2018-08-15, 22:38
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tramsargument som vanligt. Lägg fram ett enda hållbart bevis på att det skulle vara "högerkrafter" som ligger bakom. Ni är så desperata att lögnen är det enda som återstår.

Tramsargument ... som att "lägg fram ett enda hållbart bevis", då antar jag. Kan du göra det?

För min del kan du lugna ner dig och släppa ni:andet. Jag är sannolikt på din sida. Det viktiga är att "vi" är sansade och inte så naiva med vad som nyss hänt.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Fruktansvärd händelse. Känner mig ändå i smyg ganska glad att det finns ett parti som förutsagt hela händelseförloppet. Jag kan alltså att rösta på ett parti i valet om jag vill slippa att detta blir det nya Sverige.

Samma parti förutsåg problemen med invandringen. Det stärker min tro att det är ett parti som verkligen fattar vad som pågår i världen.

Samma parti borde rimligen bli störst i valet om 3 veckor, om det är fler än jag som kan tänka logiskt. Särskilt som det här brottet kommer att diskuteras i media varje dag, när polisen kommer lite närmare ett uppklarande. Dvs ganska exakt 25 dagar till. Hollywood kunde inte regisserat bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Jag begriper och har min övertygelse men vill ha något mer konkret att mosa upp i fejset på vänstern.

Min teori är att du skulle kunna valla ihop samtliga av de skyldiga, tagna på bar gärning, släpa dem i samlad tropp och avmaskera dem framför vänstern - och de skulle ändå i sann vänsterbliven anda skylla på "högern"...

Däremot låter "mosa upp i fejstet på vänstern" som poesi i mina öron.
Citera
2018-08-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Kan 20-åringen vara DK, f. 19980509? Bor på Marconigatan.

Göteborg tingsrätt mål nr B 8040-18, 2018-07-19
Finns en koppling till Turkiet, enl FB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Det är många som begår brott i väntan på fängelse.
Är så absurt. Men vi bor ju i absurdistan.
Hur är det med svenska fängelser, är de fulla eller? :/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Inte ens korkade blattar är så korkade att de på eget bevåg drar igång en så utstuderad bildbrandsvåg över ett så omfattande geografiskt område och på så strategiska ställen, utan att förstå konsekvenserna så här nära inpå ett val. Givetvis är det individer med bestämda politiska avsikter som har triggat detta, och som med en och annan fin slant som betalning, genom andrahandskanaler, gjort dessa små svin till bilbrännare till sina Lee Harvey Oswald:s.

Jag hoppas det innerst inne inte, men detta är mer än annat sannolikt ett drag från den brunaste sidan på den politiska arenan. Och när/om det kommer fram kommer det att drabba partier som inte har ett skit med det att göra. Det räcker med att initiativet kommer från sorgliga anhängare av NMR för att det ska drabba ett helt block negativt.

Och om det visar sig vara (f.d.) SD-anhängare som ligger bakom det hela ... då blir det jävligt tragiskt av alltihop.
Korkade blattar var inte så korkade eller utstuderade 2014, inför valet. Men visst brann det inpå valet, ex:

2:a sept 2014
Citat:
Bilbränder på sju olika platser och skottlossning på två platser. I natt fick Södertäljepolisen ta hjälp av bland annat piketstyrkan.
https://www.lt.se/artikel/stockholm/sodertalje/stort-polispadrag-efter-skottlossning-och-bilbrander-i-natt

6:e sept 2014.
Citat:
Ett ungdomsgäng drog runt och tände eld på bilar i Norsborg.

Ett stort antal bilbränder inträffade i Norsborg sydväst om Stockholm sent på fredagskvällen och en bit in på lördagsdygnet.

– Det är ett ungdomsgäng som dragit runt och tänt på bilar, säger Mats Almquist, befäl på Stockholmspolisens länskommunikationscentral.

Totalt rörde det sig om ett 20-tal bilar som stacks i brand på flera olika platser.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ungdomsgang-eldade-bilar

Kanske är det nu någon som tyckte att vardagen inte räckte till och ville ge mångkulturen dåligt rykte?
Citera
2018-08-15, 22:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Tramsargument ... som att "lägg fram ett enda hållbart bevis", då antar jag. Kan du göra det?

