Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 00:38
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Hade själv inte en susning om dem förrän i våras.
Eftersom partiet lanserades i våras är det kanske inte så konstigt?

Vadå "för mycket står på spel"? Är det då man lägger sin röst på partiet som förnekar att svenskar existerar?
Citera
2018-08-18, 00:39
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Jag tycker de marknadsfört sig dåligt, eller så har de blivit ihjältigna.
Hade själv inte en susning om dem förrän i våras. Sedan dess har de ju börjat synas och höras mer och mer, men fortfarande långt ifrån tillräckligt.
Lär väl knappast komma in i det här valet, men de är väldigt intressanta. Hoppas de överlever till -22 då de lär ha etablerat sig och fått rutin.
Både Kasselstrand och Hahne är utmärkta talare och jag skulle verkligen höra dem i riksdagsdebatter.
Gillar även deras vallöften och övriga politik.
Men tyvärr AfS, för mycket står på spel detta val så jag lägger i vanlig ordning min röst på SD. Men håll ut och kämpa på. 2022 kommer ni få inte bara min, utan många, många fler röster. Då. Mina vänner, är det dags.

Vad är det som står på spel? Sjuklövern vägrar att samarbeta med SD. Enligt senaste Sentio har SD 22%, Sjuklövern 78%. Förstår inte.
Citera
2018-08-18, 00:40
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Alla jävla idioter som inte fattar att SD måste bli störst.

Afs tid är nästa val. Fattar ni inte det?! Ni kör Sverige ner i fördärvet. Nu fick SD 21,8% och lägre än S i Sentio. Alla röster på Afs är en röst på sjuklövern som vinner tid på folkutbytet. Vi har inte tid! Hör ni det?! Ni kommer ångra er djupt om inte SD blir störst.

Afs har dessutom större chans att växa om det blir en ny DÖ som håller SD utanför trots att de blir störst.
Då kommer oppositionen växa såpass att SD faktiskt har chans att bilda regering med Afs. Blir de inte störst är det mer legitimt att hålla dem utanför och får mindre reaktioner.

Hela världen kommer titta åt Sverige och om SD blir störst men hålls utanför kommer de flesta äntligen att vakna. Då är Alla dörrar öppna.

Kasta inte bort dett nu. Rösta på SD.

Rösta på SD? Vad har exempelvis lakejer som Angelika Bengtsson, Cassandra Sundin, Tony Wiklander m fl tillfört som motiverar en röst på SD? Nä, det behövs något annat nu...! #svpol
Citera
2018-08-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Haha..jo då det kan jag tar reda på men...Metro anlitar YouGov men jag tror inte de vill att AfS ska visas.

En del kunde ju inte uppge vilket parti från övrigt-kategorin som de har för avsikt att rösta på, i den förmodade kommande YouGov-undersökningen, men jag vägrar tro att dessa deltagare deltog i den specifika delen av undersökningen som faktiskt kommer att redovisas. YouGov skulle se helidiotiska ut om deras resultat visar "övrigt" på 6-7 procent men inget särredovisas (för de skulle inte ens veta själva då ingen fått chansen att uppge). Så jag väljer att tänka optimistiskt här. Men visst det finns olika intressen, men med tanke på att YouGov uppvisat neutralitet tidigare, så tror jag bättre om dem än exempelvis Sifo, Novus eller andra skräpinstitut.

Hur mycket makt har egentligen beställaren över undersökningen i fråga? Att de kan bestämma vilka partier som ska särredovisas eller inte visst, så långt är jag med. Men har de mer makt än så? För Sentio visar "bra" siffror för AfS när de görs på uppdrag av AfS, men när det görs av Frick så går det sämre.
Senast redigerad av IKN 2018-08-18 kl. 00:44.
Citera
2018-08-18, 00:44
Medlem
Citat:
Haha..jo då det kan jag tar reda på men...Metro anlitar YouGov men jag tror inte de vill att AfS ska visas. Nu råkande det bli så eftersom panelen visade det. De gör nog allt för att hålla ner AfS men betänk också att olika institut har olika mål. Efter valet kommer alla institut som visade AfS för lågt att sågas. YouGov kan, om de visar AfS rätt, etablera sig som det bästa OI i Sverige och förpassa Sentio till skräphögen. Det finns två krafter. Dels etablissemanget som vill visa lågt, dels olika OI som kan ha intresse av att visa rätt.

