Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-17, 15:31
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Fast SD:s beteende är till viss del förståeligt. SD vill som vilket annat företag som helst, ha monopol på marknaden (i det här fallet, invandringsfrågan).
Absolut, man kan ju även se vänsterns skränbeteende som förståeligt, helt enkelt eftersom det funkar. SD:s hjärtängsliga glädje över att mobilisera blatteväljare är också förståeligt, men likt väl patetiskt. Varför inte importera en miljon negrer från Afrika i utbyte mot att de röstar på SD i syfte att mobilisera ännu fler "väljare"?
Citat:
Jag betraktar inte AfS som ett hot. Dels för att vara ett hot, måste man vara både intellektuell och ännu viktigare, originell, och AfS är varken eller (det är liksom inga stora tänkare i AfS). Sedan om nu AfS skulle vara ett hot på riktigt, ja då hade det tagits en hel del lagliga åtgärder mot dem i syfte att neutralisera dem. Och då menar jsg betydligt hårdare tag än att temporärt stänga av deras YouTube kanal.
AfS har bättre värderingar än SD.
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Så här är det: svenskar har det faktiskt jättebra idag (komparativt sett alltså),
Alltför bra.
Citat:
självklart finns det samhällsproblem och det är alldeles för hög turd world untermenschen invandring och detta måste göras något åt innan det blir kaoz på riktigt, ISIS-style, Kurdistan eller Bantustan (alla möjliga framtidsscenarion, i Sverige), men i dagsläget är SD så det ser ut om man vill rösta på ett svenskvänligt parti, vare sig man gillar det eller inte.
Ändå är det samtidigt ett jolmigt mellanmjölksalternativ.
Citat:
men SD-modellen är helt enkelt så det ser ut idag om man vill ha en politisk dos nationalism i ett västerländskt land.
Mer IS i Sverige hade kanske förändrat det förhållandet? Jag raljerar lite nu, men en möjlig filosofisk-ideologisk attityd är faktiskt att låta det bli ännu värre innan det kan bli bättre. Ordinäre Svenne kanske inte "håller med", men vem fan bryr sig?
Citera
2018-08-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
I dagens Sentio särredovisas Fi och MED, trots låga siffror. Oklart för mig varför det är så. AfS syns inte till. Däremot så störtdyker SD rejält.

Nyheter Idags ägare är partiledare för MED och ser AfS som en konkurrent.

Den rimligaste förklaringen är att dessa SD-väljare gått över till AfS.

Nu när det står klart att SD blir överlägset största parti anser nog även många SD-röstare att de har råd att stödrösta på AfS.
Citera
2018-08-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Möjligt att det är ett skämt. Troligtvis är det inte ett skämt. Hur ska man kunna veta när ingen i partiet säger något?

Jag har definitivt övervägt att rösta Afs, se min posthistorik i afs-tråden. Tycker sakpolitiken är bra men detta är ett trovärdighetsproblem.

Tycker inte frågan i sig är speciellt farlig, för min del är det helt okej att diskutera olika etniska gruppers dominans på ett sakligt sätt. Problemet för mig är att detta tyder på att man inte kan lita på hur AFS förhåller sig till extrema högerideologier som, vilket historien visat, riskerar sluta i grova överträdelser mot mänskligheten.

Läs partiprogrammet. Om det passar dig, rösta på AfS. Om inte, välj något annat parti.

Men framförallt, sluta vara en cuck som kryper för media.
Citera
2018-08-17, 16:05
Medlem
MrSkargards avatar
Sverigedemokraternas minskning i Sentio måste, åtminstone delvis, bero på att partiet har tappat många röster till Alternativ för Sverige.
Citera
2018-08-17, 16:06
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Somaliebruden i Gävle: "Jak knollar er alla" det är bra valarbetare när de beter sig såhär.

Var kan man höra/se det? Har en arbetskamrat som är somalier och kvinna. En väldigt speciell sådan. Vill visa det för henne.
Citera
2018-08-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Sverigedemokraternas minskning i Sentio måste, åtminstone delvis, bero på att partiet har tappat många röster till Alternativ för Sverige.
Mest troligen. SD tappade 3,7% men KD fick bara 1,4 procentenheter mer från förra mätning. Vars de andra 2,3% tog vägen kan vi bara spekulera, mest troligen AfS inte for dem till Liberalerna iallafall.
9 september kommer vara en chock, även for alla oss som stöttar AfS.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-17 kl. 16:43.
Citera
2018-08-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Somaliebruden i Gävle: "Jak knollar er alla" det är bra valarbetare när de beter sig såhär.
Klipp?
Citera
2018-08-17, 16:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
I dagens Sentio särredovisas Fi och MED, trots låga siffror. Oklart för mig varför det är så. AfS syns inte till. Däremot så störtdyker SD rejält.
1,7% till övriga va? Som bara kan vara typ AfS och lite NMR. Det är intressant att SD sjunker i alla mätningar nu. Mer intressant än att sitta och studera notoriskt svårmätta "övriga". Vissa säger att det handlar om väljare som går till Kd, men jag tror att det strömmar till AfS just nu.
Citera
2018-08-17, 16:41
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
1,7% till övriga va? Som bara kan vara typ AfS och lite NMR. Det är intressant att SD sjunker i alla mätningar nu. Mer intressant än att sitta och studera notoriskt svårmätta "övriga". Vissa säger att det handlar om väljare som går till Kd, men jag tror att det strömmar till AfS just nu.

Fattar inte riktigt tankegången.

Väljare som tidigare "vågade" ange att de skulle röstat på SD tycker nu att SD är för mesiga osv osv går över till AfS, men... vågar/vill inte ange att skulle rösta på AfS/Övriga?
Citera
2018-08-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Var kan man höra/se det? Har en arbetskamrat som är somalier och kvinna. En väldigt speciell sådan. Vill visa det för henne.
Ungefär vid 42:00 när kameran svänger runt publiken.
https://www.facebook.com/altforsverige/videos/892651434264789/
Citera
2018-08-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Snarare lite PP, NMR syns nog knappt, tänk på att Svp fick 0,07 % och då fanns ingen konkurrens.
Citera
2018-08-17, 16:48
Medlem
robotguras avatar
Den enda OU jag bryr mig om är YouGovs då de har prickat närmast valresultaten för SD några val i rad nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in