Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Kul att du konstaterar att jag har fel när jag endast hänvisade till opinionsundersökningarna. Sedan påstår du att du har ett stort nätverk och det kanske du har vad vet jag men jag är långt ifrån övertygad om att de grupper du beskriver är så så attraherad av den politik SD driver även om de är ett missnöjesparti. Sedan kom slutklämmen som gör mig lite betänksam till din trovärdighet. Citat: Och jag är inte SD-are.
Nej, det är jag inte. Jag hör inte hemma någonstans då ingen i sjuklövern har ens en berättelse om hur vi ska möta framtiden. När det gäller SD så är läget så att även om de skulle få in kompetent folk i riksdagen som de mycket möjligt också får så får man inte glömma bort hur situationen kommer att vara för dem. När Alliansregeringen tog makten under 2000-talet så rök tre ministrar i princip omedelbart p.g.a. obetalda TV-licenser. Det är inget emot den skitstorm som antagligen kommer efter valet. Att överhuvudtaget överleva politisk lär kräva att man står rejält förankrad i myllan s.a.s. Då hjälper det inte att man har sunda idéer. Det här är naturligtvis inte SD:s fel men jag är mycket bekymrad över framtiden i Sverige.
Som sagt, du lever i en bubbla om du inte har märkt av strömmarna i samhället och jag tror nog att många kommer att få sig en rejäl överraskning på valnatten. Det också p.g.a. antalet osäkra väljare som är rekordstort. Dock inte bland SD-väljare.
Förutom mitt nätverk så har jag både utbildning och jobbat (och fortfarande gör i liten omfattning) inom området och är privat mycket insatt och intresserad av politik, inrikes och utrikes.