Citat:
Här är min teori om skjutandet.
1. Någon skjuter ett varningsskott som träffar cykeln.
2. En skytt skjuter en tydlig träffbild i höjd med vaden.
3. En annan skytt skjuter Eric i överkroppen.
Skottet genom rutan kan jag inte riktigt förklara. Med tanke på var tomhylsan hittades, så kan personen helt enkelt ha bommat målet.
Här ser man en tydlig träffbild på fasaden med tre skott. Jag har skjutit rätt mycket i mina dagar och den där träffbilden kommer garanterat från en enda skytt.
https://minfil.com/0fb2T6f7b4/Tre_skott.jpg
1. Någon skjuter ett varningsskott som träffar cykeln.
2. En skytt skjuter en tydlig träffbild i höjd med vaden.
3. En annan skytt skjuter Eric i överkroppen.
Skottet genom rutan kan jag inte riktigt förklara. Med tanke på var tomhylsan hittades, så kan personen helt enkelt ha bommat målet.
Här ser man en tydlig träffbild på fasaden med tre skott. Jag har skjutit rätt mycket i mina dagar och den där träffbilden kommer garanterat från en enda skytt.
https://minfil.com/0fb2T6f7b4/Tre_skott.jpg
Det är omöjligt att avgöra vart poliserna siktade mot Eric genom att bara titta på kulhålen i väggen.
För att kunn avgöra något sådan så behövs det mer indata. Här vi inte den så kan vi bara spekulera.
För att kunna avgöra i vilken höjd som polisen siktade på så behöver vi veta följande.
Hur lång är polisen
Hur lång är Eric
Vad är det för avstånd mellan Eric och Polisen
Hur långt borta stod polisen från väggen när de avfyrade vapnet
Är det någon höjdskillnad mellan där de träffade och där de stod.
Det är egentligen rätt så enkelt att räkna ut sådant men det kräver att man har all indata.
Vad vi i korthet behöver veta är vinkel på vapnet och vart de stod. Redan när de väljer att skjuta mot bålen så är vapnet vinklat nedåt om nu inte poliserna som höll i det var en dvärg och stod upp.
Om de hade skjutit mot vaden och man bara går på träffarna i väggen så skulle de ha inneburit att Eric stod tryckt mot väggen eller att polisen låg på marken när han sköt.
Skjutställningen man framför allt använder med en pistol är stående så jag tror knappast att polisen låg ned. Sen är det väl inte så mycket som tyder på att Eric stod tryckt mot väggen.