2018-08-15, 22:10
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Vill lokala kriminella dra till sig uppmärksamhet i den här omfattningen i sitt bostadsområde/"arbetsplats"? Nä...

Absolut vill de det, om de vill visa omgivningen att de äger stället och gör som de vill.
Citera
2018-08-15, 22:10
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Valet av datum blev framflyttat en dag. Planen var att starta vandalismen söndag 12/8 men pga att en ledare i ligan var bortrest så valde man nästföljande dag. Den 12/8 sattes först som datum för att SD fick 12,8% av rösterna i valet 2014.

Lite sent, men är inte ett problem med detta att SD fick 12,9 procent i valet?
Citera
2018-08-15, 22:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bett svensk polis om hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av TNTJOCKE
https://www.aftonbladet.se/a/J1AgvX

Citat från artikeln:

"Enligt Aftonbladets uppgifter ska han själv ha tagit kontakt med svensk polis.
– Han ville hellre be svensk polis om hjälp än att vara hos turkisk, säger en källa."

Tacka för det att han har tagit kontakt med svensk polis.
Citera
2018-08-15, 22:11
Medlem
Döm dom till livstid utan chans till överklagan och utvisning av hela släkten plus att släktens alla tillgångar ska gå till ersättning till dom drabbade.
Det bör avskräcka och vara ett rimligt straff.
Sätt dom gärna i celler likt dödscellerna i usa utan fönster och dags ljus ge dom varken tv radio musik eller något att läsa enbart någon finsk tango som spelas om och om igen dygnet runt och ljuset tänt hela tiden.
Sedan en metallbrits utan madrass eller täck och kudde.
Då tror jag ingen vill bete sig såhär.
Sedan bör polisen skjuta skarpt mot dom hela tiden med mål att döda.
Slut på daltandet och slut på dessa rasupplopp.
Citera
2018-08-15, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Familjen i dalarna är ju WT och pundare som var västanfläktar jämfört med dessa kids från orten. Lyssnade på dokumentörem som uppenbarligen är gjord för att det handlar om vita unga killar. Man vill släts över invandrarnas brottslighet. Vad är familjen mot dödsskjutningarna i Malmö? Det hela är en false flagg för att vita unga män minsan kan vara brottslingar.
Men herregud. Nej den har inget samband med detta och denna dokumentär har ju knappt ens heller nämnts i media eller varit särskilt omtalad!

Och man måste väl kunna göra historiska dokumentärer om kriminella gäng som var omtalade förr utan att allt handlar om att försköna dagens problem, det är väl inte märkligare än att man gör en dokumentär om Mattias Flink, Thomas Quick eller Hagamannen eller vem tusan som helst som det har skrivits om mycket förr.

Men ok, inga fler dokumentärer där vita medverkar framöver då! Men då blir väl folk istället upprörda över på att de ignoreras :-)

Jag råkade bara hitta den av en slump och var nyfiken just för att de var så omtalade på den tiden och att jag bodde där då och hängde på sama ställen där de och andra gäng härjade.

Det har självklart inget med dagens problem att göra, och min poäng var inte heller att försköna dagens verklighet på något sätt.

Snarare precis tvärtom! Eftersom jag precis tvärtom undrar just varför man inte tar våldet på MINST lika stort allvar idag och behandlar dom i förorten som dom kriminella de är... Och varför man gör rasism av precis allt! Och det får du till detta..?

Däremot anser jag att du underskattar hur pass grovt gängvåldet ändå var i Falun/Borlänge under några år, även om det INTE var min poäng att jämföra på det sättet! Så du låter som en annan typ av missförståndsproffs du med om det nu tolkas så.

Tillägg: Såg att Expressen skrivit om det. För mig kvittar det eftersom jag har ett ”personligt” intresse, och varför inte istället använda detta till att ifrågasätta varför media behandlar kriminella i förorten annorlunda än vad man gjorde då...?
Senast redigerad av sjelvefan 2018-08-15 kl. 22:21.
Citera
2018-08-15, 22:12
Medlem
Citat:
"I väntan på fängelse" passar det fint att fixa litet bilbränder mm också. Jag orkar inte med det här samhället längre.
Citera
2018-08-15, 22:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
På MSM-nyheterna ikväll.

Ja, polisen hävdar att det är sammanlagt 10 gärningsmän inblandade, trots att det var 10 redan bara på en av orterna, som man ser från "balkong-videon". 10 orter x 10 våldsverkare borde bli närmare 100 stycken!

Skit i matematiken det blir bara jobbigt...Siffran är nu av polisen korrigerad till att det är så få som 20 unga män som ställer till precis allt djävulskap (raska gossar) och att polisen vet helt säkert att så är fallet.

Bra då kan jag släppa detta och ägna mig åt sporten.
Citera
2018-08-15, 22:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Om någon, efter dessa uppgifter, vågar fortsätta dilla om att det skulle vara "högerkrafter" som ligger bakom bilbränderna så bör dessa hånas om möjligt ännu grövre än tidigare. Det känns som om "Pajas" är ett för milt uttryck i sammanhanget.
Citera
2018-08-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Vill lokala kriminella dra till sig uppmärksamhet i den här omfattningen i sitt bostadsområde/"arbetsplats"? Nä...
Vem vill kasta sten på räddningstjänsten? Vem vill hota parkarbetare? Vem kastar sten på byggnadsarbetare... Om du har mött mångkulturen så inser du att den går utanför normen och förnuftet.
Citera
2018-08-15, 22:18
Medlem
Finns det ingen som kan bekräfta att det är blattar?
Citera
2018-08-15, 22:20
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Inte ens korkade blattar är så korkade att de på eget bevåg drar igång en så utstuderad bildbrandsvåg över ett så omfattande geografiskt område och på så strategiska ställen, utan att förstå konsekvenserna så här nära inpå ett val. Givetvis är det individer med bestämda politiska avsikter som har triggat detta, och som med en och annan fin slant som betalning, genom andrahandskanaler, gjort dessa små svin till bilbrännare till sina Lee Harvey Oswald:s.

Jag hoppas det innerst inne inte, men detta är mer än annat sannolikt ett drag från den brunaste sidan på den politiska arenan. Och när/om det kommer fram kommer det att drabba partier som inte har ett skit med det att göra. Det räcker med att initiativet kommer från sorgliga anhängare av NMR för att det ska drabba ett helt block negativt.

Och om det visar sig vara (f.d.) SD-anhängare som ligger bakom det hela ... då blir det jävligt tragiskt av alltihop.
Citera
2018-08-15, 22:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Finns det ingen som kan bekräfta att det är blattar?
Läs Aftonbladets artikel & återkom om du inte begriper att det är blattar.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in