Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
”Sannolikt” ?
ÖVER 3% ?!

Vad grundar du det uttalandet på?

Låter som en jävla fabel. Ska komma ihåg detta inlägg och kommentera detsamma efter valet.

1) Data från Yougov där "övriga" får 4,7 % i juli. FI är redan borträknade. PP får ca 1 %. Resten får AfS, MED och NMR dela på och AfS bör få ca 3 % av dessa.
2) Analys av trender på sociala medier.

Något som ytterligare stärker min tro är att SD tappar efter Jimmie Åkessons pk-utspel. De allra flesta av dessa röster bör ha gått till AfS.
Citera
2018-08-17, 21:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Problemet med dina GBA-halmgubbar är att partiets kärnväljare inte bryr sig om det. Vi är inte rädda för att rösta på en politik som faktiskt skulle göra skillnad.

De cirka 5000 "kärnväljarna" som röstade på SvP 2014 struntar jag i. Inlägget riktar sig till de SD-väljare som funderar på att rösta på AfS.

Citat:
Vill man fortsätta se landet förfalla, så kan man alltid som du rösta på Moderaterna.

Vad har du fått det ifrån att jag skulle vara moderat? Jag kritiserar ju SD för att de kryper för moderaterna.
Citera
2018-08-17, 21:22
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De cirka 5000 "kärnväljarna" som röstade på SvP 2014 struntar jag i. Inlägget riktar sig till de SD-väljare som funderar på att rösta på AfS.

Vad har du fått det ifrån att jag skulle vara moderat? Jag kritiserar ju SD för att de kryper för moderaterna.

De som överväger AfS bland SD;s väljare är knappast förstagångsväljare och vet redan väl vilka moraliska tveksamheter som finns med SD;s politik och liberalisering. Dina inlägg kommer inte att få särskilt många att ändra uppfattning.

Så nu lajvar du sverigedemorat så här inför valet? När började du med det?
Citera
2018-08-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
1) Data från Yougov där "övriga" får 4,7 % i juli. FI är redan borträknade. PP får ca 1 %. Resten får AfS, MED och NMR dela på och AfS bör få ca 3 % av dessa.
2) Analys av trender på sociala medier.

Något som ytterligare stärker min tro är att SD tappar efter Jimmie Åkessons pk-utspel. De allra flesta av dessa röster bör ha gått till AfS.

OK!
Skarpt.

Som sagt, återkommer
Citera
2018-08-17, 21:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Intressant ämne. SD är ju etablerade och det är inte alls osannolikt att de kommer bli största parti. De behöver egentligen inga stödröster.

Att få in ett pari som AFS i riksdagen hade dock varit intressant. De hade kunnat agera blåslampa på etablerade partier. De hade varit som en arg terrier i riksdagen. När vänsterpatrasket och PK-liberalerna står och förfasas över ett påhittat rasistiskt SD, så ge dem vad de vill ha. Ge dem ett parti som AFS som vill att det ska bo svenskar och inte somalier i Sverige.

Hade varit väldigt intressant med ett SD runt 25% och ett AFS med 5%, så kan de övriga sju partierna dela på de 70% som blir över. Kan ju bli intressant för dem att få ihop en regering med Annie Lööfs tokliberaler, Kristerssons mellanmjölk, svetsarn Löfvens betongsossar och kommunistgeneralen Sjöstedts stenkastande vänsterstollar. Rödgrön röra skulle bara vara förnamnet när den dessutom ska blandas ut med allt från planekonomi till upphörande av kollektivavtal.
Citera
2018-08-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Många gamla SD:are attraheras av AfS eftersom man upplever att SD viker ner sig. Det har dom inte gjort, ...
Även om politiken som SD kommer att föra är annorlunda från den de säger att de skall föra, så har de dansat som marionetter åt media.
De har sparkat hela ungdomsförbundet och en mängd intellektuella veteraner. Att många av dem hjälpte en sliten Åkesson till toppen bryr sig JÅ inte om, utan de offras för att någon i bakgrunden vill att de skall petas.

När någon lockar med piska och morot för att JÅ skall göra sig av med vissa personer, så är det ofta för att dessa personer omöjligt kan manipuleras. Antingen är de för intelligenta eller för hetlevrade.

