2018-08-16, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larswad
Jamen vafan, finns det inte så man kan lägga upp några sticky posts på första sidan så att alla jävla illiterata vänstermiffon med sina vansinnesteorier kan läsa att man redan VET vilka det var som var inblandade och gjorde det.
Det är så jävla tröttsamt att det hela tiden poppar in idioter som inte ens kan läsa polisens uttalande i msm tidningarna.

En gång för alla, försök fatta nu: DET VAR LOKALA KRIMINELLA GANGSTAZ SOM VAR SKYLDIGA TILL BRÄNDERNA I FRÖLUNDA. LÄS POLISENS EGNA UTTALANDE FÖR FAN!
Fakta spelar ingen roll för dessa människor. Vad vi än lägger fram för bevis kommer de vända och vrida på det för att det ska matcha deras världsbild.

Det är bara att skaka på huvudet och fortsätta nöta bevis och hoppas att någon plockar upp det. Fakenews gänget har bestämt sig redan.
Citera
2018-08-16, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Skönt att veta att de inte gillar kameror. Hoppas det sätts upp fler.

Och ja, om det börjas kaosa i rika områden så är jag helt för att sätta upp kameror där med. Skulle ju kanske t.om få bort många villainbrott.Tror att rätt många redan har egna kameror där iofs men vad vet jag...
Jag hade gärna sett att det sattes upp kameror direkt intill min tomtgräns. Hade varit ett utmärkt komplement till mina egna som täcker just min tomt.
Citera
2018-08-16, 09:12
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
I det stora hela kommer knappt någon att skickas någonstans, inte ens till fängelse.
Istället strömmar det just nu in hundratusentals nybyggande klanfolk till landet under parollen ”anhöringsinvandrare”. Med denna vetskap låter Jan Kallbergs förslag in i helvete mycket bättre än drömmar om massutvisningar som aldrig kommer att hända... vi kommer att få ett mycket tuffare klimat” här och ju fortare man anpassar sig till det desto bättre för vanliga medborgare, säg vad du vill men i USA finns konsekvenser när man busar”

Precis som du skriver, ”vårt system är i grunden skapat för ett etniskt homogent nordiskt samhälle”, så är ju inte fallet längre och varje dag blir det allt mindre homogent...

Politik handlar som bekant till stor del att kompromissa och möta halvvägs. Bättre då att sikta högt från början istället för att anamma ett dysfunktionellt land som USA som har få likheter med Sverige. Den dagen förövaren sitter med en enkelbiljett på ett flygplan hem tillsammans med familj och släkt kommer brottsligheten minska i Sverige med 80%. Allt annat är bara defaitism, sluta se mångkultur som någon form av ostoppbar naturlag.
Citera
2018-08-16, 09:12
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Läs! Ni som snackar om utvisningar som lösning - DET KOMMER INTE ATT HÄNDA!

För varje kriminell som utvisas tar 100 hans plats! Även om man mot förmodan skulle utvisas så är det ju bara att komma tillbaka när man vill... vårt gränsskydd suger, det är i stort sett obefintligt, det läcker som ett såll... inget dna eller fingeravtryck tas vid ankomst, inte ens en läkarundersökning för smittsamma sjukdomar är obligatorisk.. Politikerna vet detta och allt är kalkylerat! Polisstat kommer sakta men säkert...
Citera
2018-08-16, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag hade gärna sett att det sattes upp kameror direkt intill min tomtgräns. Hade varit ett utmärkt komplement till mina egna som täcker just min tomt.

Exakt min tanke.

Så dessa kriminella säger i princip: Om inte polisem låter oss fortsätta vara kriminella äckel ifred så kommer vi fortsätta vara kriminella äckel.
Deras konsekvenstänkarförmåga leder alltså till slutsatsen att "vi är kriminella och begår brott bara för att polisen är här".

Istället för att, som en normalt funtad människa skulle tänka: "om vi slutar vara kriminella äckel.. så.. kanske.. polisen inte behöver vara här hela tiden, inga kameror skulle sättas upp.. och vi kanske kan sköta skolan istället och på så vis få ett jobb i framtiden"
Citera
2018-08-16, 09:25
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Undrar vilka som kommer att reagera med hårt mot hårt först.

Polisen eller de facto de boende som tröttnar på att deras vardag eldas upp och vem fan vill ha blått blinkande discoljus i lägenheten varje natt? Man kan tänka sig att det finns en och en annan som lackar ur rejält vilket blir ett slags medborgargarde, typ Soldiers of Kebab...
Citera
2018-08-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Då har vi det kristallklart, teoretiker av konspirationer läs:

En ung man hör på måndagen av sig till Expressen och antyder att ”något stort” är på gång i Göteborg.
Klockan 19.46 på kvällen (alltså 1 timme och 15 min. innan terrorattentaten) skickar denne man en video till Niclas Hammarström på Expressen.
I videon läser en maskerad man i svart luvtröja upp ett meddelande riktat till ”polisen, politikerna och samhället”.
Behandla oss som djur och vi ska bete oss som djur.

Budskapet har tre delar:
• Polisen är brutal och trakasserar människor utan grund.
• Socialtjänsten rycker bort barn från deras familjer.
• Det är orättvist att övervakningskameror sätts upp i fattiga områden men inte i rika.

