2018-08-18, 17:44
Medlem
LFCYNWAs avatar
Någon som vet varför Pontus inte får starta för Leeds, är det osämja med Bielsa eller tycker han inte att Jansson har tillräckligt med kvalitet. Inte för att jag såg alla Leeds matcher förra året men jag tycker att Pontus var Leeds bästa back med marginal.

Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Givetvis följer jag inte Championship lika slaviskt som PL, men utöver en match eller två i veckan går jag iaf igenom alla höjdpunkter från samtliga matcher varje helg. Hittar jag bland dessa något hyperintressant kollar jag ofta matchen i repris.

Det citerade inlägget nedan skrev jag här i tråden för bara några dagar sedan där jag bland annat presenterade mitt tabelltips för andradivisionen.

e: Hade varit kul om vi kunde få till lite mer snack kring Championship här i tråden. I mitt tycke bjuder ligan på en alldeles speciell stämning och jag personligen är inte främmande för att röra mig ännu längre ner i ligasystemet. League One är till exempel intressant som tusan i år.

Du får gärna dela med dig av dina tankar kring League One själv är jag dåligt insatt i år men jag tycker att Sunderland borde ta klivet upp med den truppen. Sen tycker jag Portsmouth ser intressanta ut och hoppas att dom äntligen kan få ihop det. Tror man kan vara med och slåss om topp sex, ett lag som förtjänar att klättra uppåt efter all misskötsel och lidelse. Jag antar att även Barnsley som trillade ur har en bra chans att ta sig upp igen.
Citera
2018-08-18, 18:46
Medlem
sunsidans avatar
Chelsea har 5 spanjorer och 1 engelsman från start. Wolves hade 5 portugiser och 2 engelsmän. Ser säkert likadant i alla lagen.
Citera
2018-08-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Chelsea har 5 spanjorer och 1 engelsman från start. Wolves hade 5 portugiser och 2 engelsmän. Ser säkert likadant i alla lagen.

Tottenham hade 4 engelsmän i startelvan idag(och en walesare). Var väl för övrigt ingen direkt imponerande insats men 3 poäng är 3 poäng, gött att Kane fick göra sitt första också.
Citera
2018-08-19, 08:35
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ni som har bättre koll på arsenal, vem är det som styr värvningarna egentligen? Tänkte på det igår när niva i studion sa att emery fått en sommar på sig att värva in och forma dem spelarna han vill ha och borde kanske kommit lite längre i arbetet. Jag har snarare motsatt uppfattning. Nämligen att emery knappt haft någonting att säga till om när det gäller värvningar?

Börja med leno. Kan ju knappast varit emerys värvning? Eller tyckte han laget var i så desperat behov av en backupkeeper att han slängde bort 20 m pund på det? Det är ju helt orimligt att bygga laget bakifrån med chec i mål. Alla ser det utan emery? Eller är det en protest mot värvningen av leno. Hittar ingen annan logisk förklaring till emerys envishet att spela med tjecken framför leno.

Och sokratis. En annan misfit. Gammal och trög. Har aldrig varit speciellt bra med fötterna. Ska nu in i en högt stående backlinje som till varje pris ska spela bollen längs marken. Är det verkligen emery som identifierat honom som värvning? Isånnafall totalt obegripligt. Om inte han så har klubben värvat honom, vilket pekar på att den som styr arsenal inte har koll på tränaren dem anlitat för att föra klubben framåt.

Luiz lookaliken på mitten är väl emerys värvning. Torreira vet jag inte. Men lutar inte åt det då han är bänkad till förmån för den ofattbart dåliga xhaka. Lichsteiner tvekar jag på också. Både kolasinac och monreal skadade första matchen ändå bänken som gäller på honom.

Vilket jävla skämtbygge. Kommer ihåg wenger kramarna som menade att wenger minsann håller på och bygger något som näste tränare ska ta över och få bra förutsättningar, för att undvika en post ferguson. Är ju snarare tvärtom. Och hur klubben styrs undrar. Verkar vara 0 kommunikation mellan värvningsansvariga och dem som rekryterar tränare.

Sen måste jag också ifrågasätta emery. Har alltid uppfatatt honom som taktisk nogrann och som ställer höga krav på spelare. Om så nu är fallet varför envisas han med cech trots att vi alla ser att han inte klarar av rollen? Och hur kan xhaka fortsätta spela? Trodde det bara var wenger som var slapp i sin hantering och för stolt av den värvningen för att inte peta skräpet. Drar på sig frisparkar, kort, slår bort bollar så motståndarna kontrar. Totalt oduglig. Måste vara en av de värsta mittfältarna jag sett, sett till prislapp och hype. Men inte ens emery verkar bry sig.

