Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 16:36
Medlem
Hardstekts avatar
Afs har mer följare på facebook än sd hade när de kom in i riksdagen.

bådar gott.
Citera
2018-08-18, 16:37
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hets är det när nazister från NMR står och skränar "Ut med packet" på AfS valmöte.
Det får väl ändå NMR stå till svars för? Ska AfS ta ansvar för att vänstern står och ropar slagord på deras demonstrationer också?
Citera
2018-08-18, 16:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Afs har mer följare på facebook än sd hade när de kom in i riksdagen.

Säger inget. Facebook är mycket större idag än för åtta år sedan.
Citera
2018-08-18, 16:41
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Hitler var också konskvent i sin retorik.

Mina främsta invändningar mot AfS är:

1. Att de vill behandla svenska medborgare olika beroende på var de är födda.

2. Att de inte tar avstånd från nazism, fascism och rasism utan tvärtom har kontakter med brunhögern.

3. Att de tolererar antisemiter i sin styrelse och på sin riksdagslista.

Se inlägget jag länkade till ovan (och i min signatur) för mer om detta.

Jag har även andra invändningar mot AfS politik, men de jag listade ovan går långt över gränsen för vad ett anständigt parti kan stå för.

Var inte Stalin konsekvent? Undra varför du inte nämnde den massmördaren som låg bakom fler folks lidande och död?
Citera
2018-08-18, 16:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Du har tydligen missat att man har 2st torgmöten per dag fram till valet
Alternativ för Sverige är en folkrörelse vilket inkluderar internet

Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Vilken trollfabrik?

AfS är just nu på en landsomfattande torgmötesturné - på vilket sätt är det en internetföreteelse? De har förvisso visat sig väldigt skickliga på att använda internets medieplattformar för att få ut sitt buskap - men de finns alltjämt ute i verkliga livet. Det finns ju för sjutton flera riksdagsledamöter som har gått över till AfS - det är inte en internetföreteelse.

Faktiskt gör man någonting, till sist, det måste medges. Men jag står kvar vid min bedömning från juni: inte över 0.1% i valet. Ungefär samtidigt sade Regulus "inte över 0.5%", vill jag minnas. Få se hur det går.
Citat:
<ping>

Men vad gör RD-ledamöterna förutom Ahl?
Familjen Hagwall är ju troliga mullvadar. Martin skadeskjuter mammas motion. Mamma säger ingenting, vare sig innan detta skedde eller efter.
Citera
2018-08-18, 16:43
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Att se till att så blir fallet är dock en uppgift för polisen, inte Christoffer Dulny.

Och där kommer civilkuragen in, då vi vet hur Svensk polis daltat med statens nyttiga idioter.
Citera
2018-08-18, 16:45
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Säger inget. Facebook är mycket större idag än för åtta år sedan.

Det ger en fingervisning om vart det barkar hän. AFS är större än kd och liberalerna. I den här takten komer de snart gå om centern och mp också.
Citera
2018-08-18, 16:45
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Jag blev hotad med deportation. Det är möjligt att det var trams, med det vore bra att veta om AfS-ledningen håller med sin bruna svans här på Flashback. De tycks ju göra det när det gäller antisemitismen.

Hur tolkar du då detta avsnitt från AfS partiprogram:

Därför vill vi införa fler mekanismer som säkerställer att den som tidigare fått medborgarskap men som inte är en del av det svenska samhället inte heller ska få full del av välfärdssystemen. Exempel på kriterier som ska vara uppfyllda för att berättiga fullt stöd är att personen kan tala, läsa och förstå svenska.

https://alternativforsverige.se/ekonomi/

Vad ska de utlandsfödda medborgare göra som jobbat i Sverige och gjort rätt för sig och plötsligt förlorar sin pension för att de inte lärt sig tala tillräckligt bra svenska?

Vänta lite nu, utrikesfödda som inte kan svenska men har jobbat och gjort rätt för sig så pass att de är förtjänta av svensk pension. Årets paradox.
Citera
2018-08-18, 16:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Var inte Stalin konsekvent? Undra varför du inte nämnde den massmördaren som låg bakom fler folks lidande och död?

Vi diskuterade retorik. Stalin var inte en populist som gillade att hålla tal.
Citera
2018-08-18, 16:46
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Jag skrev viss sympati. Det är svårt att inte känna sympati för en liten kvinna med ett menlöst plakat som angrips av en betydligt större man.

Detta sagt, så hade hon inget på scenen att göra. Jag försvarar ingalunda hennes aktion.

Jag gissar på att hon även är Feminist eftersom det är hippt just nu. Så varför ska Dulny göra skillnad på könet i detta fallet?

Ger man sig in i leken får man leken tåla är ett gammalt känt ordspråk.
Senast redigerad av motarbetar 2018-08-18 kl. 16:53.
Citera
2018-08-18, 16:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Det får väl ändå NMR stå till svars för? Ska AfS ta ansvar för att vänstern står och ropar slagord på deras demonstrationer också?

NMR är till skillnad från stenkastarvänstern en disciplinerad hop.

Om Kasselstrand sa till dem att han inte vill se dem på AfS valmöten eller att de ska hålla en låg profil om de trots allt kommer och lyssnar (ingen utdelning av egna flygblad, inget "Ut med packet") skulle de nog respektera det.
Citera
2018-08-18, 16:49
Medlem
wwrs avatar
Citat:
NMR är till skillnad från stenkastarvänstern en disciplinerad hop.

Om Kasselstrand sa till dem att han inte vill se dem på AfS valmöten eller att de ska hålla en låg profil om de trots allt kommer och lyssnar (ingen utdelning av egna flygblad, inget "Ut med packet") skulle de nog respektera det.
Både AfS och NMR gör som Bonniers säger, annars får de anslagen indragna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in