För min del kan du lugna ner dig och släppa ni:andet. Jag är sannolikt på din sida. Det viktiga är att "vi" är sansade och inte så naiva med vad som nyss hänt.
Polis, åklagare, experter. Ingen ger något som helst stöd åt tokvänsterns tramsargument om att "högerkrafter" skulle ligga bakom. Inte ens Aftonbladet & Expressen driver den linjen. Inte för att dom inte skulle vilja, men för att dom inser att dom skulle skjuta sin trovärdighet fullständigt i sank.
Citera
Medlem
Det där polisen sa om att plocka bort de grövsta kriminella från deras bostadsområden låter väl bra när man hör det, men funkar det? Om man plockar bort tio stycken är det väl ganska logiskt att tio nya ersätter vakanserna som uppkommit? Kanske värt att pröva iaf.

Kommentar angående den i Turkiet gripne: Att han greps i Turkiet säger inget om hans nationalitet. Istanbul är ju en flygplats som används för att byta plan till hela mellanöstern. Gissar snarare på ursprung från mer krimbelastade invandrargrupper än Turkar, som för övrigt håller hus i Biskopsgården, inte Frölunda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Finns det ingen som kan bekräfta att det är blattar?
Jo
https://www.facebook.com/tinapolitikse/photos/a.1541127722629438.1073741829.1479387025470175/1843832312358976/?type=3&theater
Citera
2018-08-15, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Jag minns Familjen och hela Borlänge-stöket väl. Inte alls på samma nivå som nu, långt ifrån. Men jäklar vad dom där grabbarna levde rövare. Snodde vapen från hemvärnets lager minns jag. Måste nog kanske ta och lyssna på den dokumentären.

Men jag förstår vad du menar. Det var en mycket hårdare ton på den tiden mot den här typen av brottslighet. Tänker droghandel och grova våldsbrott. Minns inte att någon snackade om utanförskap eller alla dessa floskler till och med polisen kör med nu mera. Då kallades dom gangsters som skulle tas tag i med hårdhandskarna. Samma retorik som när det var MC-krig. När det snackas om kriminella invandrargäng är det en helt annan retorik.

Ja då tycker jag du ska lyssna på den, de tar upp det med. Det värsta pågick ju bara några år i Borlänge på den tiden, och där finns en till skillnad mot hur man bekämpar brott idag... För jag tror att man verkligen tog våldet på mer allvar då och gjorde vad man kunde för att stoppa den utvecklingen i tid. Även om detta säkert bara varade några år, idag gör man säkert lika mycket fel som resten av landet!

Om man hade låtit gängen i Borlänge/Falun härja lika fritt som man gör idag så hade nog dock Borlänge kunnat slå dagens Malmö ;-)

”I slutet av 90-talet anmäldes fler brott i lilla Borlänge än i hela Stockholm. Ingen annanstans i landet beslagtogs lika många vapen. Rikspolisstyrelsens undersökning visade att var fjärde Borlängebo svarade att de blivit offer för brott.” https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G1M90B/gitarrer-och-slagtran
Citera
2018-08-15, 22:44
Medlem
Citat:
Inte ens korkade blattar är så korkade att de på eget bevåg drar igång en så utstuderad bildbrandsvåg över ett så omfattande geografiskt område och på så strategiska ställen, utan att förstå konsekvenserna så här nära inpå ett val. Givetvis är det individer med bestämda politiska avsikter som har triggat detta, och som med en och annan fin slant som betalning, genom andrahandskanaler, gjort dessa små svin till bilbrännare till sina Lee Harvey Oswald:s.

Jag hoppas det innerst inne inte, men detta är mer än annat sannolikt ett drag från den brunaste sidan på den politiska arenan. Och när/om det kommer fram kommer det att drabba partier som inte har ett skit med det att göra. Det räcker med att initiativet kommer från sorgliga anhängare av NMR för att det ska drabba ett helt block negativt.

Och om det visar sig vara (f.d.) SD-anhängare som ligger bakom det hela ... då blir det jävligt tragiskt av alltihop.
Tror det är extrapris på ugnsfolie i din lokala ICA-butik.
Citera
2018-08-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Hur är det med svenska fängelser, är de fulla eller? :/
95% belagda = fullt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto