Citat:
Ursprungligen postat av
JohnSanJuro
Familjen i dalarna är ju WT och pundare som var västanfläktar jämfört med dessa kids från orten. Lyssnade på dokumentörem som uppenbarligen är gjord för att det handlar om vita unga killar. Man vill släts över invandrarnas brottslighet. Vad är familjen mot dödsskjutningarna i Malmö? Det hela är en false flagg för att vita unga män minsan kan vara brottslingar.
Men herregud. Nej den har inget samband med detta och denna dokumentär har ju knappt ens heller nämnts i media eller varit särskilt omtalad!
Och man måste väl kunna göra historiska dokumentärer om kriminella gäng som var omtalade förr utan att allt handlar om att försköna dagens problem, det är väl inte märkligare än att man gör en dokumentär om Mattias Flink, Thomas Quick eller Hagamannen eller vem tusan som helst som det har skrivits om mycket förr.
Men ok, inga fler dokumentärer där vita medverkar framöver då! Men då blir väl folk istället upprörda över på att de ignoreras :-)
Jag råkade bara hitta den av en slump och var nyfiken just för att de var så omtalade på den tiden och att jag bodde där då och hängde på sama ställen där de och andra gäng härjade.
Det har självklart inget med dagens problem att göra, och min poäng var inte heller att försköna dagens verklighet på något sätt.
Snarare precis tvärtom! Eftersom jag precis tvärtom undrar just varför man inte tar våldet på MINST lika stort allvar idag och behandlar dom i förorten som dom kriminella de är... Och varför man gör rasism av precis allt! Och det får du till detta..?
Däremot anser jag att du underskattar hur pass grovt gängvåldet ändå var i Falun/Borlänge under några år, även om det INTE var min poäng att jämföra på det sättet! Så du låter som en annan typ av missförståndsproffs du med om det nu tolkas så.
Tillägg: Såg att Expressen skrivit om det. För mig kvittar det eftersom jag har ett ”personligt” intresse, och varför inte istället använda detta till att ifrågasätta varför media behandlar kriminella i förorten annorlunda än vad man gjorde då...?