2018-08-13, 21:39
Medlem
Legionariis avatar
Blir nog AfS, SD har tyvärr blivit för "mosiga", inga bra svar och inte heller några bra politiker i partiet längre, kommer nog inte dröja innan dem blir en del av 7-klövern
Citera
2018-08-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det beror på hur opinionsläget ser ut då........inte är jag så dum så att jag röstar av övertygelse.........jag röstar så att min röst ger maxialt inflytande i riksdagen.

Skulle jag tro att MED eller Afs har chans att komma i så hade jag röstat annorlunda. Dock föredrar jag MED framför AfS.

Att du ens konsekvent envisas med att nämna MED är bara ett ytterligare tecken på din ohederlighet. MED existerar inte. Deras stöd blir ALLTID redovisade av Sentio eftersom beställaren är pro-MED, och de ligger runt 0,1-0,4 procent. AfS fick nästan 2 procent några veckor efter lanseringen. Om du nu verkligen är "taktisk" och tänker på "maximalt inflytande" bör du stryka MED direkt.

Och varför gillar du ens MED som varken är emot EU eller NATO och som inte ens har hårdare invandringspolitik än SD?! De har NOLL existensberättigande. De är ett borgarparti med lite invandringskritik. That's it. Om du vill ha högerpolitik så uppfyller AfS den rollen som vill sänka skatten och införa platt skatt.

Hade bara flera varit "dumma" och röstar av övertygelse så hade SD åtminstone kommit in 2006 senast.
Citera
2018-08-13, 21:42
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Är helt övertygad om att Kasselstrand kommer stödja Åkesson som kandidat till statsminister!

Det kostar därför inget att välja det radikalare AfS istället för SD.

Ja det kostar att inte SD blir största parti i riksdagen.
AfS inte många som ens vad det är och flesta de gissar på ABF´s lokala kontor i skåne.
Många som förespråkar att man ska rösta på AfS är också säkert från fel sida och försöker
med alla möjliga medel att få ned SD´s siffror. De gör allt för att de inte ska bli största parti i riksdagen.

Nej AfS är inget för mig och är en total bortkastad röst.
Citera
2018-08-13, 21:55
Medlem
Asylstopp och återvandring är den absolut viktigaste sakpolitiska frågan i det här valet. Får vi inte till det så är allt annat meningslöst.
Det är faktiskt ganska otroligt att det inte är några andra partier som inser allvaret och driver dom här frågorna, förutom AfS.

Jag röstade på SD både 2010 och 2014 men detta valet blir det tveklöst AfS.
Citera
2018-08-13, 21:57
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag kommer att stödrösta på AfS till riksdagen. Jag är angelägen över att se SD hamna i en regering med AfS, eftersom SD ändå inte kommer att hamna i regeringen med något annat parti. Ett SD på 20% och AfS på 5% är effektivare än ett ensamt SD på 25%.
Citera
2018-08-13, 21:58
Medlem
4298Redos avatar
Fick hem en valsedel från Afs där det på baksidan står jämförelse med SD på en rad frågor. Är intresserad att veta vad ni mer insatta säger? Det får ju SD att framstå som väldigt liberalt vad gäller flyktingfrågan. Tilläggas att jag är SD men samtidigt nojig över att SD är ett kontrollerat oppositionsparti infiltrerat av judar. Möjligtvis off topic.

Så vad säger ni?
Citera
2018-08-13, 22:08
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Någon som vet vad AfS ligger på ungefär?

Såg nånstans att "Övriga" enligt YouGOV (Fi borträknat) låg på ca 4.7%.

https://pbs.twimg.com/media/DkUApEIX4AAwQa4.jpg:large

Övriga partier = AfS, MED, PP och NMR.
Om du frågar mig så uppskattar jag AfS ligga runt 3+%, med tanke på att människor fortfarande är rädda att säga vad man faktiskt röstar på om det är ett ''extremt'' parti.
Citera
2018-08-13, 22:11
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4298Redo
Fick hem en valsedel från Afs där det på baksidan står jämförelse med SD på en rad frågor. Är intresserad att veta vad ni mer insatta säger? Det får ju SD att framstå som väldigt liberalt vad gäller flyktingfrågan. Tilläggas att jag är SD men samtidigt nojig över att SD är ett kontrollerat oppositionsparti infiltrerat av judar. Möjligtvis off topic.

