Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-17, 21:12
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Vilka dörrar då? Och vem/vilka kommer att öppna dessa mystiska dörrar? Kom igen nu, berätta.

Åtminstone 70 procent kommer att vara emot SD, så det är fortfarande på pappret helt demokratiskt att stänga ute ett 25 procentparti. Och du skrev det själv, släng inte bort din röst. SD kommer ändå inte att sitta i regeringen. Då är det definitivt bättre att rösta in ett nytt parti som kan tilltala grupper som SD inte kan. Två partier kan samla fler väljare än endast ett parti.

Snöbollseffekten i kombination till samhällers förfall. Fler och fler kommer gå över till SD.

De går sällan från S direkt till Afs. Om SD blir störst och växer så är det inte längre tabu och folket vänjer sig. Dessa dörrar som får oppositionen in i folkhemmet. Inklusive Afs.

Sen är det dags att förändra hela landet. Det måtte göras strategiskt.
Citera
2018-08-17, 21:15
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Nej, vi är redo för AfS redan nu.

Ni ja. Men jag pratar inte om ett fåtal procent jag pratar om potentiellt 10% av både sossar, borgare och diverse sovande.
Citera
2018-08-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
AfS kommer få mandat, men det är irrelevant eftersom att inte förrän de, tillsammans med SD, blir största block kommer någon utav dem att få någon makt.

Så du tror att AfS kommer att få 4% eller mer nu i valet?
Citera
2018-08-17, 21:27
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Så du tror att AfS kommer att få 4% eller mer nu i valet?
Ja.
Citera
2018-08-17, 21:28
Medlem
Oavsett om AfS klarar 4%-spärren eller inte, hur många invalda SD-ledamöter tror ni byter parti under mandatperioden? Kanske finns det några som redan nu planerar sitt byte? Kanske vet till och med Kasselstrand om att någon planerar byta?

Edit: byter till AfS alltså
Citera
2018-08-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Ni ja. Men jag pratar inte om ett fåtal procent jag pratar om potentiellt 10% av både sossar, borgare och diverse sovande.
Så när är tiden inne för AfS menar ni?
Med er egen retorik och resonemang så blir det, den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge?
AfS tid är nu, inte sen
Citera
2018-08-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Snöbollseffekten i kombination till samhällers förfall. Fler och fler kommer gå över till SD.

De går sällan från S direkt till Afs. Om SD blir störst och växer så är det inte längre tabu och folket vänjer sig. Dessa dörrar som får oppositionen in i folkhemmet. Inklusive Afs.

Sen är det dags att förändra hela landet. Det måtte göras strategiskt.

Det räcker med att SD är ett stabilt 20+ parti för att tabun ska minskas kraftigt. Och du har helt rätt, det måste göras strategiskt. Låt alla nyfrälsta rösta på SD, så kan vi andra rösta in AfS. Att tänka strategiskt handlar även om att tänka långsiktigt. AfS måste in i riksdagen förr eller senare, och därför måste det finnas folk som röstar in dem. Om för få personer röstar på dem 2018, så kanske de inte ens finns kvar 2022.

Rösta AfS!
Citera
2018-08-17, 21:50
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Om för få personer röstar på dem 2018, så kanske de inte ens finns kvar 2022.
Orostrollande Jimmiepedes våta dröm ju.
Citera
2018-08-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Orostrollande Jimmiepedes våta dröm ju.

Jo jag vet, desto viktigare att poängtera idiotin i deras "argument". Jag är trygg med att AfS kommer att få ett rätt bra valresultat. Kanske inte in i riksdagen, men jag tror helt ärligt på åtminstone 2,5 procent, och det skulle faktiskt göra mig nöjd. Men ska inte sticka under stol med att jag ändå djupt inne skulle bli lite besviken. Jag vill ju se skrik, gråt och drama i riksdagen redan i september.
Citera
2018-08-17, 21:57
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Så när är tiden inne för AfS menar ni?
Med er egen retorik och resonemang så blir det, den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge?
AfS tid är nu, inte sen

2022 såklart. Då är enda chansen. Det förutsätter dock att SD blir störst nu och att det byggs upp ömsesidig respekt mellan SD och Afs så att de kan bilda regering 2022. Det är oerhört viktigt och helt fundamentalt.
Citera
2018-08-17, 22:02
Citat:
Det räcker med att SD är ett stabilt 20+ parti för att tabun ska minskas kraftigt. Och du har helt rätt, det måste göras strategiskt. Låt alla nyfrälsta rösta på SD, så kan vi andra rösta in AfS. Att tänka strategiskt handlar även om att tänka långsiktigt. AfS måste in i riksdagen förr eller senare, och därför måste det finnas folk som röstar in dem. Om för få personer röstar på dem 2018, så kanske de inte ens finns kvar 2022.

Rösta AfS!

Afs kommer finnas kvar om behovet finns. Det kommer det göra. Bättre att de kommer in i riksdagen förberedda 2022 än att sluta som nydemokrati. Bästa effekt blir det av att säkerställa att SD blir störst.
Citera
2018-08-17, 22:03
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jo jag vet, desto viktigare att poängtera idiotin i deras "argument". Jag är trygg med att AfS kommer att få ett rätt bra valresultat. Kanske inte in i riksdagen, men jag tror helt ärligt på åtminstone 2,5 procent, och det skulle faktiskt göra mig nöjd. Men ska inte sticka under stol med att jag ändå djupt inne skulle bli lite besviken. Jag vill ju se skrik, gråt och drama i riksdagen redan i september.

Va? 2,5%. Nej, de hade nästan 2% redan i mars enligt YouGov. Nu har det gått fem månader och AfS är både större än KD och L på Facebook och närmar sig med stormsteg Fjamåtpartiet med vision om 30 miljoner nya entreprenörer. De kommer in, frågan är bara om det blir med knapp eller god marginal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in