2018-08-17, 22:37
Medlem
schuberts avatar
Jag tror att minskningen nu när valet närmar sig helt enkelt beror på uselt jävla kampanjande och markandsföring av vad partiet faktikst vill. Det är mest en massa gnäll om hur dåliga alla andra är. För att locka osäkra väljare gäller det att vara tydliga med vilka problem Sverige står inför och framför tydliga konkreta åtgärder vad partiet faktikst vill göra åt saken.

Nu när övriga partier också fallfläskar med åtstramning av det ena och det andra, hårdare straff, tuffare tag osv. så håller det inte längre att påstå att det inte görs något. Och folk glömmer snabbt det historiska.
2018-08-17, 22:40
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ärade debattörer, ta det lugnt, låt inte mätningarna förstöra nattsömnen. Se och begrunda: Just nu är mitt favoritinstitut SVT/Novus, det fick genomslag och nådde ut till folket: Så här såg det ut.

Sossar 24,3%
SD 21,6%
Mods 18,1%

Detta är närmast sanningen, men bilbränderna är inte med under perioden.

Inget OI är bra men se trenderna på yougov maj---juli:

Sossar 23,0%---22,0%---21,2%
SD 23,0%---28,5%---25,7%
Mods 18,3%---17,3%---15,9%

Jag tror alla fattar att yougov ligger alldeles för lågt på Sossar, 21,2% är inte trovärdigt och absolut inte 15,9% på Mods, det är ju orimligt.

Ni får inte gripas av förtvivlan om Yougov sänker SD till 24,0% för man måste ju justera lite uppåt för Sossar och Mods. Jag tippar att man lägger SD på 24,5% för jag känner att SD går bra just nu. Jag tror inte alls på ett tapp, det fanns en svacka 15 juni---31 juli och kanske några dagar in i augusti men det går åt rätt håll nu.
Busch nummer 3 snor 1 ynka procent från SD men samtidigt tar SD minst en procent från S och den 1,5% som gått till AfS är redan förlorad och där går inte fler över till detta val.

Sifos kraftiga ökning från låg nivå bör stärka moralen och visst var det bra att SD nu har nya personer på integration och jämställdhet, ännu en Ebba, ser bra ut.
SD skall inte vika ned sig, bara förklara sin politik på vissa punkter och trycka på 9000 Afghaner samt ytterligare 300.000 prognosen för invandringen.

Du framstår som närmast religiös när det handlar om SD.

Får faktiskt ge vänsterextremister som frekventerar tråden rätt. Fram tills Sentio ger SD en nedgång är det enda institutet som kan mäta SD (vilket är sant, de har visat sig vara bäst på att mäta just SD), men så fort de visar en nedgång är de vatten värt.

Jag tror att ni behöver professionell hjälp.

Eller så kan du, som normala personer, inte bry dig särskilt om opinionsundersökningar. Men vad skulle SD'are isåfall prata om? Politik? Det enda ni har varit intresserade av i ett par år är upp- och nedgångar i opinionsundersökningar... Så jag antar att jag förstår er desperation i brist på riktiga saker att diskutera.

Får ju erkänna att SD's helt tomma valaffischer beskriver er väl. Helt tomt på innehåll förutom upp- och nedgångar i opinionen.

Patetiskt.

Men oroa dig inte, SD lär bli andra eller största parti. Vad man nu ska med det till med ett tomt skal kan man undra...
2018-08-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Men det SD gemensamt har proklamerat är väl att de vill ha en folkomröstning.
Jag ser inte problemet med det. Det är väl demokrati om något.
Det är trots allt 25 hela år sedan vi lurades in i skiten. Och utvecklingen har ju knappast varit mot det positiva.
Tycker helt klart att svenska folket ska få ta ställning igen om de vill ha Sverige som nation kvar eller att vi som L vill att nationen skall upphöra och att vi ska bli en delstat i europeiska federationen.
Visst, men det får ned SD:s siffror från 30% till 20%. Möjligen tycker du det är bra, eftersom det är dina åsikter till 100% som framförs, men det gynnar inte Sverige. Jag hade däremot röstat SD, oavsett vilka konsekvenser det skulle få för mig, eftersom jag sätter landets framtid som viktigare än mig egen.
2018-08-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Återigen, detta handlar om att locka s-väljare i Norrland. Där är jag övertygad om att det kan vara det som väger över i vågskålen för sd. EU-motståndet lever i Norrland.
Så det är viktigare att vinna ett fåtal röster i glesa Norrland, än att behålla många röster i tätbebyggda områden?
2018-08-17, 22:53
Medlem
Kekistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Visst, men det får ned SD:s siffror från 30% till 20%. Möjligen tycker du det är bra, eftersom det är dina åsikter till 100% som framförs, men det gynnar inte Sverige. Jag hade däremot röstat SD, oavsett vilka konsekvenser det skulle få för mig, eftersom jag sätter landets framtid som viktigare än mig egen.

