Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Det pågår onekligen ett rätt stort försök till självbedrägeri efter Sentios siffror,och det är beklämmande att se.
Sentio kan man inte skyla över,och det gäller även för personer som Powergirl vars tidigare historik härvidlag inte är ett dugg bättre.
Faktum kvarstår att Sentio historiskt sett är det enskilda institut som bäst mätt SDs opinion.
Både anhängare till SD,LIKSOM dess motståndare gör bäst i att acceptera detta historiska faktum...helt oavsett siffrorna i senaste opinionsmätningen.
Båda lägren gör ju sig till åtlöje med den ena vilda spekulationen efter eget huvud efter den andra.
Oavsett vem som gör sig skyldig till det,så är det fel. Smoothman som Powergirl.
(Mina fetningar)
Läste du mina inlägg igår när Sentio presenterade sina siffror? Uppenbarligen inte.
Inlägg #73964
Citat:
"Ser nu att några i tråden försöker "vifta bort" eller "bortförklara" Sentios senaste mätning. Men om man har Sentio och Yougov som något slags rättesnöre, då borde man också kunna erkänna att det onekligen ser ut som en trend nu - SD backar. Inget att hymla om.
Om vi litar på Sentio när de ger SD höga siffror, då måste vi väl kunna lita på dem när de sänker också? Det är ju dessutom inte det första institutet som visar på nedgång för SD just nu. Bara hos Novus låg SD stilla. Något händer.
Om Yougov också visar på nedgång för SD, då har SD helt klart tappat momentum och de andra knappar in, vilket betyder att folk inte fullt ut verkar inse vartåt Sverige är på väg med ytterligare 300 000 asyl- och anhöriginvandrare till 2021.
Vill dock gärna vänta in Yougov innan jag drar en definitiv slutsats om SD just nu. "
Och efter att Ipsos hade presenterat sin mätning skrev jag följande:
Citat:
"Hmm... blöder SD till KD? Verkar i så fall oerhört märkligt. Vart har moderaterna flytt? Till KD? Var har i så fall SD tappat? Till Löfven? Knappast.
Sentio och Ipsos senaste mätningar är rätt tuffa att få full grepp om. I synnerhet om man jämför med gårdagens Novus. Hela havet stormar... Hur f-n har väljarströmmarna gått egentligen? Alla tre institut pekar åt olika håll. Vem har tagit vem?"
Efter dessa inlägg förekom en del diskussioner om storleken på det eventuella mörkertalet kring SD och andra faktorer, så som att SD nu brutit sig in i nya väljargrupper jämfört med vid valet 2014.
Du anklagar mig för självbedrägeri??? Läs inlägget ovan en gång till och speciellt den kursiverade texten innan du häver ur dig en massa dynga.