2018-08-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Tror inte folk håller på så faktiskt ! Vem pallar bränna 90 bilar liksom
Dessa måste va anlitade från staten ! Snabba jävlar som tål extrem värme
Det var Thomas Mattsson chefredaktör på Expressen som klädde ut sig till NMR-are, och hade asbestkalsongerna på sig, som eldade Han var förbannad för att han inte fick grilla för grannarna pga eldningsförbudet, och därför tänkte han att nu jävlar

Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Möjligt jag är annorlunda men jag älskar bubblande multinationella städer som exempelvis Stockholm, New York, London, Paris, San Francisco, Los Angeles.
Jämförelsen är skitlöjlig, helt jävla skitlöjlig. De städerna har en helt annan struktur på sin Polis, och denna Polis har ett helt annat och mycket större våldskapital att ta till. De skjuter för att döda, och det direkt. Och inget jävla psykologiserande kring en dödsskjutning heller. Med tung beväpning och bepansrade bilar så vågar de rätt ofta ta striderna. Det är en ren myt tex att Londons Polis skulle vara helt obeväpnad. Ja vid turistområdena ja. Fast jag har sett brittisk tungt beväpnad Polis ingripa i andra delar av London, och det gick fort som fan. Inga dialoger där inte, pang på rödbetan, rejält med däng med batongerna ja.
Det är inte så jävla roligt heller i dessa städer när man varit där en tid, man kunde knappt sova med fönstret öppet i London för polis- brandkår- och ambulans-sirener tjöt hela natten.
Just UK eller tex Spanien har ju tex mycket långa fängelsestraff, så att de håller nere brottsligheten på det sättet
Du får gärna tro att dessa städer är romantiska, men nä de som har stannat där en längre tid

Däremot finns det andra städer som har klarat sig ifrån kaos, tex i Australien, lugna och trygga mindre städer finns det ju, fast de har ju just inga blattar alls heller. En del asiater ja, men de ägnar sig inte åt sådan sjuka utsvävningar som MENA-Parasiterna gör

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag har läst gissningar från försäkringsbolag att upp till 50% av alla brända bilar är försäkringsbedrägeri.
Kristersson kommer snart ut med att det är självantändande bilar som orsakat eländet.
Och att bilbränderna är här för att stanna
MP kommer med att det är klimateffekten, köttätarna och säldöden. Lika bra att de blandar in Östersjöns dåliga vatten och isbjörnarna i Arktis också för säkerhets skull. Hur blir det nu när Sverige ska bli fossilfritt ? Hur ska raketforskarna nu kunna elda fossilfritt ? Hur blir det när de sätter eld på elbilarna, blir det inte så giftig rök att hela stadsdelar måste evakueras ?
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Nu när de har gått ut med vad som kan tolkas som politiska motiv så borde brottet kunna klassas som terrorbrott? Även om folk förknippar terrorism med mord och dylikt, men det måste väl inte ens handla om fysiskt skadade eller döda för att klassas som det?
Ja det kan räknas som terrorism om viktiga samhällsfunktioner drabbas. Mordbrand borde ju gå som brottsrubricering eftersom dels fanns avsevärd spridningsrisk plus eldningsförbud plus att någon kan ju ha legat och sovit i någon av bilarna
Citera
2018-08-16, 16:00
Medlem
Vilket rättsväsende vi har i det här landet. En är häktad hittills efter de samordnade brandattackerna på 6 olika platser vilket måste ha krävt utförande av uppemot 20-30 ligister. Om en anhållen nu har släppts mot vilken det måste ha funnits ganska mycket på från polisen men inte tillräckligt för häktning, hur kan det då bli för alla andra som nu sopat igen bevisen mot sig och som polisen inte ännu har en susning om vilka det är?

Samtliga politiker - Löfven och Kristerssons kraftigast - gick ut och lovade mer eller mindre att förövarna skulle vara inom lås och bom i sinom tid, det skulle det starka samhället se till.
Bara snack och bluff och båg från dem som bär yttersta ansvaret.

I slutänden blir det en eller möjligen två som lagförs och det kommer bli mycket kort tid i fängelset ställt mot det egentliga straffvärdet.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2018-08-16 kl. 16:03.
Citera
2018-08-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Unga smågangsters har inte kompetensen att få ihop en sån här enormt koordinerad, välorganiserad, synkroniserad attack, 10 orter samtidigt, bara glöm det!

De som beställt detta befinner sig högt uppe i pyramiden - politiska förtecken!

Haha, det var det dummaste jag läst på länge...
Har du missat totalt att ungdomar i alla tider organiserat sig och slagits (raggare t.ex) i alla tider?
Detta helt utan sociala medier.
Idag finns det sociala medier och det är inte så svårt för personer med 2000+ "vänner/följare" att starta något. Det märkligaste är väl att det inte blev mer omfattande i andra städer.

