Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 07:55
Medlem
Jag kommer rösta på Afs och i helgen övertalade jag hela släkten att lämna SD för AfS. Om - stort om - de kommer in är -4% för SD ingen fara för Sverige om 4% går till AfS.

SD är alldeles för mjäkiga och ideologiskt principlösa. Jag struntar i om AfS inte kommer in, men att stödrösta på ett virrigt och opålitligt parti med en del skumma och oärliga ledartyper som gör att löfven ändå framstår som en schysst gubbe (som människa, inte politiker), det gör jag inte igen. Har ångrat min röst på SD enda sen 2014, de har svikit mig, en kärnväljare.

Och argumentet att en röst på AfS är meningslöst köper jag inte. Dessa personer har inte uppmärksammat hur det lät 2010 som visar möjligheten. Sen för att inte glömma att det spelar ingen roll om SD blir största partiet för de kommer ändå inte ha betydelsefullt inflytande. Då kan lika gärna ett parti med sundare politik få en chans.
Senast redigerad av Justicia 2018-08-17 kl. 08:04.
Citera
2018-08-17, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Så M verkar landa runt 18% oc SD runt 26%.
Om nu afs inte kommer in så även om vi räknar högt så är de på 3% enligt dig. Så totalt kan M + SD nå 47%.

Så när invandring kommer upp för votering så röstar de andra emot samt antagligen en hel hop moderater som lever efter Reinfeldts lära. Grattis! Ingen skillnad alls.

M samarbetar hellre med S så även där tar det stopp. Fin taktik du har, applåd!

Du utgår ifrån att SD får 26%, moderaterna 18% samt att alla de andra partierna blir kvar i riksdagen.
KD, L och MP riskerar att åka ut, AfS+Fi+MED+Piratpartiet lär stjäla ett par procentenheter. Och sen är sannolikheten större att KD stöttar M+SD än att de skulle sätta sig i knät på S.

Sannolikheten att SD+M+-KD får riksdagsmajoritet är mycket högre än vad folk tror, men chansen minimeras om AfS snor för många väljare från SD.

Är du med?
Citera
2018-08-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Jag kommer rösta på Afs och i helgen övertalade jag hela släkten att lämna SD för AfS. Om - stort om - de kommer in är -4% för SD ingen fara för Sverige om 4% går till AfS.

Det är fullständig katastrof om AfS skulle få 3-3.9% dock. Om det innebär att SD+M+-KD inte får egen majoritet. Invandringskritiska M-väljare hade inte övergett M inför valet 2022 isåfall.
Citera
2018-08-17, 08:03
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Det är dit man måste sträva för att över huvud taget har chansen att ens nå hälften av sitt mål. SD förlorar hela tiden eftersom de alltid ger efter för medierna och vänstern. För 8 år sedan ville SD "begränsa invandringen" Idag, 8 år senare, och några hundratusen, eller kanske rentav en miljon fler babbar i landet, vill SD fortfarande enbart minska invandringen. Om 25 år står väl Mattias, Jimmie och Jomshof inhägnade i naturreservat bakom skylten "svensk" så att de nya svenskarna kan få se vilka som byggde deras nation. Vi måste normalisera tanken om återvandring för vanliga svensson, precis som SD lyckades normalisera invandringskritiken.
Jag håller helt med dig om att återvandring måste normaliseras.
Jag är övertygad om att det kommer att bli så om några år dessutom.
Har sagt det tidigare - SD blir lika normalt och mellanmjölk som S är nu och AfS blir nya SD (dvs det "hemska partiet")
Citera
2018-08-17, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Det är fullständig katastrof om AfS skulle få 3-3.9% dock. Om det innebär att SD+M+-KD inte får egen majoritet. Invandringskritiska M-väljare hade inte övergett M inför valet 2022 isåfall.

Jag tror dock inte det gör någon skillnad, då deras SD-fobi är djupt rotad så att något samarbete kommer vi inte se.
Citera
2018-08-17, 08:13
Medlem
Eftersom jag inte gillar SD i sig, så lärde jag mig 2014 att sälja sin röst för något man inte tror på var ett jävla misstag. Det är bättre att rösta på den politiken man faktiskt förhåller sig till och tror på, inte stödrösta på något man egentligen inte tycker är bra. Förlorar hellre med Afs än vinner fruktlös vinst med SD som får ytterligare 4 år att gnaga på litt samvete om varför de inte gör sitt jävla jobb som opposition.
Citera
2018-08-17, 08:15
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:

SD är alldeles för mjäkiga och ideologiskt principlösa. Jag struntar i om AfS inte kommer in, men att stödrösta på ett virrigt och opålitligt parti med en del skumma och oärliga ledartyper som gör att löfven ändå framstår som en schysst gubbe (som människa, inte politiker), det gör jag inte igen. Har ångrat min röst på SD enda sen 2014, de har svikit mig, en kärnväljare.