Om han samlat ett 20-tal nyckelpositioner i enrum (istället för att peta dem) och förklarat att SD skall annonsera mittenpolitik för att samla 50% till valet, och att så fort de får makten så skall göra som alla andra politiker och driva en helt annorlunda politik än den de lovat, så hade nog dessa människor köpt det. Då hade det inte funnits något AFS.

Nu krävde någon att de inte fick vara kvar vilket är typisk "You're fired!" attityd från globalister som vill att nätverken skall gallras innan de får sätta sig vid mötesbordet.

Citat:
Ursprungligen postat av brottarboris
SD MÅSTE!!! komma till makten nu.
Ledsen att göra dig besviken men det är inte så en demokrati fungerar i praktiken. Med 349 riksdagsmän så skramlar man inte ihop 175 stycken bara så där.
Det är med andra ord helt omöjligt för "SD att komma till makten". Däremot så kommer de få inflytande, oavsett hur rösterna fördelas. Även om SD får 40% så får de bara inflytande - inte makt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Va fan tror du AFS kommer åstadkomma? Fattar ni inte hur jävla små de är. Du kan lika gärna rösta blankt.
Det verkar som om alla SD:s valarbetare säger samma sak? (Klauz, daym, brottarboris, Loel mfl. i denna tråd)
"Rösta inte på AFS, visa inte din politiska åsikt, utan tänk taktiskt och lägg din röst på SD."

Finns det någon valarbetare hos SD som respekterar att folk föredrar SD:s gamla linje istället för deras nya och därför önskar AFS väljarna lycka till, i hopp om framtida samarbete till kompromisser?

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Rösta inte på AfS
Helt otroligt! AFS låter folk i sitt parti ha olika åsikter?
AFS ignorerar mediedrev och propagandaorgan så folk kan diskutera med varandra i lugn och ro?
AFS försöker rätta till korrumperade och felaktiga mottagningsbeslut som gjorts de senaste decenniet?

Jag måste erkänna att bland alla AFS valtalare så har du lagt fram de absolut bästa argumenten.
Du skall ha all heder för ditt valarbete. Hoppas du och AFS får många röster så du kan ta en plats i Riksdagen.
Citera
2018-08-17, 21:34
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Va fan tror du AFS kommer åstadkomma? Fattar ni inte hur jävla små de är. Du kan lika gärna rösta blankt.

Om de nu AfS är så "jävla små", varför vrålar du ut ditt hat här?

Logik verkar inte riktigt vara din grej…
Citera
2018-08-17, 21:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Återigen: Den som liksom Regulus är helt likgiltig för svensketnisk utsatthet, svensk folkrätt och klassisk svensk nationalism, men spammar tusentals poster om upplevd antisemitism - ska givetvis välja SD framför AfS.

Vilket trams. Jag stöder nationalism, men en nationalism som är befriad från rasism, och det vet du mycket väl.

Citat:
Regulus rekommenderar ett parti vars sittande rikdagsledamöter tillåts kalla afrikaner för "aphelveten och pensionsräddare" och som står upp för fullskalig etnonationalism, komplett med DNA-prov för medborgarskap - dock inte för svenskar i Sverige utan judar i Israel. Blod och jord, en etnohierarki i folkrätt med svenskarna uderordnade.

Mera trams. Vad är det i: Detta ska inte tolkas som en rekommendation att rösta på SD som du inte förstod?

Citat:
Etniska svenskar är det dock OK för partiledaren att förneka existensen på, vilket varit HMF i varje fungerande rättstat med likhet inför lagen, utan att Regulus bryr sig.

Det där är ju en direkt lögn. Jag har många gånger argumenterat för att etniska svanskar ska omfattas av HMF i samma utsträckning som andra folkgrupper.

Citat:
Tvivelaktiga klistermärken med memes om krämare ("happy merchant") är oacceptabel och oförlåtlig antisemitism för Regulus som inte tillåter att judisk tribalism och nationalism diskuteras på det mest verserade sätt utan att komma kletande med antydningar om "judar på loftet". Samme postare som spammar sönder varje tråd han kan med judiskt identitetspolitiska förtecken.