Det utreds och verkar finnas bevis för en låst facebook-grupp.
Där har du din organisation.
Allt och alla förnekar att det finns några politiska förtecken, åklagare, polis och även en av killarnas advokat. Så snälla, bara ge upp och håll dig till rätt forumdel.
Citera
2018-08-16, 16:09
Medlem
MISSTÄNKTA BILBRÄNNARE

HUSSE* A*an, 19990407-573* - rötter i IRAK, medb i IRAK och Sverige, svensk medb från 2004 (n+l+7)

ALI E*SAR Mohannad, 19990916-411* - rötter i IRAK, svenskt medborgarskap sedan 2000, mor och far födda i Bagdad, Irak (a+4)
Senast redigerad av REMIGRATION 2018-08-16 kl. 16:28.
Citera
2018-08-16, 16:10
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Nu vet jag inte hur mycket du vet om Amsterdam men enligt statistiken är det inte alls som du säger.

Amsterdam 2017: 11 mord i stan av 132 i landet:

http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=80202NED&D1=89&D2=0&D3=0&D4=a&D5= a&HD=160727-0933&HDR=T,G2,G1,G4&STB=G3

Här har du 2015: http://ec.europa.eu/eurostat/documents/4187653/8516121/Intentional+homicide+victims/c2f4298b-dda6-493d-9e12-38774785602b?t=1519230294484

Får nog ändra ditt inlägg rätt bra faktiskt:

http://www.euronews.com/2018/02/22/baltics-are-murder-capital-of-europe-report-finds

Citat: "The lowest number of intentional homicide victims relative to population was recorded in Austria (0.51), the Netherlands (0.62), Spain (0.65), the Czech Republic (0.75) and Italy (0.77)."

Hur fick du ihop det där?
Jag vet inte hur bra du är på vare sig matematik eller svenska men om du ber din mamma läsa det där så ser du att Nederländerna och Sverige ligger på ungefär samma siffror. Min statistik var från 2012 och handlade om Amsterdam. Ditt inlägg visar mer än tydligt att diskussionen huruvida Nederländerna skulle vara ett betydligt säkrare land med färre mord per capita säger, åtminstone för de år som påvisas, att Nej, inte mer än ytterst marginellt . Tack för statistiken förresten. Den gjorde ju att RJC:s påstående var precis så fel som jag trodde från början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Unga smågangsters har inte kompetensen att få ihop en sån här enormt koordinerad, välorganiserad, synkroniserad attack, 10 orter samtidigt, bara glöm det!

De som beställt detta befinner sig högt uppe i pyramiden - politiska förtecken!

Jag bara hoppas och ber att du är ironisk nu. Om inte är det skrattretande korkat. Det tramset hade vilka finniga tonåringar som helst kunnat öva ihop och debriefa på ett par dagar.
Trams att det va toppmilitärer.

Men tror du va ironisk dock...
Citera
Medlem
EveyHammonds avatar
Tack Ken för info om detta! I motsats till många andra tror jag nämligen de eldande herrarnas ursprung är av stor vikt att veta.

Jag tror dock att gärningsmännen på MickeKs Frölundafilm är några andra än de på Zagros Hamas, för de visar två olika platser i Frölunda men verkar vara filmade vid samma tid. De på MickeKs film kan alltså mycket väl vara somalier, vilket flera saker tycks peka på. Undrar hur många gärningsmän det handlar om allt som allt, om man räknar in alla bilbränder över hela landet under denna veckas "attack"? Några teorier?

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Alan Hussen har ett kurdiskt namn (jfr vattenliket Alan Kurdi), kanske han är ifrån Irak eller Syrien, om vi nu utgår från att de svartklädda männen på Frölunda torg talade arabiska med varandra.

Ali Easar är arab. Det finns en äldre person med samma namn i Göteborg - han verkar vara något slags universitetstyp från Bagdad och är säkert släkt med den gripne Ali Easar. Namnet "Ali" pekar mot att han kan vara shiit. Irakiska sunniter brukar heta "Omar" och han har ingen vän med detta förnamn.

Mannen i Turkiet kan vara vem som helst. Han behöver inte vara turk själv. Istanbuls flygplats är en "hub" för alla möjliga konstiga destinationer som till exempel Kabul och Mogadishu och dessutom en destination som det är lätt att snabbt fixa avgång till om man uttgår från Landvetter.
Citera
2018-08-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Nu vet jag inte om du varit i Amsterdam eller ens sett det på vykort. Amsterdam är den huvudstad näst efter Luxemburg där det begås flest mord i Västeuropa så din så kallade statistik har du nog hämtat från en annan planet.