I kartläggningar över vilka frågor som värderas högt av väljarna placeras EU långt ned. Folk bryr sig helt enkelt inte.
2018-08-17, 23:01
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Fantastiskt att lyckas komma fram till att SD är ett bra val, OCH att EU är det. Schizofren?
Du vill avskaffa den 1000-åriga nationen Sverige och överlåta all bestämmanderätt till folk som Juncker, Macron och Merkel, noterat.

Och nej, handelsavtal är något annat än EU i sin nuvarande form.
2018-08-17, 23:02
Medlem
Citat:
Jag baserar min kommentar på vad som hände 2014, i min valkrets. Det fanns inga röstsedlar för SD. Jag hade med mig egna, men är övertygad om att många inte hittade röstsedlar och då valde fel, hellre än att exempelvis tvingas till skilsmässa. Så tungt vilade bördan 2014 och även 2018, att män inte vågade plocka upp SD, om deras fru såg det.

Jag har aldrig gissat på höga SD-siffror, i tråden. Jag tycker att de borde få alla vettiga människors röst, men tror att svenskar i allmänhet är jubelidioter, så de hamnar kring 20%.
Så du smög fram dina röstsedlar ur innerfickan i valbåset i valet 2014 för du var så rädd för kärringens sexstrejk att du låtsades rösta på socialdemokraterna? Det talar för sig självt. Jubelidiot sade du själv.
2018-08-17, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kekistan
I kartläggningar över vilka frågor som värderas högt av väljarna placeras EU långt ned. Folk bryr sig helt enkelt inte.
I de flestas ögon är det inte ens en fråga. Vi är med i EU.
2018-08-17, 23:09
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Nej, han var ärlig och svarade rätt. Men åsikten är sådan att större delen av alla nya väljare inte håller med. Dessa kommer nu inte att gå med. Jag vill själv vara med i EU, men tycker att invandringshysterin är alldeles överväldigande. Men det förstår inte alla. Hade SD inte haft den åsikten, hade man nått 30%.

Jimmie och SD säger att de vill ha en folkomröstning om EU-medlemskapet. Om SD skulle få makt i valet och driva igenom en folkomröstning så är det ju folket som avgör. Jag har svårt att tro att den dalande opinionen skulle bero på att folket föredrar en islamisering, ökning av våldtäkter och bilbränder framför en folkomröstning om EU.
Medlem
Pressbyragubbens avatar
Citat:
Skall varje parti tvingas ha en person stående inne i lokalen, bredvid bordet, för att säkerställa att ingen plockar undan röstsedlar?
Nej, det borde vara valförättarens uppgift.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är rätt intressant att läsa tråden. De flesta här har ju omhuldat Sentio och kallat alla andra opinionsinstitut förutom YouGov för skojarinstitut. Nu sjönk SD med nästan 4 procent då försvann en del från tråden och andra börjar svamla om annat. 8711 är ett praktexempel på detta. Plötsligt så duger Sifos siffror dvs det institut han har klankat ned på tidigare.Så det kan bli.

Det pågår onekligen ett rätt stort försök till självbedrägeri efter Sentios siffror,och det är beklämmande att se.

Sentio kan man inte skyla över,och det gäller även för personer som Powergirl vars tidigare historik härvidlag inte är ett dugg bättre.

Faktum kvarstår att Sentio historiskt sett är det enskilda institut som bäst mätt SDs opinion.
Både anhängare till SD,LIKSOM dess motståndare gör bäst i att acceptera detta historiska faktum...helt oavsett siffrorna i senaste opinionsmätningen.

Båda lägren gör ju sig till åtlöje med den ena vilda spekulationen efter eget huvud efter den andra.

Oavsett vem som gör sig skyldig till det,så är det fel.Smoothman som Powergirl.
2018-08-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Så du smög fram dina röstsedlar ur innerfickan i valbåset i valet 2014 för du var så rädd för kärringens sexstrejk att du låtsades rösta på socialdemokraterna? Det talar för sig självt. Jubelidiot sade du själv.
Du ser helt enkelt inte hatet mot SD-röstare? Hatet som gör att ens liv kan förstöras? Den finns i alla kretsar, utom de enklaste arbetena. Inget illa menat, men jag antar att du kör truck eller långtradare, eller jobbar i bilverkstad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in