Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 01:10
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nu får du ge dig. Du är alltså en sverigedemokrat som är inne i AfS-tråden och försöker tigga till dig stödröster.

Detta trots att Yougov och Sentio visar att SD leder med mer än fyra procentenheter mot S. Hur desperat kan man vara?

Ja det är helt korrekt analys. Jag står på eran sida men ni borde rösta på SD detta val och Afs nästa. För Sveriges skull.

Nej S är större än SD i Sentios senaste. Det är oroväckande. SD måste bli störst.
Citera
2018-08-18, 01:14
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Om du vill att detta ska ske, måste folk som sympatiserar med AfS också rösta på dem, förstår du? Annars kommer de inte att få några 2,5-3 procent. Dessutom, du talar för det mesta för döva öron, då många av AfS' väljare inte är intresserade av SD över huvud taget. Vi vill inte ha mer kvotflyktinginvandring, vi vill inte ha mer HBTQP, vi vill inte ha integrationspolitik och vi vill inte se förnekandet av de etniska svenskarna.

Du skulle göra mer nytta för SD, om du istället spenderade din tid med att försöka omvända sjuklöverister.

Jag sympatiserar med både Afs, Med och SD. Största genomslagskraften detta val är SD. Det är en anhalt för sossar och borgare att ta sig vidare till den radikalare politiken som krävs senare. De kommer inte gå direkt från tex S till Afs. Vi måste ha dem över tröskeln för att bilda regering. Därför är det viktigt att SD blir störst.

Rösta därför SD. Afs kommer ämdå med en sannolikhet som gränsar till säkerhet komma in i riksdagen ändå 2022. Då är det dags för en SD+Afs-Regering.
Citera
2018-08-18, 01:18
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
SD kommer att sakna inflytande även om de blir störst, så släpp detta mantra. Vi är mer betjänta av ett AfS i Riksdagen.

Arma Sverige, endast ett mirakel kan rädda oss!

AfS 2018!

Det har jag aldrig sagt. De kommer hållas utanför oavsett.

Vi blir således varken betjänta av SD och än mindre Afs. Därför måste vi få över så många som möjligt till 2022. Det görs enklast via SD. Då ska de bilda regering med Afs.
Citera
2018-08-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag sympatiserar med både Afs, Med och SD. Största genomslagskraften detta val är SD. Det är en anhalt för sossar och borgare att ta sig vidare till den radikalare politiken som krävs senare. De kommer inte gå direkt från tex S till Afs. Vi måste ha dem över tröskeln för att bilda regering. Därför är det viktigt att SD blir störst.

Rösta därför SD. Afs kommer ämdå med en sannolikhet som gränsar till säkerhet komma in i riksdagen ändå 2022. Så är det dags för en SD+Afs-Regering.
Jag lovar, du har mycket större chans att lyckas övertyga en moderat eller kristdemokrat att rösta på SD än en person som mig. Att försöka övertyga mig att rösta på SD är som att försöka övertyga en vänsterpartist att rösta på SD. Du påstår att du gillar AfS (vilket jag tvivlar på) men jag gillar inte SD. Jag skulle inte rösta på SD även om inget annat alternativ fanns. SD går emot det jag står för, så enkelt är det. Jag vill inte ha dubbelt så många kvotflyktingar, jag vill inte ha en partiledare som förnekar att folkgruppen svenskar existerar, och jag vill inte ha en partiledare som besöker bögklubbar och är pro-HBTQ.
Citera
2018-08-18, 01:20
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag kollade nyss på den första mätningen som Metro presenterade (YouGov) där AfS fick nära 2 procent:

https://www.metro.se/artikel/yougov-alternativ-för-sverige-börjar-få-stöd-i-opinionen

Och det intressanta med denna är just att jämföra med den senaste mätningen. I den första mätningen nådde alltså inte AfS 2 procent, men övrigt-kategorin fick 4,1 procent (också här exklusive FI), vilket var en ökning på 1,7 procentenheter jämfört med mätningen före (övrigt: 2,4 %). Så om AfS stod för hela ökningen i övrigt-kategorin vilket är mycket troligt då Metro tydligt skrev "nästan 2 procent", så fick alltså AfS minst 1,7 procent. 1,6 procent skulle inte jag säga är nära 2 procent, och sedan är det mycket möjligt att de övriga småpartierna minskade, men att AfS bidrog till att öka hela kategorin, vilket skulle innebära att AfS fick 1,8 eller 1,9 procent.