Rena domedagsprofetian kring arsenal efter 2 matcher. Ja visserligen bara 2 matcher, och mot bra motstånd men ser riktigt risigt ut. Kör en journalistisk vända kappan efter vinden och ändrar mitt obegripliga tips att arsenal plockar en fjärde plats. Dem får kämpa om en europa league plats ens.

Avslutar med en positiv sak. Han vågade ta ut den värdelöse offerkoftan özil. Oj så ledsen erdogan kramaren blev när han blev utbytt efter ännu en usel insats mot topplag. 350 k pund i veckan. Bra förlängning. Hade varit bättre och casha in. Precis som man borde gjort med sanchez. Genidrag av wenger. Sen plockade han ju också av zhaka efter första 45. 45 min för sent iförsig. Men ändå. Förväntar mig att han börjar på bänken nästa match.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2018-08-19 kl. 08:47.
Citera
2018-08-19, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Och sokratis. En annan misfit. Gammal och trög. Har aldrig varit speciellt bra med fötterna. Ska nu in i en högt stående backlinje som till varje pris ska spela bollen längs marken. Är det verkligen emery som identifierat honom som värvning? Isånnafall totalt obegripligt. Om inte han så har klubben värvat honom, vilket pekar på att den som styr arsenal inte har koll på tränaren dem anlitat för att föra klubben framåt.
Var kanske bästa alternativet som ville gå till Arsenal?Är kanske inte kö till nummerlapparna på värvningsmottagningen bara för det finns pengar...
Citera
2018-08-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Var kanske bästa alternativet som ville gå till Arsenal?Är kanske inte kö till nummerlapparna på värvningsmottagningen bara för det finns pengar...

Spel i Champions League brukar också vara lockande för många spelare.
Citera
2018-08-19, 14:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Fast poängen är att sokratis inte passar in i emerys fotboll, inte hur bra han är. Ska man göra en helhetsbedömning av försvarare kanske sokratis är bättre än andra alternativ, men inte i just den spelfilosofin som emery står för. Att det inte skulle finnas mittbackar som skulle vilja gå till arsenal köper jag inte. Dem står väldigt högt upp i näringskedjan. Inte i absoluta toppen, men där bakom, alltså har man enormt många klubbar att hämta spelare ifrån. Skulle tex vilja påstå att nästan varenda mittback i la liga, från lag typ 7 och neråt passar in i emerys spel bättre. Ja sokratis kanske är bättre och mer erfaren i totalen, men just i dem momenten, spel med fötter och kunna hantera hög backlinje, är dem bättre lämpade för. Därav kan man ju undra hur kommunikationen och kunskapen mellan transferansvariga och emery är. Beroende på vem som har det ansvaret.
Citera
2018-08-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Fast poängen är att sokratis inte passar in i emerys fotboll, inte hur bra han är. Ska man göra en helhetsbedömning av försvarare kanske sokratis är bättre än andra alternativ, men inte i just den spelfilosofin som emery står för. Att det inte skulle finnas mittbackar som skulle vilja gå till arsenal köper jag inte. Dem står väldigt högt upp i näringskedjan. Inte i absoluta toppen, men där bakom, alltså har man enormt många klubbar att hämta spelare ifrån. Skulle tex vilja påstå att nästan varenda mittback i la liga, från lag typ 7 och neråt passar in i emerys spel bättre. Ja sokratis kanske är bättre och mer erfaren i totalen, men just i dem momenten, spel med fötter och kunna hantera hög backlinje, är dem bättre lämpade för. Därav kan man ju undra hur kommunikationen och kunskapen mellan transferansvariga och emery är. Beroende på vem som har det ansvaret.

Emery vann EL med Adil Rami (träfötter) bl.a, så din tes faller ju rakt av, att han inte kan spela under Emery till 100%.
Citera
2018-08-19, 17:08
Medlem
XtraXs avatar
Tipsar om serien All or Nothing: Manchester city som nyligen släpptes nyligen på Amazon prime. Kommer verkligen nära laget.
Citera
2018-08-19, 20:05
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tipsar om serien All or Nothing: Manchester city som nyligen släpptes nyligen på Amazon prime. Kommer verkligen nära laget.

Håller med, är på avsnitt 5 nu och det är verkligen kul att titta på. Även om man inte är city fan.

Ni kan skaffa 7 dagar gratis på prime nu och passa på och se det.
Citera
2018-08-19, 20:31
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Håller med, är på avsnitt 5 nu och det är verkligen kul att titta på. Även om man inte är city fan.

Ni kan skaffa 7 dagar gratis på prime nu och passa på och se det.

Ska kollas in, även om Being Liverpool var cringefest deluxe så var det ändå intressant att se deras vardag.
Citera
2018-08-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Tyckte du skrev bra där en tid, men sen håna spelare som dog i en flygolycka. Real classy.

What???

Det här får du nog förklara närmare,för jag har ingen aning om vad du snackar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in