Sentio har fått hög status inom SD för att de alltid visat SD rätt. YouGov har också visat dem hyfsat men inte lika bra. Träffar YouGov rätt på AfS stiger deras marknadsvärde och Sentios sjunker. Det drar till sig många som vill använda dem för andra ändamål.

Om inte Metro vill att AfS ska synas, varför publicerade de då denna artikel i samband med AfS lansering? Faktum är att AfS blev positivt särbehandlade.

https://www.metro.se/artikel/yougov-alternativ-f%C3%B6r-sverige-b%C3%B6rjar-f%C3%A5-st%C3%B6d-i-opinionen

Ny Groda ute förresten, lyssna! Gustav berättar om Återvandringsturnén.

https://denkoktagrodan.podbean.com/
Citera
2018-08-18, 00:46
Medlem
MrSkargards avatar
Varför fattar inte det här forumets Heja Jimmie-fanatiker att Sverigedemokraterna inte kan bli riksdagens största parti? Faktum är att jag kan lova redan nu att SD kommer att bli riksdagens minsta parti. Varför kan jag det? För att jag ser Sjuklövern som ett parti med sju olika falanger snarare än som sju olika partier.
Citera
2018-08-18, 00:50
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
En del kunde ju inte uppge vilket parti från övrigt-kategorin som de har för avsikt att rösta på, i den förmodade kommande YouGov-undersökningen, men jag vägrar tro att dessa deltagare deltog i den specifika delen av undersökningen som faktiskt kommer att redovisas. YouGov skulle se helidiotiska ut om deras resultat visar "övrigt" på 6-7 procent men inget särredovisas (för de skulle inte ens veta själva då ingen fått chansen att uppge). Så jag väljer att tänka optimistiskt här. Men visst det finns olika intressen, men med tanke på att YouGov uppvisat neutralitet tidigare, så tror jag bättre om dem än exempelvis Sifo, Novus eller andra skräpinstitut.

Hur mycket makt har egentligen beställaren över undersökningen? Att de kan bestämma vilka som ska redovisas eller inte visst, så långt är jag med. Men har de mer makt än så? För Sentio visar "bra" siffror för AfS när de görs på uppdrag av AfS, men när det görs av Frick så blir det bajs.

Svårt att veta. YouGov var rätt så bra på flera partier medan Sentio var lite bättre än YouGov på just SD. Det är nog så att t.ex. Inizio med kopplingar till Aftonbladet vet att de inte bör överskatta SD. De masserar sina resultat och lägger sig på en nivå som är låg men inte för låg. De vet vem som betalar räkningen.

Med YouGov kan det vara annorlunda. Man säljer främst andra undersökningar. Visar man hyfsat rätt så stärker det varumärket. Om man som enda OI år rätt på AfS ökar värdet på deras tjänster. 99% av deras inkomster kommer från andra undersökningar.
Citera
2018-08-18, 00:50
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför fattar inte det här forumets Heja Jimmie-fanatiker att Sverigedemokraterna inte kan bli riksdagens största parti? Faktum är att jag kan lova redan nu att SD kommer att bli riksdagens minsta parti. Varför kan jag det? För att jag ser Sjuklövern som ett parti med sju olika falanger snarare än som sju olika partier.
Centern, med horan Lööf som statsminister, kommer bilda regering med stöd av M och S. SD:arnas våta dröm om att bli "största parti" är hopplös. Den här fighten är inte över än. Globalisterna och folkmördarna kommer inte ge upp så lätt. Enda räddningen är att fler och fler svenskar börjar med etniskt grupptänk. Eftersom SD förnekar att svenskar existerar återstår bara ett alternativ, Alternativ för Sverige.
Citera
2018-08-18, 00:56
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Om inte Metro vill att AfS ska synas, varför publicerade de då denna artikel i samband med AfS lansering? Faktum är att AfS blev positivt särbehandlade.

https://www.metro.se/artikel/yougov-alternativ-f%C3%B6r-sverige-b%C3%B6rjar-f%C3%A5-st%C3%B6d-i-opinionen

Ny Groda ute förresten, lyssna! Gustav berättar om Återvandringsturnén.

