Jag kör AfS för att jag lyssnat på podden Den Kokta Grodan
https://denkoktagrodan.podbean.com/
Där får man en väldigt god insyn i Gustav Kasselstrand och Erik Berglund som personer
och deras syn på politik.
Återvandring och plattskatt, I'm there man, all the way.
Jag tvekade ett tag men SDs pissande på gräsrötterna som hjälpte de in i Riksdagen är ett så lågt slag från Jimmie Åkesson att han helt enkelt inte förtjänar min röst.
Man har även fått chansen nu i 2 mandatperioder och vad är facit av vad man åstadkommit?
Varför har man inte gått på hårdare i det mesta? Det är alldeles för mjukt och vänligt, krävs mer ryggrad av ett parti som SD inte bara sätta sig ner och räkna alla nya fina pengar man fått.
Sen deras mjuknande i många åsikter är inte heller av godo.
Sen bör AfS dock internt smiska upp ett par av nazilite-grabbarna, vill de leka nazis får de gå med i Socialdemokraterna.
SD klarar sig och får över 30% av rösterna så då kan vi andra som vill se återvandring försöka få in AfS istället. Det är ju inte som att SD får något inflytande iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
Justicia
Jag kommer rösta på Afs och i helgen övertalade jag hela släkten att lämna SD för AfS. Om - stort om - de kommer in är -4% för SD ingen fara för Sverige om 4% går till AfS.
SD är alldeles för mjäkiga och ideologiskt principlösa. Jag struntar i om AfS inte kommer in, men att stödrösta på ett virrigt och opålitligt parti med en del skumma och oärliga ledartyper som gör att löfven ändå framstår som en schysst gubbe (som människa, inte politiker), det gör jag inte igen. Har ångrat min röst på SD enda sen 2014, de har svikit mig, en kärnväljare.
Och argumentet att en röst på AfS är meningslöst köper jag inte. Dessa personer har inte uppmärksammat hur det lät 2010 som visar möjligheten. Sen för att inte glömma att det spelar ingen roll om SD blir största partiet för de kommer ändå inte ha betydelsefullt inflytande. Då kan lika gärna ett parti med sundare politik få en chans.
Ja SD behöver 50.1% men det lär de inte nå i år.
De flesta partier har dessutom varit små en gång i tiden.