Så vad säger ni?

Att fördubbla kvotflyktingar i dessa tider kan absolut ses som liberalt, min röst går till AfS.
Citera
2018-08-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Kommer lägga min röst på AfS.

1. SD är ett självspelade piano vid det här laget, de attraherar S- och M-väljare.
2. SD har redan fyllt sin primära funktion, förändra det politiska samtalet och normalisera invandringskritiken (vilket de lyckats med).
3. Idag har de dock monopol på invandringsfrågan, vilket har gjort att de har mjukat upp sig för mycket.
4. SD har gjort och sagt oacceptabla saker som gör det omöjligt för mig att stötta dem.
5. Två partier kan nå ut till fler (olika) väljare, än vad endast ett parti kan.
6. Även om AfS hamnar utanför, finns det många fler vinster. 1 % gratis valsedlar. 2,5 % partistöd. Hamnar de utanför kan ändå ett omval äga rum och då får de en ny chans. Annars kan de växa i mätningar fram till 2022. Ett "stort" mindre parti utanför riksdagen kan genom sin blotta existens få SD att skärpa till sig, och bli hårdare i både retorik och handling.

SDs monopol på invandringsfrågan MÅSTE bort. Så länge de är hårdast i riksdagen kan de mjuka upp sig hur mycket som helst utan att det leder till några konsekvenser. Vi behöver en ny rejäl förändring av det politiska samtalet, och vi behöver en normalisering av nationalism (inte endast invandringskritik). Vi behöver få in ett betydligt hårdare parti som kan skaka om hela riksdagen, och som kan pressa SD så att de inte bli för mesiga. AfS skulle då fylla samma funktion för SD, som V fyller för S. Ett hårdare mindre parti som kan pusha och tänja på gränserna, utan att det får negativa konsekvenser för det större mjukare partiet. Tillsammans skulle de kunna arbeta i symbios, som tilltalar olika väljare. AfS tilltalar inte bara missnöjda SDare, utan även högerinriktade väljare som vill se sänkta skatter bland annat.

Och ärligt talat, kolla på den här filmen:

https://www.youtube.com/watch?v=-afMDC9Z6kE

Varför ska jag rösta på SD? SD erkänner inte ens de etniska svenskarnas existens. De vill fördubbla kvotflyktinginvandringen, och Åkesson betonar att Sverige kommer fortsätta att ha mer invandring även i SDs framtida Sverige.

NEJ, AfS blir det.
Håller med till fullo. Afs 2018!
Citera
2018-08-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4298Redo

Så vad säger ni?

Uppmanar dig att lyssna på Jeff Ahl.
Finns flera klipp på yt då han ifrågasätter ministrar om olika ämnen.

Är själv inte oroliga för att dom ska infiltreras likt SD.

Och till alla som pratar om taktik rösta på SD:
Enda chansen SD har att komma till makten i dagsläget är 45 - 51 %.

Även om SD blir största parti så lever DÖ vidare. Vare sig ni tror det eller ej.
Citera
2018-08-13, 22:29
Medlem
Vilka tror ni välkomnar min vita ukrainska fru mest, Afs eller SD? Nuvarande regering är fientlig. Ingen nyhet för någon insatt antar jag...
Citera
2018-08-13, 22:30
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansande_Varg
Vilka tror ni välkomnar min vita ukrainska fru mest, Afs eller SD? Nuvarande regering är fientlig. Ingen nyhet för någon insatt antar jag...

Båda accepterar henne så länge hon gör bra för sig och bidrar till samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in