Du har ju judar på loftet, så jag tycker du ska sluta gnälla över att jag skrev det.

Vad gäller antisemitismen inom AfS så är det deras eget fel att diskussionen kommit att handla om det de senaste dagarna.
Citera
2018-08-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Fast ett pragmatiskt förslag skulle vara ej tillåta någon anhöriginvandring tills betydande del av återvandringen genomförts, eller begränsa till bara Norden eller väst.
Mest förvånad över att Kasselstrand påstod något annat i en intervju

Visst jag säger inte emot dig, men jag antar väl att de vill öppna "någon" dörr för undantag och inte framställa sig allt för "extremt". Men visst BORDE noll utomeuropeisk invandring gälla förrän man fått ut den kraftiga majoriteten av de som man vill få ut.

Och det fiffiga med att vara pragmatisk är att de kan ändra sig om fyra år med motiveringen att läget blivit mycket värre. Så som sagt, häng inte upp dig för mycket på det. Att vara pragmatisk kan dock vara ett tveeggat svärd, men jag har fullt förtroende för Kasselstrand, så jag är inte orolig.
Citera
2018-08-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Intressant ämne. SD är ju etablerade och det är inte alls osannolikt att de kommer bli största parti. De behöver egentligen inga stödröster.

Att få in ett pari som AFS i riksdagen hade dock varit intressant. De hade kunnat agera blåslampa på etablerade partier. De hade varit som en arg terrier i riksdagen. När vänsterpatrasket och PK-liberalerna står och förfasas över ett påhittat rasistiskt SD, så ge dem vad de vill ha. Ge dem ett parti som AFS som vill att det ska bo svenskar och inte somalier i Sverige.

Hade varit väldigt intressant med ett SD runt 25% och ett AFS med 5%, så kan de övriga sju partierna dela på de 70% som blir över. Kan ju bli intressant för dem att få ihop en regering med Annie Lööfs tokliberaler, Kristerssons mellanmjölk, svetsarn Löfvens betongsossar och kommunistgeneralen Sjöstedts stenkastande vänsterstollar. Rödgrön röra skulle bara vara förnamnet när den dessutom ska blandas ut med allt från planekonomi till upphörande av kollektivavtal.

Din lilla saga om en ev regeringsbildning.

Vad är skillnaden i den om SD får 30% mot ett SD+Afs på 30%?
Ingen.

SD behöver bli största parti. Även om de inte hamnar i regeringsposition måste man bli största parti. Det är oerhört viktigt att kunna spela på det som ”folkets val”, precis som S kommer att göra detsamma i parti och minut om de blir största parti, OAVSETT om de gör ett uselt val eller ej.

Ställde frågan tidigare idag men inget svar. Förmodar det beror på att svaret är Nej. Men vi provar igen.
Har Afs någon skuggbudget? Man vill en jävla massa enligt deras politiska program på hemsidan, men har de någon som helst seriös plan på finansiering?
Behöver inte vara en komplett regeringsbudget, men NÅGOT? Man är ändå riksdagsbenägna.
Senast redigerad av M.J.A 2018-08-17 kl. 21:41.
Citera
2018-08-17, 21:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
De som överväger AfS bland SD;s väljare är knappast förstagångsväljare och vet redan väl vilka moraliska tveksamheter som finns med SD;s politik och liberalisering. Dina inlägg kommer inte att få särskilt många att ändra uppfattning.

Vi får väl se på valdagen om mina och andras inlägg haft någon effekt.

Citat:
Så nu lajvar du sverigedemorat så här inför valet? När började du med det?

Jag skrev: Detta ska inte tolkas som en rekommendation att rösta på SD

Men de som tvekar mellan att rösta på SD och AfS tycker jag hellre ska rösta på SD.
Citera
2018-08-17, 21:43
Medlem
Oddset på att Alternativ för Sverige kommer in i Riksdagen är bara 5,0 gånger pengarna:
https://www.braodds.com/alternativ-for-sverige

Det är mycket lägre odds än vad Trump hade för att bli president. Man kunde vinna upp till 150 gånger pengarna på en seger för Trump:
https://www.joe.ie/news/6-things-shorter-odds-1501-shot-donald-trump-winning-us-election-566723
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in