager. Torsoen adskilte sig fra andet, hun i sin karriere havde set i ligsynslokalet på Østerbro i København:

- Det, der gjorde det specielt, var metalgenstandene, der var fæstnet rundt om torsoen, og at der var nogle atypiske skader, som vi ikke plejer at se. Jeg kunne jo godt se, at det ikke var en, der var forulykket og faldet i vandet. Det var påført med vilje, fortæller Christina Jacobsen i et interview med Ugeskrift for læger.

- Jeg blev nødt til at blokere alle følelser ud og kanalisere al min energi i at fokusere på obduktionen og erklæringerne, som var af afgørende betydning for politiets bevismateriale, fortæller Christina Jacobsen, som havde det godt med, at Kim Walls forældre ikke var tilstede i retslokalet, da hun skulle vidne.
Hun skulle jo sige det, hun vidste - uanset hvem der var tilstede:
- Det havde ikke været muligt for mig at tage hensyn til dem, siger Christina Jacobsen.
https://www.avisen.dk/christina-obducerede-kim-wall-jeg-blev-noedt-til-at_507985.aspx
Citera
2018-08-19, 18:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Sluta förnedra dig själv, jag kommer inte bemöta ditt flum om mig. Du får tycka och tro vad du vill jag bryr mig verkligen inte, du känns endast maniskt och obalanserad.

Nu lämnar vi denna debatt, den är klar för länge sedan. Madsen har fått grönt ljus att byta fängelse och det är en kombination av att BHE ansökt om det pga brottets art och örfilen, det är mitt ordval på ett slag med öppen hand.
Jag är redan klar med dig, du jublar över en manöver som inte ens är intressant.
Han hade garanterat fått grönt ljus oavsett om de hällt en tunna tjära över puckot eftersom han inom ett fåtal veckor ändå ska ha sin placering.
Vänder man på det förtäller hans ansökningar att han har suttits i ett par månader och vantrivts.
Senast redigerad av develi 2018-08-19 kl. 18:42.
Citera
2018-08-19, 18:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tycker Pippi är klok där, det är ju som jenkarna säger:

"possession is nine-tenths of the Law"

Edit:
( dom besta advokaterna sysslar med buisness/företagsverksamhet inte med kriminalfall, sägs det)
På tal om advokater så var väl Betina åklagare innan inom nåt med ekonomisk brottslighet? Hon kanske var aktiv då han hamnade i ekonomiskt trångmål angående Freja och PM tycker hon står i skuld till honom. Nu ska han frias.
Skämt åsido, undrar varför han valde henne?
Citera
2018-08-19, 19:28
Medlem
kugutts avatar
Citat:
På tal om advokater så var väl Betina åklagare innan inom nåt med ekonomisk brottslighet? Hon kanske var aktiv då han hamnade i ekonomiskt trångmål angående Freja och PM tycker hon står i skuld till honom. Nu ska han frias.

Jag vet ingenting om Betina, ingenting alls.
Varför han valde henne? Tja, säg det, han kanske har bättre erfarenheter med att manipulera kvinnor än män? Vet inte ens hur sånt går före sig i Danmark.
Citera
2018-08-20, 07:00
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Hittar det inte nu men jag har läst att det var hans familj/bror som såg till att Betina blev hans advokat. Möjligt att brodern haft kontakt med henne tidigare. Hon och Madsen kände inte varandra innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in