Citat:
Han la ut inlägget på Facebook på lördagen, samma dag som hon hittades. Det var ett rätt mastigt inlägg har jag för mig med bild? Kommer ihåg att det var många av hans vänner som beklagade sorgen till honom.
Jag tyckte det var olustigt med ett så starkt inlägg med tanke på att han så lättvindigt tog bort henne som vän.
Såg inga liknande inlägg hos hennes andra vänner men kollade självklart inte alla utan bara en bråkdel.
Edit: Han verkade starkt berörd i alla fall. Dåligt samvete? Förälskad? Annat?
Jag tyckte det var olustigt med ett så starkt inlägg med tanke på att han så lättvindigt tog bort henne som vän.
Såg inga liknande inlägg hos hennes andra vänner men kollade självklart inte alla utan bara en bråkdel.
Edit: Han verkade starkt berörd i alla fall. Dåligt samvete? Förälskad? Annat?
Citat:
Jag kan också tycka att Facebookinlägget som LWs vän gör är oerhört märkligt.
"Den kvinna som sedan i början av veckan är försvunnen i Örebro är en god vän till mig sen många år tillbaka. Och vi har många gemensamma vänner runt om i landet som nu får läsa detta.
Jag har vetat om detta i några dagar nu. Men av olika anledningar har det inte varit offentligt och man har undanbett spridning fram till nu. Fragment av anledningarna vet jag om, men inget av vikt. Och jag är inte så nära vän att jag på något sätt blivit indragen i det mer än med samtal med vänner.
Nu vill polisen ha in alla tips som bara går."
Detta postas den 18 maj, alltså på fredagen. Varför har man undanbett spridning?
"Den kvinna som sedan i början av veckan är försvunnen i Örebro är en god vän till mig sen många år tillbaka. Och vi har många gemensamma vänner runt om i landet som nu får läsa detta.
Jag har vetat om detta i några dagar nu. Men av olika anledningar har det inte varit offentligt och man har undanbett spridning fram till nu. Fragment av anledningarna vet jag om, men inget av vikt. Och jag är inte så nära vän att jag på något sätt blivit indragen i det mer än med samtal med vänner.
Nu vill polisen ha in alla tips som bara går."
Detta postas den 18 maj, alltså på fredagen. Varför har man undanbett spridning?
Citat:
Utifrån bilder verkar han och LW åtminstone tidvis ha varit ganska nära vänner
Citat:
Citat:
Ja, bilden av JGs reaktioner kring när LW försvann är motsägelsefull. Känslosam och snabbt ute med att beklaga sorgen och å andra sidan enligt vissa lika snabb med att geocachinggänget inte ska leta och att den närmsta kretsen ska hålla tyst (varför skulle t ex polisen säga det?). Jag är också intresserad av varför han inte vill att folk yppar något. För menar han att någon skulle sitta på så känslig information att det skulle störa utredningen? För i annat fall, iakttagelser och vittnesmål kring LW borde väl bara vara bra om det kom fram i ljuset?
Intressant att JG var med i Missing People. Sökte de ens aktivt efter LW? Minns att jag tyckte att det var litet pådrag kring henne som iaf stod i kvällspressen man följde.