Låt oss säga att de fick 1,7 procent i den första mätningen, vilket jag håller som rätt troligt, om vi då jämför med den senaste YouGov-mätningen där övrigt-kategorin fick 4,7 procent, så är det 0,6 procentenheter högre. Och om man gör antagandet att AfS stod för hela ökningen (som mycket tyder på var fallet i den första mätningen), så kan man addera 0,6 till 1,7 och då får vi 2,3 procent.

Detta är väldigt spekulativt ja, men jag hade inget bättre för mig. Även om de fick 2,3 procent i senaste YouGov, tror jag ändå att de är underskattade, eller så är de övriga småpartierna rejält överskattade. Jag tror inte en sekund att MED har mer än 0,2-0,3 i verkligheten (de syns ingenting och utmärker sig inte i politikfrågor), PP kanske får 0,3 och FI är som sagt inte ens med i kategorin.

Jag ser fram emot "AfS i opinionsundersökningar"-tråden när AfS väl börjar särredovisas på regelbunden basis.

Rätt tänkt. Till detta ska du lägga att de som fanns inom Övriga kan ha gått över till AfS + att alla nya partier underskattas. SD underskattades 2006 med knappt 50%. Ställ dig frågan: 2.93% röstade SD redan 2006. Då hade SD återvandring på sitt program. Nu har det gått 12 år och ännu fler fattar. Varför skulle det vara lägre än 2006?

Jag landar runt 5%.
Citera
2018-08-18, 01:21
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Rösta på SD? Vad har exempelvis lakejer som Angelika Bengtsson, Cassandra Sundin, Tony Wiklander m fl tillfört som motiverar en röst på SD? Nä, det behövs något annat nu...! #svpol

Afs skulle aldrig klara att sitta i regering utan SD. SD måste bli störst.
Citera
2018-08-18, 01:23
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Afs skulle aldrig klara att sitta i regering utan SD. SD måste bli störst.

Ja, SD blir störst. De har funnits i 25 år.
Citera
2018-08-18, 01:23
Citat:
Jag lovar, du har mycket större chans att lyckas övertyga en moderat eller kristdemokrat att rösta på SD än en person som mig. Att försöka övertyga mig att rösta på SD är som att försöka övertyga en vänsterpartist att rösta på SD. Du påstår att du gillar AfS (vilket jag tvivlar på) men jag gillar inte SD. Jag skulle inte rösta på SD även om inget annat alternativ fanns. SD går emot det jag står för, så enkelt är det. Jag vill inte ha dubbelt så många kvotflyktingar, jag vill inte ha en partiledare som förnekar att folkgruppen svenskar existerar, och jag vill inte ha en partiledare som besöker bögklubbar och är pro-HBTQ.

Kort fråga. Vilka hade du tänkt att Afs ska bilda regering med så återvandringen kan börja?

NMR?
Citera
2018-08-18, 01:24
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja, SD blir störst. De har funnits i 25 år.

Nej inte om för många röstar på Afs.
Citera
2018-08-18, 01:27
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nej inte om för många röstar på Afs.

Störst 2018 är helt ointressant. Vakna upp. Sjuklövern har 70-80%. SD får nöta stolar i fyra år till. Det gäller dock inte AfS, de står upp och protesterar.
Citera
2018-08-18, 01:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ja det är helt korrekt analys. Jag står på eran sida men ni borde rösta på SD detta val och Afs nästa. För Sveriges skull.

Nej S är större än SD i Sentios senaste. Det är oroväckande. SD måste bli störst.

SD kan inte bli störst. Sjuklövern är nämligen ett parti.
Citera
2018-08-18, 01:32
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Störst 2018 är helt ointressant. Vakna upp. Sjuklövern har 70-80%. SD får nöta stolar i fyra år till. Det gäller dock inte AfS, de står upp och protesterar.

Nej det blir en historisk vändpunkt i svensk politikhistoria som kommer öppna många dörrar din dumme jöns. Det sänder oerhört starka signaler vad många svenskar vill. Det spelar ingen roll hur litet SDs inflytande blir. De kommer hållas utanför, precis som Afs. 2022 är det vi ska sikta på. Regering Afs+SD. Våran enda chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in