https://denkoktagrodan.podbean.com/

Metro hatar ju SD och AfS men de anlitar YouGov som har en internationell verksamhet. Förmodligen fick de en schock i mars och måste hantera det. Sedan locket på. Samtidigt kan inte YouGov, för sin egen renommé, visa för mycket fel. Hade Metro anlitat Inizio eller Sifo hade det fungerat men YouGov har en för seriös verksamhet.
Citera
2018-08-18, 01:06
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Metro hatar ju SD och AfS
Kolla upp vem som äger Metro. Inte en slump att AfS fick "glädjesiffror" strax efter lansering. Det är inte min mening att sprida svarta piller, men jag tycker man gör partiet en otjänst genom att inte tala sanning.
Citera
2018-08-18, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Tjenare! Long time no see.

För en äkta AfS:are spelar % i OU ingen roll. Man röstar ändå. Nämligen. Av en övertygelse om att det finns något bättre än SD. För SD är jävligt kassa. Om vi ska vara ärliga. De kan inte ens erkänna att svenskar existerar. Så vad gör det om AfS är mini-pytte-små i undersökningarna. Man är AfS for life, liksom. Man ligger steget före, man är lite bättre. Man är förtruppen. Man är hipp, inne, down with it. Man var en av de första med att sätta surdeg, göra egen pulled pork och högrevshamburgare. Man har fingret på pulsen. Känner vartåt strömmen bär innan den har ändrat riktning. Gamla mögiga SD:are flyter, likt döda fiskar, med strömmen.

Inget är så starkt som en idé, vars tid har kommit. AfS tid är nu och in i evigheten tillsammans med det svenska folket.

WORD!

Politikens vindar har vänt och det banar vägen för ett sunt nationalistiskt parti, vilket är precis vad AfS är. Man märker det över hela världen, i Europa och USA. Vissa tror att SD är denna förändring, vilket är fel. Vissa tror att den sortens förändring som skedde i USA med Trump inte är möjligt i Sverige. Att man måste vara politiskt korrekt, artig och följa politikens ramar för att kunna lyckas som ett parti i Sverige. Det är så fel som det bara går att bli, folk är trötta på den skiten. AfS kommer komma in tack vare folkförankring, raka rör och sociala medier. Men framför allt, som du säger, för att inget är så starkt som en idé vars tid har kommit.
Citera
2018-08-18, 01:08
Medlem
Jag kollade nyss på den första mätningen som Metro presenterade (YouGov) där AfS fick nära 2 procent:

https://www.metro.se/artikel/yougov-alternativ-för-sverige-börjar-få-stöd-i-opinionen

Och det intressanta med denna är just att jämföra med den senaste mätningen. I den första mätningen nådde alltså inte AfS 2 procent, men övrigt-kategorin fick 4,1 procent (också här exklusive FI), vilket var en ökning på 1,7 procentenheter jämfört med mätningen före (övrigt: 2,4 %). Så om AfS stod för hela ökningen i övrigt-kategorin vilket är mycket troligt då Metro tydligt skrev "nästan 2 procent", så fick alltså AfS minst 1,7 procent. 1,6 procent skulle inte jag säga är nära 2 procent, och sedan är det mycket möjligt att de övriga småpartierna minskade, men att AfS bidrog till att öka hela kategorin, vilket skulle innebära att AfS fick 1,8 eller 1,9 procent.

Låt oss säga att de fick 1,7 procent i den första mätningen, vilket jag håller som rätt troligt, om vi då jämför med den senaste YouGov-mätningen där övrigt-kategorin fick 4,7 procent, så är det 0,6 procentenheter högre. Och om man gör antagandet att AfS stod för hela ökningen (som mycket tyder på var fallet i den första mätningen), så kan man addera 0,6 till 1,7 och då får vi 2,3 procent.

Detta är väldigt spekulativt ja, men jag hade inget bättre för mig. Även om de fick 2,3 procent i senaste YouGov, tror jag ändå att de är underskattade, eller så är de övriga småpartierna rejält överskattade. Jag tror inte en sekund att MED har mer än 0,2-0,3 i verkligheten (de syns ingenting och utmärker sig inte i politikfrågor), PP kanske får 0,3 och FI är som sagt inte ens med i kategorin.

Jag ser fram emot "AfS i opinionsundersökningar"-tråden när AfS väl börjar särredovisas på regelbunden basis.
Senast redigerad av IKN 2018-08-18 kl. 01:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in