Och argumentet att en röst på AfS är meningslöst köper jag inte. Dessa personer har inte uppmärksammat hur det lät 2010 som visar möjligheten. Sen för att inte glömma att det spelar ingen roll om SD blir största partiet för de kommer ändå inte ha betydelsefullt inflytande. Då kan lika gärna ett parti med sundare politik få en chans.

Det ska du ha beröm för! Folk tänker att man inte kan påverka desto mer och förblir passiva...

Men visst är det enkelt att övertyga SD'are?

Dessa är införstådda med problemen och i praktiken redan halvvägs i mål.

Sjukklövern till SD var betydligt svårare 2006 och 2010 minns jag.
Citera
2018-08-17, 08:16
Medlem
AfS är en resa mot riksdagen vi behöver fler invandringskritiska partier där, fler alternativ, ett för sillmjölkar Sd. Afs för de som föresatt sig stoppa invandringen.

Kd åker i stället ut det är ett bra byte mer sådant i framtiden. Troligen åker L ut 2022 då kanske MED kommer in i stället men en sundare liberalism.

Växling för sunt förnuft, Pk-partierna kan inte ändra sig de måste bytas ut.
Citera
2018-08-17, 08:20
Medlem
Citat:
Jag tror dock inte det gör någon skillnad, då deras SD-fobi är djupt rotad så att något samarbete kommer vi inte se.

Du fattar inte poängen. M kommer att bli tvungna att inför sina väljare göra ett val. Om de väljer att ingå i en storkoallition och fortsätta denna massinvandringen, istället för att regera med stöd av SD(som enbart kommer att kräva inflytande på invandringspolitiken) så kommer dom att svika alla de invandringskritiska moderaterna och förlora en massa väljare till SD och AfS.

Detta möjliggörs bara om SD blir tillräckligt stora.
Citera
2018-08-17, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Du fattar inte poängen. M kommer att bli tvungna att inför sina väljare göra ett val. Om de väljer att ingå i en storkoallition och fortsätta denna massinvandringen, istället för att regera med stöd av SD(som enbart kommer att kräva inflytande på invandringspolitiken) så kommer dom att svika alla de invandringskritiska moderaterna och förlora en massa väljare till SD och AfS.

Detta möjliggörs bara om SD blir tillräckligt stora.

Exakt, hur småaktig är man om man nöjer sig med att bara nöja sig med lite inflytande i invandringspolitiken, som på inget sätt är en mirakelkur mot alla problem. Vi ska inte nöja oss med smulor när det är vårt lands framtid. Vi ska och är i position att kunna kräva det vi vill, folk är trötta på veka politiker. Vi vill ha kraftfulla ledare, nästan att vi vill ha despoter.

Invandringsproblemet löses inte enbart av färre invällare per år, det är ett totalt krig som behövs på alla fronter. Återvandring är den enda principen som ska gälla i invandringen. Integration och assimilation blir därefter irrelevanta. SD har inte ens pondus att utmana vänsterns dominans på kulturen, vilket också måste göras.
Citera
2018-08-17, 08:33
Medlem
Citat:
Exakt, hur småaktig är man om man nöjer sig med att bara nöja sig med lite inflytande i invandringspolitiken, som på inget sätt är en mirakelkur mot alla problem. Vi ska inte nöja oss med smulor när det är vårt lands framtid. Vi ska och är i position att kunna kräva det vi vill, folk är trötta på veka politiker. Vi vill ha kraftfulla ledare, nästan att vi vill ha despoter.

Invandringsproblemet löses inte enbart av färre invällare per år, det är ett totalt krig som behövs på alla fronter. Återvandring är den enda principen som ska gälla i invandringen. Integration och assimilation blir därefter irrelevanta. SD har inte ens pondus att utmana vänsterns dominans på kulturen, vilket också måste göras.

Du har fortfarande missat poängen. Vi ska inte nöja oss med lite inflytande i invandringspolitiken. Vi ska tvinga fram en storkoallition där hela 7k bekräftar att man är ett enda parti. Det kommer att bana vägen för brakseger för oss 2022. Det som sker annars är att Moderaterna kommer att fortsätta ljuga och locka kvar många invandringskritiska väljare inför nästa val.
Citera
2018-08-17, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Det ska du ha beröm för! Folk tänker att man inte kan påverka desto mer och förblir passiva...

Men visst är det enkelt att övertyga SD'are?

Dessa är införstådda med problemen och i praktiken redan halvvägs i mål.

Sjukklövern till SD var betydligt svårare 2006 och 2010 minns jag.

Ja, det var mycket svårare 06 och 10. Samma personer jag lyckades få att rösta SD då är de jag fått över till Afs nu. Min morsa skulle kunna rösta på NMR om det var så.

Nu när dessa är säkrade så ska goda vänner få genomlida politiska diskussioner med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in