Den maskerade mannen avslutar, på bruten göteborgska:
– Behandla oss som djur och vi ska bete oss som djur. Detta är inget hot, utan enbart för att väcka samhället.
I videon ges inga detaljer om vad som ska ske – eller var. Men drygt en timme efter att videon skickats börjar det alltså brinna på fyra ställen i princip samtidigt.

Ja då är det en sorts politisk aktion, men det är inte SD som ligger bakom utan det är snarare tvärt om. Förortsungdomar som är sura på samhället och inte tycker att polisen skall lägga sig i. Det stämmer också bra in på att flera av killarna väntade på fängelsestraff.

Man skulle alltså kunna klassa detta som terrorism. Det handlar bara om att skada samhället för en politisk sak.

Det kan ju tyckas konstigt att detta inte har kommit ut tidigare. Det har ju avgörande betydelse för hela polisutredningen och vi hade sluppit alla sjuka konspirationsteorier från vänstern.

https://www.expressen.se/gt/qs/maskerade-mannen-i-video-till-expressen-hamnd-mot-polisen/
Citera
2018-08-16, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Formulerar om mig de segregerade utanförskapsområderna är det. No go zoner.

Ja det är de som gapar o skriker och håller på som man märker av medans de skötsamma invandrarna märker man knappt av för hur ofta har vi haft positiva reportage hos de som sköter sig? Extremt sällan och aldrig...
Vad finns det för nyhetsvärde i att visa människor som sköter sig? Det är ett normaltillstånd och inget som behöver uppmärksammas.
Citera
2018-08-16, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja då är det en sorts politisk aktion, men det är inte SD som ligger bakom utan det är snarare tvärt om. Förortsungdomar som är sura på samhället och inte tycker att polisen skall lägga sig i. Det stämmer också bra in på att flera av killarna väntade på fängelsestraff.

Man skulle alltså kunna klassa detta som terrorism. Det handlar bara om att skada samhället för en politisk sak.

Det kan ju tyckas konstigt att detta inte har kommit ut tidigare. Det har ju avgörande betydelse för hela polisutredningen och vi hade sluppit alla sjuka konspirationsteorier från vänstern.

https://www.expressen.se/gt/qs/maskerade-mannen-i-video-till-expressen-hamnd-mot-polisen/
Huvudet på spiken! Terrorism mot den svenska samhället. Och det är det uttryckssätt som kaozmänniskorna lärt sig och haft med sig från sina hemländer. Förresten hur går det till när man väntar på att komma i fängelse? Någon?
I mina yngre dagar fanns ungdomsfängelser och anstalter för vanartiga pojkar. Fungerade utmärkt som avskräckande ex.
Citera
2018-08-16, 09:56
Medlem
Malmö och Göteborg är ju garanterad slussarna för landets knarkimport. Mottagarna i första ort är ju såklart de organiserade gängen i Frölunda och Biskop.
De har såklart massvis med underhuggare I form somalier och araber med mera som vill bli gangstaz.
Det är garanterat så att knarket också forslas vidare till mindre städer såsom Trollhättan osv. Det finns garanterat en hierarki här där några drar i tåtarna och de är troligtvis hyffsat organiserade. Det finns alltså med stor säkerhet ett nätverk mellan orterna. Polisen gör ibland rejäla tillslag som det här nyligen, de rör sedan om lite i myrstacken och de som drar i tåtarna lackar ur.

Min gissning I detta fall är att de lyfte luren till kaos-avdelningen i de olika orterna som i sin tur gjorde sin del.

Det är det absolut enda som förklarar den organiserade delen av dessa attackerna.

Nu skall såklart inte polisen sluta med att stoppa dessa gangstergäng. Men de skall ges helt nya befogenheter och den listan jag sett av åtgärder låter helt grymt bra, sånär som ett par punkter som känns rätt så uddlöst såsom straffrabatt vid golning (de vill hellre leva).
Senast redigerad av Larswad 2018-08-16 kl. 09:58. Anledning: Stava
Citera
2018-08-16, 09:57
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Det gör dom hela tiden. Det är polisbevakning i princip dygnet runt på dessa områden.

Du kan inte motivera dina åsikter alls. Det enda du kan peka på är att du tycker att invandrare är för korkade för att snacka ihop sig och att de måste haft hjälp från vita. Din rasist.

Tja, du får kalla mig vad du behagar,. Jag funderar enbart, pga bristfällig och motstridig information från dels statsministern som rimligen hålls informerad dels polisen, på olika scenarior.
Citera
2018-08-16, 09:58
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Undrar vilka som kommer att reagera med hårt mot hårt först.

Polisen eller de facto de boende som tröttnar på att deras vardag eldas upp och vem fan vill ha blått blinkande discoljus i lägenheten varje natt? Man kan tänka sig att det finns en och en annan som lackar ur rejält vilket blir ett slags medborgargarde, typ Soldiers of Kebab...
Har också tänkt på det där.. Vad händer när ett gäng svenska grabbar går ihop och skapar ett medborgargarde för att nita dessa kaosbabbar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in