Mycket av anledningen bakom det höga antalet mord i Amsterdam kopplas till de krig som pågått mellan yrkeskriminella gäng. Hur tror du att dessa yrkeskriminella gäng försörjer sig?

Amsterdam har runt 2.3 människor per HUNDRA TUSEN i murder rate. Beklämmande, verkligen. Men inte i den mån du försöker få det till.
Citera
2018-08-16, 16:15
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag får anta att samtliga brända bilar polisanmäls, inklusive en värdering. Polisen bör ganska dessa. Om det finns 1-5 bilar av dessa med riktigt högt värde 500k eller så, och någon ägs av Ahmed utan årsinkomst, eller en bilmålvakt, så har man uppstarten till detta dåd där. Den personen hade jag spanat på. Inte osannolikt att han dessutom är knarkhandlare på högre nivå och t.ex förser 20-åringarna. Nu fick han för sig att utnyttja dem även för försäkringsbedrägeri.

Anledningen till mina spekulationer är att jag inte kan få ihop att några invandrade 20-åringar utan skolbetyg kan göra detta dåd exakt som det ser ut på videon. Det måste ligga någon äldre bakom, en organisatör, en motivator. Killarna vet mycket väl att det är grannens morsa som får bilen uppeldad.

Det är den här kognitiva dissonansen som är samhällets dilemma. Fattar man inte att babbarna är svenskfientliga skitungar med en hatisk agenda, så spelar det ingen roll om SD får 99% av väljarstödet.

De skiter fullständigt i att Aishas bil brinner. Deras svenskfientliga agenda trumfar alla andra känslor.
Citera
2018-08-16, 16:16
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag vet inte hur bra du är på vare sig matematik eller svenska men om du ber din mamma läsa det där så ser du att Nederländerna och Sverige ligger på ungefär samma siffror. Min statistik var från 2012 och handlade om Amsterdam. Ditt inlägg visar mer än tydligt att diskussionen huruvida Nederländerna skulle vara ett betydligt säkrare land med färre mord per capita säger, åtminstone för de år som påvisas, att Nej, inte mer än ytterst marginellt . Tack för statistiken förresten. Den gjorde ju att RJC:s påstående var precis så fel som jag trodde från början.

Antar att du missade att bläddra ned till just Amsterdam?

Vet inte om din mamma kan hjälpa dig att tyda kolumner men faktum är att Amsterdam hade 11 mord 2017 och ungefär det dubbla i Stockholm.

Ungefär efter halva sidan om du scrollar nedåt. Till det alfabetiska startar med A för Amsterdam där ja. 11 mord.

Alltså: http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=80202NED&D1=89&D2=0&D3=0&D4=a&D5= a&HD=160727-0933&HDR=T,G2,G1,G4&STB=G3
Senast redigerad av DetskarsigmedIsis 2018-08-16 kl. 16:20.
Citera
2018-08-16, 16:17
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Dåliga personer hade inte längre kunnat konkurrera på marknaden. Driftiga personer med passion hade kunnat sysselsätta ett helt samhälle. Istället tycker såna som du att man ska sätta miljoner svenskar utanför samhället och istället ta hårdare tag

Att du tror att endast jubelåsnor konsumerar droger... Ja, jag behöver inte ens kommentera det.
Min fetning: Ja du, du är ett bra bevis på det du skriver.
Iho iho

Krigen mellan kidzens gäng handlar om droger. Att du inte förstått det här sin förklaring i just ditt droganvändande. Din hjärna är som en svamp.

Det handlar om territorier, stulna knarktelefoner (langaren kunders kranlur)
En legalisering av en (1) substans hjälper inte heller.
Citera
2018-08-16, 16:19
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcccxxxvii
Har med 99 % säkerhet lyckats lexbase:a fram två av gärningsmännen.

Den s.k. 19-åringen heter Alan Hussen och bor på Pianogatan 34 i Västra Frölunda.
Domen om stöldförsöket på Coop Mölnlycke: Göteborgs TR, B 15032-17
Domen om grovt vapenbrott: Göteborgs TR, B 6352-17

Den s.k. 18-åringen heter Mohannad Ali Easar. Adressen var ett SIS-hem, hans föräldrar Sabiha Daway och Ali Easar Abid bor dock på Mandolingatan 41 i Västra Frölunda.
Domen om rån, övergrepp i rättssak, misshandlar m.m: Göteborgs TR, B 1978-16.
Hittar inte brottmålsdomen om mopedrånet. Händelsen återges emellertid i domen där Mohannad Ali Easar blir LVU:ad: Göteborgs FR, 12289-16.
Grymt grävt!

Tusen tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in