Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Ärade debattörer, ta det lugnt, låt inte mätningarna förstöra nattsömnen. Se och begrunda: Just nu är mitt favoritinstitut SVT/Novus, det fick genomslag och nådde ut till folket: Så här såg det ut.
Sossar 24,3%
SD 21,6%
Mods 18,1%
Detta är närmast sanningen, men bilbränderna är inte med under perioden.
Inget OI är bra men se trenderna på yougov maj---juli:
Sossar 23,0%---22,0%---21,2%
SD 23,0%---28,5%---25,7%
Mods 18,3%---17,3%---15,9%
Jag tror alla fattar att yougov ligger alldeles för lågt på Sossar, 21,2% är inte trovärdigt och absolut inte 15,9% på Mods, det är ju orimligt.
Ni får inte gripas av förtvivlan om Yougov sänker SD till 24,0% för man måste ju justera lite uppåt för Sossar och Mods. Jag tippar att man lägger SD på 24,5% för jag känner att SD går bra just nu. Jag tror inte alls på ett tapp, det fanns en svacka 15 juni---31 juli och kanske några dagar in i augusti men det går åt rätt håll nu.
Busch nummer 3 snor 1 ynka procent från SD men samtidigt tar SD minst en procent från S och den 1,5% som gått till AfS är redan förlorad och där går inte fler över till detta val.
Sifos kraftiga ökning från låg nivå bör stärka moralen och visst var det bra att SD nu har nya personer på integration och jämställdhet, ännu en Ebba, ser bra ut.
SD skall inte vika ned sig, bara förklara sin politik på vissa punkter och trycka på 9000 Afghaner samt ytterligare 300.000 prognosen för invandringen.
Du framstår som närmast religiös när det handlar om SD.
Får faktiskt ge vänsterextremister som frekventerar tråden rätt. Fram tills Sentio ger SD en nedgång är det enda institutet som kan mäta SD (vilket är sant, de har visat sig vara bäst på att mäta just SD), men så fort de visar en nedgång är de vatten värt.
Jag tror att ni behöver professionell hjälp.
Eller så kan du, som normala personer, inte bry dig särskilt om opinionsundersökningar. Men vad skulle SD'are isåfall prata om? Politik? Det enda ni har varit intresserade av i ett par år är upp- och nedgångar i opinionsundersökningar... Så jag antar att jag förstår er desperation i brist på riktiga saker att diskutera.
Får ju erkänna att SD's helt tomma valaffischer beskriver er väl. Helt tomt på innehåll förutom upp- och nedgångar i opinionen.
Patetiskt.
Men oroa dig inte, SD lär bli andra eller största parti. Vad man nu ska med det till med ett tomt skal kan man undra...